/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Støbejernsskiver
Fra : bred


Dato : 14-02-02 09:52

Hej,

Den ene af de forreste skiver på Bimmeren er blevet lidt skæv. Ikke så
meget
at der er tale om en (nævneværdig) forøgelse af bremselængden, men nok
til
at det, især ved bremsning ved lave hastigheder, giver nogle generende
ryk i
cyklen.

BMW er ofte blevet kritiseret for at have anvendt skiver af rustfri
stål, og
jeg er heller ikke selv voldsomt imponeret over dem, så jeg overvejer at
skifte de forreste skiver ud med nogle i støbejern.

Jeg ved, at Motorworks i UK forhandler støbejernsskiver til BMW, men der

da være nogle forhandlere herhjemme, som også kan klare dette?

Nogle forslag til fabrikat, forhandler osv?

Mvh

Daniel
K100 RS

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


 
 
Mads Lund (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 14-02-02 11:54

> BMW er ofte blevet kritiseret for at have anvendt skiver af rustfri
> stål, og
> jeg er heller ikke selv voldsomt imponeret over dem, så jeg overvejer at
> skifte de forreste skiver ud med nogle i støbejern.

Hmm, er du helt sikker på det.

Mine konklutioner er, at støbejerns skiver var en bremse upgrade i 80'erene.
Men nu til dags vil rustfrie skiver sammen med sinter metal kloser give en
bremseevne som er både kontant og doserbar, og ganske på niveau med
støbejerns skiverne.

Så i dit tilfælde ville jeg lige forsøge mig med nogle sinter metal kloser
på de eksisterende skiver (selvom den ene er lidt skæv) og se om ikke det
giver en acceptabel bremse evne.

Støbejerns skiver har jo den irriterende evne til at se ræderlige ud efter
en nat med regn, og svine alt til i rust støv. Og i regnvejr har jeg
set/hørt om eksempler på at støbejerns skiverne ikke er på højde med de
rustfrie (initial bremsningen kræver højere tryk, og når skiver så tørre ud
stiger bremseevnen uden man forøger bremsetrykket)

Mads Lund
Ninja9RT (42.000 km på orginale rustfrie skiver, og still going strong.
Altid med sinter kloser)



Steen Th. Pedersen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Steen Th. Pedersen


Dato : 14-02-02 12:30

Hej Daniel

- nå K-modellerne har også den svaghed! ;-(

Prøv at forhør dig hos http://www.krhandel.dk/ - mon ikke de kan skaffe
dem.

Uden at være sikker, mener jeg at der både til R og K modellerne kan fåes
originale skiver med flydende ophæng. Det skulle efter hvad jeg har set
være bedre end både faste rustfaste skiver og støbejernsskiverne. Motobins
har et originalt retrofit kit til K modeller uden ABS til 133,50 £ pr. side
+ moms (17,5%) og forsendelse.

Til næste vinter skifter jeg skiverne, og det bliver enten til det maskinen
er født med eller flydende ophængte. Støbejern har jeg fravalgt af de
grunde som Mads beskriver.

Mvh Steen
R100RS


bred <bred.news@kandu.dk> wrote in article
<lLKa8.9222$5L3.461440@news010.worldonline.dk>...
> Hej,

> Nogle forslag til fabrikat, forhandler osv?
>
> Mvh
>
> Daniel
> K100 RS
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177525
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408687
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste