Ny Honda-raket ??
Fra : Michael K. S.

Dato : 18-02-02 15:33

Rygtepressen er igang.... Honda vil (måske) allerede til 2003-2004
bruge teknologi fra GP-V5'eren til en badass (og stjernedyr) 1000'er
og en highspeed rocket,mere her :

http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=50677&documentID=131566

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 18-02-02 15:46

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> Rygtepressen er igang.... Honda vil (måske) allerede til 2003-2004
> bruge teknologi fra GP-V5'eren til en badass (og stjernedyr) 1000'er
> og en highspeed rocket,mere her :

Så får vi se om Hpnda kan/tør leve opp til ryktene denne gang. Både XX og
Fireblade feilet i så måte.

JS

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-02-02 15:53

On Mon, 18 Feb 2002 15:45:45 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

>Så får vi se om Hpnda kan/tør leve opp til ryktene denne gang. Både XX og
>Fireblade feilet i så måte.

Kan er jeg personlig ikke i tvivl om - tør er en anden snak,1000
V4'eren tror jeg på som prestigeprojekt,næppe aktuel for alm. dødelige
hvis prisniveauet bliver lig RC30/RC45.Firebladen er mere tvivlsomt
idet de altid prøver at skyde den ind på lidt (for meget for nogle)
gadeduelighed,det er jo trods alt det der gør at den sælger på mange
markeder.En 200 hk V5 highspeed rocket ser jeg ikke rigtig formålet
med....Vi får se,spændende uanset.

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 18-02-02 16:03

> Kan er jeg personlig ikke i tvivl om
Jeps, ikke desto mindre har Hondas effektoppgivelser for både XX og Blade
vært særdeles optimstiske. 164HK for XX ble etter hvert redusert til 150,
det var hva den hadde. 152HK for Fireblade viste seg også å være et flop.

JS

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-02-02 16:11

On Mon, 18 Feb 2002 16:02:56 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

> [...]
>det var hva den hadde. 152HK for Fireblade viste seg også å være et flop.

Det kan jeg kun være enig i,på den anden side er det ikke anderledes
end så mange andre,R6'eren f.eks 120 hk - he-he,in your dreams Yamaha
.....Ram or no Ram ,tilsvarende for adskillige andre i variende
grad,uanset til grin for alle tilfælde,hvor dumme tror vi er ?? Den
nye Fireblade er nu også mere realistisk i sin bedømmelse vist,igen
har Honda lagt mere vægt på at få den til at køre bedre end at give
den 998 ccm og 165 hk,som tidligere skrevet er den gamle motor max'ed
out nu med de 954 og den nye 2004 model bliver således angiveligt en
1000 R4.Personlig er jeg noget mere spændt på at se 1000
V4'eren....Selvom jeg aldrig i livet får råd

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 18-02-02 16:23

>En 200 hk V5 highspeed rocket ser jeg ikke rigtig formålet
> med....

Hmm, der er vi jo heldigvis så forskellige.

Highspeed raketterne finder jeg nu ganske underholdende. Det samme med vævre
RR maskiner og mudderknallerter i umuligt tærræn.

Hver ting til sit formål. Og når formålet er en ferietur sydover, hvor
dagsordenen er 100'vis af mellemaccelerationer fra 110 -> 250 kmt og
svingene på motorvejene skal forceres med 200+ kmt, så har en 200hk (160 hk
finder jeg dog tilstrækkeligt) cykel med et stift chassis absolut sin
berettigelse. Og hvis man så samtidigt kan lave cyklen så stor, at arme og
ben ikke løber tør for blod den første ½ time, samt at kåben kan give noget
der minder om læ, når man ligger på 200, så har man faktisk en rigtig fin
tourer.

Jeg ved godt der er mange som ikke ynder kørsel med den fart, men som med så
meget andet, så kan man altså blive grebet af det, og få fede oplevelser
udaf at køre på den måde.

Jeg venter med spænding på at 9'eren skal ud og rulle iår, for nu er der
bestilt kulfiber beklædning + Marvic magnesium hjul, nye behringer bremser
og karburatorerne er solgt, så indsprøjtningen skal bygges før den er
kørende igen.

Især hjulenes indflydelse på retningsstabiliteten glæder jeg mig til at
mærke.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-02-02 16:39

On Mon, 18 Feb 2002 16:22:51 +0100, "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk>
wrote:

>Hmm, der er vi jo heldigvis så forskellige.

Det skal forstås sådan at jeg ikke ser formålet med at _Honda_ bygger
en sådan - meget atypisk,der sker undertiden at de laver sådan en,men
man har mere indtryk at de gør som en demonstration når det endelig
sker som tilfældet var med Blackbirden da den kom frem i sin tid.Og
med den voluntære grænse på 186 mph,er der jo ikke engang en ny
hastighedsrekord at gå efter....En V5'er - hmmmm,billig er ikke lige
den første tanke jeg får

-M

Fra : Pwh

Dato : 18-02-02 19:08

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, der er vi jo heldigvis så forskellige.

LOL

PWH

Fra : Miguel

Dato : 18-02-02 22:17

Hej

> [...]
> bestilt kulfiber beklædning + Marvic magnesium hjul, nye behringer bremser
> og karburatorerne er solgt, så indsprøjtningen skal bygges før den er

Hvor meget vægt får du reduceret cyklen med ved kåbe og hjul skift?
Hvor køber du kulfiber kåbe?

Miguel
Fireblade'98

Fra : Mads Lund

Dato : 19-02-02 11:18

> Hvor meget vægt får du reduceret cyklen med ved kåbe og hjul skift?

Vi er ude i noget gætværk, men kåben giver vel ca 3-4 kg reduktion. Hjulene
vejer hhv 2.9 og 4 kg mod std. 5 og 8 kg (så vidt jeg husker)

> Hvor køber du kulfiber kåbe?

hos Sports-mc.dk

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : origo@earthling.net

Dato : 19-02-02 11:41

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in message
> vejer hhv 2.9 og 4 kg mod std. 5 og 8 kg (så vidt jeg husker)
Det må være uten lejer m.v.?

JS

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 19-02-02 01:40

> [...]
> bestilt kulfiber beklædning + Marvic magnesium hjul, nye behringer bremser
> og karburatorerne er solgt, så indsprøjtningen skal bygges før den er

Det lyder dyrt, hvad koster sådan en omgang?

> Især hjulenes indflydelse på retningsstabiliteten glæder jeg mig til at
> mærke.

Lettere hjul har vel nærmest negativ indflydelse på stabilitet, pga mindre
gyro effekt?

Anders

Fra : Morten Dahl

Dato : 19-02-02 08:48

"Lisbeth & Anders" <ll_ako@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder dyrt, hvad koster sådan en omgang?

> Lettere hjul har vel nærmest negativ indflydelse på stabilitet, pga mindre
> gyro effekt?

Som jeg forstår det er gyroeffekten et resultat af diameter og
roteringshastighed. Hvorimod den uaffjedrede vægt bliver drastisk
formindsket g det bør altså kunne mærkes med Mads-hastigheder.

-
Morten Dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 19-02-02 11:22

> Det lyder dyrt, hvad koster sådan en omgang?

Tjo kåben skulle jeg investere i, pga mit lille stunt sidste somemr, så der
sparer jeg ca 15.000 ifht en orginal kåbe. (pris ca 7k for kulfiber tingen)
hjulene koster 10k og bremserne er brugte (kørt 300 km) så dem fik jeg til
foræringspris 2500, normal pris 5k.

> Lettere hjul har vel nærmest negativ indflydelse på stabilitet, pga mindre
> gyro effekt?

Jep det er netop det. Men ved nærmere eftertanke, så vejer forhjulet 3 kg
mens fordækket vejer 5-6 kg, og da dækket tilmed sidder længere fra centrum
må det nærmest give langt hovedparten af gyro effekten.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Steen Schmidt

Dato : 19-02-02 15:47

> [...]
centrum
> må det nærmest give langt hovedparten af gyro effekten.

Helt sikkert. Du vil nok mærke ganske lille (ingen?) forværring af
retningsstabiliteten, hvorimod den mindre uaffjedrede vægt sandsynligvis vil
være mere tydelig.

Mvh
Steen

Fra : Miguel

Dato : 19-02-02 22:28

Hej

> og karburatorerne er solgt, så indsprøjtningen skal bygges før den er
> kørende igen.

Hvordan får du lavet indsprøjtning? (mærke, pris og hvem)
og hvad regner du med at få ud af det?

Miguel
Fireblade'98

Fra : Mads Lund

Dato : 20-02-02 17:01

> Hvordan får du lavet indsprøjtning? (mærke, pris og hvem)

Mærke, www.dtafast.co.uk DTA elektronik, Bosch sensorer og dyser +
XtremeBikes mekanik (spjældhuse og rør)

Pris, tjo boksen ca 12.000, 8 dyser a 800 kr sensorer ca 3000 - lidt rabat
ca 20.000 incl moms
spjældhusene og den nye intercooler kommer mest til at koste nogle timer men
ellers ikke det store.

Og selve inddysningen skal foregå hos Mc hospitalet, så der finder jeg nok
ud af noget med Henning.

> og hvad regner du med at få ud af det?

En meget mere præcis kontrol over hvad der foregår inde i motoren. Og
muligheden for at styre ladetrykket mere præcist end jeg kan idag.

Alt i alt bør det medføre at jeg problemfrit kan lade 1.0 til 1.2 bar
resulterende i min 200 baghjuls hk.

Målet er de 200 hk, og kan det klares med 0.8 bar's tryk, så holder vi der.
Men jeg vil nok begrænse den til 0.7 under almindelig brug, og vente med at
køre over 0.7 til jeg har vandindsprøjtning på.

Mads Lund
Ninja9RT