Hvad man også kan bruge afbalanceringsklod~
Fra : Claus Rittig

Dato : 14-02-02 08:32

Tjah, man hører de underligste ting!

Lad være med at smide jeres gamle afbalanceringsklodser ud, for de kan få
nyt liv efter døden. Det viser sig at legeringen passer sig ganske glimrende
til andre formål, så i går blev der kastet ca. 50 afbalanceringsklodser 15
meter med stor hast og (de fleste af dem) med stor precision. De blev kastet
ud af en 9mm Heckler og Koch, for det viser sig af efter en let omstøbning,
er de ganske velegnede til dette formål!
Altså: Ikke smide gamle klodser væk, samle dem, og give dem til en som selv
støber sine kugler!

Nå, nok snak om klodser og kugler, nu vil jeg på arbejde.

Rittig
--
Football, tennis and golf, requires only one ball,
racing requires two.

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 14-02-02 10:08

15 Meter !! Det var da den tyndeste H&K. Sigter du meget lavt eller jagter
du mus??

LOL Anders

Fra : Søren Lindholt

Dato : 14-02-02 11:03

Anders Sune Jensen <lillejensen@mail.tele.dk> wrote in article
<3c6b7f32$0$22317$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> 15 Meter !! Det var da den tyndeste H&K. Sigter du meget lavt eller
jagter
> du mus??
>
> LOL Anders

GRILL, men en forklaring kan være at løjerne foregår indendørs... og
lokalet er kun godt 15 meter langt

I øvrigt vil jeg mene at efter et par skud var Claus i en tilstand som
normalt kun frembringes af attraktive, afklædte eksemplarer af det modsatte
køn ...

--
Søren
skydegal@motortosse.dk

Fra : boe

Dato : 14-02-02 11:14

"Søren Lindholt" <lindholt@DETTEFJERNESperson.dk> wrote in message

> I øvrigt vil jeg mene at efter et par skud var Claus i en tilstand som
> normalt kun frembringes af attraktive, afklædte eksemplarer af det
modsatte
> køn ...

Du godeste - sigtemidlerne skal være i øjenhøjde, det andet duer ikke..
Fik han også.... ehh, øhh, du ved hvad jeg mener (let rødmen)?

Bo, VF1000F

Fra : Jakob Barfod

Dato : 14-02-02 12:07

"Søren Lindholt" <lindholt@DETTEFJERNESperson.dk> skrev i en meddelelse
> I øvrigt vil jeg mene at efter et par skud var Claus i en tilstand som
> normalt kun frembringes af attraktive, afklædte eksemplarer af det
modsatte
> køn ...

Træt?

--
Jakob

Fra : Thomas Makro

Dato : 14-02-02 13:16

On Thu, 14 Feb 2002 12:06:57 +0100, "Jakob Barfod"
<jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote:

>Træt?
LOL

--
M.v.h.
Thomas Makro

Fra : Søren Lindholt

Dato : 14-02-02 15:47

Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote in article
> Træt?

grill, nææh, det er han altid. Det var nok mere .. øøh, det andet dér...
inden trætheden indfinder sig...

--
Søren
Der glæder sig til ham med de afbalancerede klodser kommer til sin pc igen,

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 14-02-02 16:07

Søren Lindholt <lindholt@DETTEFJERNESperson.dk> wrote in article
<01c1b566$6f20d980$b07610ac@pc4148>...
> Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote in article
> >
> grill, nææh, det er han altid. Det var nok mere .. øøh, det andet dér...
> inden trætheden indfinder sig...

Aha! Så kan han kun ligne en der enten lige har vasket op eller
støvsuget...

--
Mikkel

Fra : Armand

Dato : 14-02-02 18:12

> --
> Søren
> Der glæder sig til ham med de afbalancerede klodser kommer til sin pc
igen,
> og læser hvad han har sat igang...

Og det er næsten umuligt at gætte hvem!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-02-02 23:34

> igen,
>
> Og det er næsten umuligt at gætte hvem!

Næh, nej, han mener ikke mig, men Den Politiske Kuglestøber. Ham som, efter
seancen, kravlede rundt på gulvet som en anden høne og hakkede små
messing-hylstre op fra gulvet, fordi de åbenbart OGSÅ kan genbruges.
Undskyld, jeg kom vist til at smide en væk, men de har sgu så travlt når de
vil ud, så det er ikke lige til at holde styr på hvad retning de tager.

Rittig
(forelsket i en prøjsisk dame i sort)

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-02-02 22:21

jeg synes problemet med hjemmestøbte prohektiler er, at hvis man ikke bruger
den rigtigfe legering sætter blyen sig i piben.
Men dette er ikke problemet her ?

Men det er godt hvis det virker til en Hechler og Koch, især hvis det er en
Expert, som jeg selv har, da denne har polygon riffelgang, som normalt har
det bedst med kappet ammunition.
--
Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-02-02 22:25

og en oversættelse:

prohektiler = projektiler
rigtigfe = rigtige

)

--
Thomas Jensen
XJ 600s div ´96 og Hechler & Koch USP Expert

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-02-02 23:37

> [...]
bruger
> den rigtigfe legering sætter blyen sig i piben.

Bent Erik mener det er den helt rigtige legering, men det må han nok selv
gøre rede for, på det område er jeg begynder endnu. Hvad slags H&K det var,
så jeg ikke lige, jeg er på det stadie hvor jeg stadig kommer til at kalde
en revolver for en pistol. Og jeg kan heller ikke ramme en lade, om jeg så
står inde i den.

Rittig

Fra : Steen Schmidt

Dato : 14-02-02 23:52

> [...]
> en revolver for en pistol. Og jeg kan heller ikke ramme en lade, om jeg så

Hey? Skyder I med automatvåben? Det troede jeg var ulovligt i Danmark? Nu
laver H&K jo også pistoler, så "den" behøver ikke at være auomatisk, men nu
tænker jeg på ting som MP5 modellerne...?

Dét kunne jeg godt tænke mig at prøve!

Mvh
Steen

Fra : Søren Lindholt

Dato : 15-02-02 10:21

Steen Schmidt <sschmidt@nospam.dk> wrote in article
> [...]
nu
> tænker jeg på ting som MP5 modellerne...?

Nej, det er godt nok pistoler vi taler om. Der er i øvrigt flere af de
lejlighedsvise skribenter her i gruppen der fuldt lovligt medbringer H&K på
motorcyklen til dagligt !
Ahva, siger du? Prøv at gætte...

--
Søren
s@motortosse.dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-02-02 12:50

Det er fuldt lovligt at skyde med halvautomatiske pistoler i danmark.
Dette kræver du er medlem af en skytteforening.

Du kan se min pistol på:
www.thomas-jensen.dk

mvh

Thomas

Fra : Steen Schmidt

Dato : 15-02-02 16:41

> Det er fuldt lovligt at skyde med halvautomatiske pistoler i danmark.
> Dette kræver du er medlem af en skytteforening.

Kræver det ikke en speciel licens? Min storesøsters ekskæreste er
skydeinstruktør, og han har tre store pistoler (en er dog en revolver) - en
gammel Luger (ved dog ikke om den er lovlig?), en S&W Magnum et-eller-andet
og en Beretta (90-noget?). Han snakker om at man skal have en speciel
våbenlicens, for at måtte have større halvautomatiske pistoler/revovlere. En
type licens der kun er så godt som et fast antal af, så man oftest skal
vente på at en dropper en licens, før man kan få en mere?

> Du kan se min pistol på:
> www.thomas-jensen.dk

Jeps, den er fed, den USP.

Hvad koster en ordentlig halvautomatisk pistol?

Mvh
Steen

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-02-02 17:47

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> type licens der kun er så godt som et fast antal af, så man oftest skal
> vente på at en dropper en licens, før man kan få en mere?

Njah, for i det hele taget at eje noget som helst skydevåben skal man have
en tilladelse - jeg tror ikke det hedder en licens. Sådan en kan man få hvis
man har været aktiv i en skytteforening i 2 år, tror jeg. Jeg er ikke klar
over hvor meget mere det kræver at få tilladelse til en stor kaliber (indtil
videre er jeg "begrænset" til kaliber .22, men det er nu fint nok, for jeg
skal lige lære at ramme, før jeg giver mig i kast med de der hånd-kanoner).
Det er nu ikke afhængigt af at andre opgiver deres, men en skytte kan kun få
tilladelse til at have 2 grov-våben nu til dags, så dem der har flere holder
på dem, fordi de ikke regner med at det bliver let at få fornyet tilladelse
til mere end 2 af de store kalibere.

> Jeps, den er fed, den USP.
>
> Hvad koster en ordentlig halvautomatisk pistol?

Jeg har også gået og forhørt mig om priser, og en fin ting kan erhverves for
omkring 4.000 kr. Nogle gange lidt mere, nogle gange lidt mindre, afhængigt
af hvad det er for noget. "Billige" pistoler kan købes brugt ned omkring
1000 bobs og dyre kan koste over 20.000 knaster, men der ser ikke ud til at
være nogen relation mellem kaliber og pris.

Rittig

Fra : Steen Schmidt

Dato : 15-02-02 19:38

Nu har jeg lige læst i Skyttebogen, så jeg ved det meste om de regler nu
De viser sig at jeg nok ikke gider alligevel - der røg den chance for
nogensinde at skyde med en Glock 21C

> [...]
hvis
> man har været aktiv i en skytteforening i 2 år, tror jeg.

Kun når det er pistol - ellers skal man bare være medlem af en skytteklub.

> Jeg er ikke klar
> over hvor meget mere det kræver at få tilladelse til en stor kaliber

Vil man have mere end to styk kaliber 22, eller mere end to styk større end
kaliber 22, så skal justitsministeriet spørges om lov. Alle ansøgninger om
skydevåben større end kaliber 32 skal forelægges justitsministeriet.

Noget af det der virker helt tåbeligt i Danmark, i forhold til andre lande -
jeg kan lige nævne:

- Man må ikke ligge sit våben fra sig (eksempelvis når man skifter skive
indendørs) uden at have taget bundstykket ud af pistolen. Man skal altid
kontrollere om en pistol er ladt, når man får den i hånden - det være sig
også når man tager den op fra disken igen efter at have skiftet skive. Når
man går i terrænet skal man have al ammunition ud af våbnet, og man må ikke
engang have magasin i. Sikkerhed er fint, men hvis I læser Skyttebogen, så
virker det helt godnat. Hvornår får man tid til at skyde?

- Man må ikke transportere et våben uden særlig tilladelse, når det er til
konkurrenceskydning. Man kan få en tilladelse der gælder en dag før og en
dag efter konkurrencen. Altså skal man jo nok helst have sit våben opbevaret
i klubben.

- de allerfleste skyder med deciderede konkurrencepistoler - eksempelvis dem
her:

http://www.gunland.co.uk/Hand%20Guns/Walther/AG578.htm
http://www.skytten.dk/skydediscipliner/Walther_frit.gif

Det er da ikke pistoler længere? Det er specialfremstillede skydevåben, uden
charme i mine øjne. En tom skal. Jeg kan da også ramme hvis jeg går helt hen
foran skiven...

Det virker ikke af meget, det jeg nævner, men godt 200 siders regler senere
er jeg helt ør i hovedet.

Nå, en Glock 21C koster alligevel også kun kr. 35-40.000,-.....

Mvh
Steen

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-02-02 10:14

> [...]
> engang have magasin i. Sikkerhed er fint, men hvis I læser Skyttebogen, så
> virker det helt godnat. Hvornår får man tid til at skyde?

Arh, nu gør du det værre end de er. Jeg synes det er okay at man ikke må
lægge en ladt pistol fra sig, og "kontrollere" at den ikke er ladt - hvis
man lige har lagt den fra sig tom, så kan den kontrol jo klares med et
enkelt blik på dimsen. Jeg syens absolut ikke "reglerne" er en hæmsko, når
man har vænnet sig til rutinen.

> [...]
> konkurrenceskydning. Man kan få en tilladelse der gælder en dag før og en
> dag efter konkurrencen. Altså skal man jo nok helst have sit våben

Det her er jeg ikke godt nok inde i endnu, men så vidt jeg kan se, kommer
folk da slæbende med deres pistoler en gang om ugen, så det kan da ikke være
SÅ besværligt.

> - de allerfleste skyder med deciderede konkurrencepistoler - eksempelvis
> [...]

De allerfleste?!? SÅ er der forskel på klubberne, for i den klub jeg
frekventerer er de allerfleste grov-våben da tromlerevolvere, og de ser nu
ikke ret moderne ud! Det er faktisk sjældent jeg ser noget der ligner
"konkurrence" pistoler.

> [...]
uden
> charme i mine øjne. En tom skal. Jeg kan da også ramme hvis jeg går helt

Flotte ord. Prøv nu at tage med ud på en prøvetur, det er slet ikke så let
som det ser ud.

Rittig

Fra : Allan Bojesen

Dato : 17-02-02 11:08

> Flotte ord. Prøv nu at tage med ud på en prøvetur, det er slet ikke så let
> som det ser ud.

Inde ved milli havde jeg 9 mm Neuhausen, og nej det er ikke så let som man
tror eller får indtryk af på film. Det er sjovt at se på film, når de på 100
m kan skyde en mand i brystet med en revolver med 2" løb :-/

Allan Bojesen

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 17-02-02 14:08

> [...]
100
> m kan skyde en mand i brystet med en revolver med 2" løb :-/

Hehe, da jeg blev omskolet til pistol, prøvede vi liiiigge med to pistoler
"som i film".
Ud af 16 skud var der ca. 3 der ramte pladen.... Det går bedre, hvis man kun
sigter med en af gangen, men det ser ikke nær så fedt ud

--
Mads Kristiansen
SV650S

Fra : Steen Schmidt

Dato : 17-02-02 16:39

> [...]
> lægge en ladt pistol fra sig, og "kontrollere" at den ikke er ladt - hvis
> man lige har lagt den fra sig tom, så kan den kontrol jo klares med et

Problemet er bare at det er ikke sådan der står i Skyttebogen - altså er
reglerne anderledes end praksis. Man må kun lægge en pistol fra sig uden
bundstykke, og man kontrollerer at den ikke er ladt ved at åbne mekanismen
og se i kammeret.

> Jeg syens absolut ikke "reglerne" er en hæmsko, når
> man har vænnet sig til rutinen.

Næh, men du kan lige kontrollere her, om så reglerne bliver fulgt:

1- Før skydningen skal du kontrollere at våbnet er funktionsdygtigt, løbet
er rent og uden hindring for projektilet og at ammunitionen er af korrekt
type og er ubeskadiget og ren.
2- Du må først lade og skyde når du har fået tilladelse hertil.
3- Når du lader, når våbnet er ladt, og når du aflader, skal du være på
standpladsen, og piben skal pege mod skiverne.
4- Såfremt du lægger dit våben fra dig på standpladsen, uden at du
berører våbnet, ved f.eks. skiveskift eller anden aktivitet, skal du
forinden åbne bundstykket/låsen og anbringe det i bageste stilling. Tromlen
på revolvere skal være slået ud.
5- Når skydningen er færdig, skal du selv og banekommandøren kontrollere, at
våbnet ikke er ladt, og der ikke er patroner i kammeret, magasinet eller
tromlen. Kontrollen skal gennemføres, inden du forlader standpladsen, hvad
enten du tager dit våben med dig eller midlertidig efterlader det på
standpladsen.
6- Når du modtager et våben, skal du kontrollere, at det ikke er ladt, og at
løbet er rent og uden hindring for projektilet. Dette gælder også, når du
låner et våben, får et våben tilbage eller igen tager et våben, efter at du
har været væk fra det.
7- Sigt aldrig mod andre! Sigte- og aftræksøvelser må aldrig være til gene
for omgivelserne. Dette gælder også for luftvåben.
8- Våbnet skal altid være i kuffert eller foderal, når det transporteres
uden for skydebanen. Våbnet må ikke transporteres i side eller
skulderhylster på kroppen. På skydebanen bæres våbnet med mundingen opad,
hvis det ikke er i kuffert eller foderal. Man skal kunne se,1 at våbnet er
tomt, ved at låsen er i bageste stilling eller taget ud, og at tromlen på
revolvere er slået ud.
9- Er der personer i fareområdet, skal våbnet være afladt, og du må ikke
røre det, før banekommandøren giver tilladelse hertil.
10- Får du en klikker eller anden defekt ammunition, skal du aflevere
ammunitionen til skydelederen, banekommandøren eller stationschefen. Du må
ikke efterlade defekt ammunition på standpladsen eller smide det bort.
11- Du skal ubetinget adlyde den ansvarlige leders eller banekommandørs
anvisninger og ordrer. Er du alene på skydebanen, er du selv ansvarlig for
skydningens korrekte gennemførelse efter sikkerhedsbestemmelserne
i hæftet »Sikkerhedsbestemmelser for skydning under De Danske
Skytteforeninger« og instruksen for den pågældende skydebane.
12- Det er enhver skyttes pligt straks at gribe ind over for brud eller
tilløb til brud på sikkerhedsbestemmelserne.

Det ser jo ikke så slemt ud, men bliver 5'eren overholdt? Hvad med 8'eren?
Våbnet skal selvfølgelig være afladt, men hvis en (halv)automatpistol ikke
er det, så er det med løbet opad der er størst risiko for at det går af af
sig selv.

> Det her er jeg ikke godt nok inde i endnu, men så vidt jeg kan se, kommer
> folk da slæbende med deres pistoler en gang om ugen, så det kan da ikke
være
> SÅ besværligt.

Næh, men det kan være jeg misforstår reglerne?

> uden
> hen
>
> Flotte ord. Prøv nu at tage med ud på en prøvetur, det er slet ikke så let
> som det ser ud.

Det er med et konkurrencevåben jeg mener sværhedsgraden daler. Jeg ved det
ikke er let med et almindelig våben, men det var heller ikke det jeg talte
om. Jeg har for mange år siden skudt med kaliber 22 salonriffel, så jeg ved
godt hvordan det er at skyde.

Mvh
Steen

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-02-02 17:20

> [...]
> bundstykke, og man kontrollerer at den ikke er ladt ved at åbne mekanismen

Næh, man lægger altid gøb'en fra sig med låsen åben og magasinet ude, og så
kan enhver idiot på ti skridts afstand se at den ikke er ladt, det er det
jeg mener: Man vænner sig til altid at trykke magasinet ud og trække låsen
tilbage (hvis ikke man har skudt magasinet tomt, for så bliver låsen tilbage
af sig selv på de våben jeg skyder med). Så er det med kontrollen temmelig
let.

> Næh, men du kan lige kontrollere her, om så reglerne bliver fulgt:

De regler du har listet er vist dem til terrænskydninger? Det har jeg ikke
prøvet endnu, men indendørs er der lidt færre regler, og de er nu ikke i
vejen.

> 1- Før skydningen skal du kontrollere at våbnet er funktionsdygtigt, løbet
> er rent og uden hindring for projektilet og at ammunitionen er af korrekt
> type og er ubeskadiget og ren.

Da man altid overtager pistolen uden magasin og med åben lås, så kan den
kontrol foretages på få sekunder.

> 2- Du må først lade og skyde når du har fået tilladelse hertil.

Gælder ikke indendørs.

> 3- Når du lader, når våbnet er ladt, og når du aflader, skal du være på
> standpladsen, og piben skal pege mod skiverne.

Ja, det er vel ikke så underligt? Folk skal da ikke stå og sigte på
hinanden?

> [...]
> berører våbnet, ved f.eks. skiveskift eller anden aktivitet, skal du
> forinden åbne bundstykket/låsen og anbringe det i bageste stilling.

Det er ren rutine efter de første par ture på skydebanen, no problem, bare
en god vane.

> [...]
> tromlen. Kontrollen skal gennemføres, inden du forlader standpladsen, hvad
> enten du tager dit våben med dig eller midlertidig efterlader det på

Gælder igen ikke indendørs.

> [...]
> låner et våben, får et våben tilbage eller igen tager et våben, efter at

Igen: Kanon let, da man altid får våbnet uden magasin og med åben lås.

> [...]
> tomt, ved at låsen er i bageste stilling eller taget ud, og at tromlen på

Hvordan skulle det dog være et problem? Ja, man bærer ikke rundt på et ladt
våben, det er da en almindelig sikkerhedsregel.

> [...]
> er det, så er det med løbet opad der er størst risiko for at det går af af

Er det vigtigt for dig at få lov til at bære på en ladt pistol? Det har jeg
ikke behov for, jeg kan let leve med at man lader lige før man skal skyde,
og bærer våbnet tomt så alle kan se det ikke er ladt.

> Næh, men det kan være jeg misforstår reglerne?

Det tror jeg. Det med transport-tilladelser, er det ikke kun til våben man
ikke har tilladelse til selv at opbevare hjemme? Det tror jeg.

> Det er med et konkurrencevåben jeg mener sværhedsgraden daler. Jeg ved det
> ikke er let med et almindelig våben, men det var heller ikke det jeg talte
> om.

Sigtemidlerne er de samme, det er blot et skæfte der passer bedre i hånden.
Jeg er ikke sikker på at forskellen er så stor egentlig, for der er skytter
som foretrækker almindelige skæfter, og som skyder lige godt med dem. Men du
har huleme ret i at de gøb'er er ualmindelig grimme!

Rittig

Fra : Steen Schmidt

Dato : 17-02-02 19:01

> De regler du har listet er vist dem til terrænskydninger? Det har jeg ikke
> prøvet endnu, men indendørs er der lidt færre regler, og de er nu ikke i
> vejen.

De regler jeg listede gælder altid - også indendørs. Der er et par ekstra
regler udover, for terrænskydning:

1- Ingen skytte må forlade sin standplads, før stationschefen eller dennes
hjælper har kontrolleret, at våbnet er afladt og tomt, og at magasin/tromle
ligeledes er uden patroner.
2- Under kontrollen bevarer skytten front i målretningen og med piben
fortsat pegende mod skiverne.
Geværskytten holder sit våben med mundingen pegende i skudretningen. Ved
kontrol af gevær udtages låsen (bundstykket) og evt. magasin. Efter kontrol
kan låsen isættes geværet. Pistolskytten holder sit våben og magasin frem
således, at kontrollen kan foretages. Benyttes revolver, skal tromlen være
slået ud.
3- Patroner, der evt. tabes under ladning og/eller afladning, først må
samles op, når der gives tilladelse hertil.
4- Enhver, der konstaterer, at der dukker personer op i et fareområde, eller
ser, at et markørflag bevæges foran skiverne eller over en markørdækning,
skal uopholdeligt foranledige skydningen standset ved at råbe: 'Stands
skydningen!'
5- For transport af våben i skydeterræn gælder, at våbnet må bæres synligt
og med lukket lås, men uden magasin. For Sauer-geværer gælder, at der i
stedet må benyttes en magasinattrap i følgende afvigende farver: orange,
gul, rød. For pistolskytter se tillige kapitel 9, pkt. 5.

> Da man altid overtager pistolen uden magasin og med åben lås, så kan den
> kontrol foretages på få sekunder.

Ok.

> Gælder ikke indendørs.

Jo.

> Ja, det er vel ikke så underligt? Folk skal da ikke stå og sigte på
> hinanden?

Nej, det er ikke underligt. Jeg har listet ALLE reglerne, ikke kun dem jeg
synes måske er "over the top" (hvis der er sådanne?).

> Det er ren rutine efter de første par ture på skydebanen, no problem, bare
> en god vane.

Ok.

> at
>
> Gælder igen ikke indendørs.

Jo.

> [...]

ladt
> våben, det er da en almindelig sikkerhedsregel.

Det skulle være et problem som jeg skriver Claus - i det tilfælde det *er*
ladt, så er den den dummeste stilling at bære våbnet i. Men det er nok
ligemeget, da de jo altid er uladte. Så det er jo fint nok....

> Er det vigtigt for dig at få lov til at bære på en ladt pistol?

Hvad snakker du om? Hvor skriver jeg det?

> Det har jeg
> ikke behov for, jeg kan let leve med at man lader lige før man skal skyde,
> og bærer våbnet tomt så alle kan se det ikke er ladt.

Jaja - med alle de sikkerhedschek, så er det nok umuligt at komme til at
glemme det. Fint for mig.

Du skal ikke tro at jeg ikke mener at det er vigtigt med sikkerhed - jeg
spørger egentlig blot om det ikke tager ufatteligt lang tid med alle de
kontroller af hinanden? Det ser det så ikke ud til, da I øjensynligt ikke
overholder alle reglerne alligevel....

> Det tror jeg. Det med transport-tilladelser, er det ikke kun til våben man
> ikke har tilladelse til selv at opbevare hjemme? Det tror jeg.

Sikkert.

Mvh
Steen

Fra : origo@earthling.net

Dato : 17-02-02 19:24

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
> [...]
snip...
>Patroner, der evt. tabes under ladning og/eller afladning

Hvis nu snakken hadde gået på våpen som beskyttelse for utsatte MC'ister
var det een ting, men etter hvert er det vel på tide å futte over i
dk.fritid.jagt, evt. dk.snak.off-topic

JS

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-02-02 21:33

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a4osc5$jr5$1@sunsite.dk...

> Hvis nu snakken hadde gået på våpen som beskyttelse for utsatte MC'ister

> var det een ting, men etter hvert er det vel på tide å futte over i
> dk.fritid.jagt, evt. dk.snak.off-topic

Ja, ja far.

Vi startede altså med en alternativ anvendelse af MOTORCYKEL
afbalanceringsklodser.
Men det er ganske vist et par indlæg siden...

Rittig

Fra : origo@earthling.net

Dato : 17-02-02 21:50

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> Ja, ja far.
Du skulle nødig snakke

> Vi startede altså med en alternativ anvendelse af MOTORCYKEL
> afbalanceringsklodser.
> Men det er ganske vist et par indlæg siden...
Ja, sådan ca. 30...

JS

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-02-02 21:38

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> De regler jeg listede gælder altid - også indendørs. Der er et par ekstra
> regler udover, for terrænskydning:

Okay, så er der muligvis nogle få regler der administreres lidt mindre
stramt end andre.

> Jo.

Hmmm... Okay, hvad er "tilladelse hertil"? Det kan muligvis fortolkes lidt
bredt.

> Hvad snakker du om? Hvor skriver jeg det?

Nåh, jeg misforstod dig vist.

> [...]
> spørger egentlig blot om det ikke tager ufatteligt lang tid med alle de
> kontroller af hinanden? Det ser det så ikke ud til, da I øjensynligt ikke

Nix, det tager ikke lang tid, det er mest rutine og fornuftige
sikkerhedsvaner. Det er faktisk nær umuligt at komme til at skyde sig selv.
Ikke helt umuligt, men meget svært.

Vi er vist en anelse off-topic, så skal vi ikek stoppe her?

Rittig

Fra : Steen Schmidt

Dato : 17-02-02 22:03

> Vi er vist en anelse off-topic, så skal vi ikek stoppe her?

Jojo - jeg har vist også fået svar på det jeg spurgte om Tak.

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 18-02-02 00:37

> [...]
> 2- Under kontrollen bevarer skytten front i målretningen og med piben
> fortsat pegende mod skiverne...............

Selv en cal22'er har en sikkerhedsafstand på op til 2 km; men
imodsætning til idendørs er man på en terrænbane ikke begrænset af et
loft og fire vægge (og i værste fald en tilstedeværende skytte) hvorfor
man må sikre sig at et evt. forekommende vådeskud vil foregå i den
retning hvor skydebanen (-s bagland?) er beregnet til det, således at
det ikke vil kunne gå ud over en sagesløs borger mere end en kilometer
væk!
Derfor årsagen til den grundigere kontrol og strikse retningsfiksering!!

> [...]
> de kontroller af hinanden? Det ser det så ikke ud til, da I
øjensynligt
> ikke overholder alle reglerne alligevel....

Nu er jeg gammel sergent, og dermed også skydekommandør, og de militære
regler jeg kender ligner til forveksling de førnævnte; men jeg synes
ikke at det tager specielt meget tid eftersom at alle har den samme
skydning (læs: antal skud) og derfor kan startes og senere kontrolleres
i samlet flok (militær-metoden).
Selv efter denne militære rytmiske facon, har man intet at have travlt
for når man har skudt færdigt (medmindre man har diarré) og kan derfor
ikke stresse over en given ventetid på den sidste skytte!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 17-02-02 23:01

> [...]
uden
> bundstykke, og man kontrollerer at den ikke er ladt ved at åbne

Jeg har ikke læst skyttebogen; men umiddelbart vil jeg mene at hvis man
har fjernet bundstykket for at lægge pistolen fra sig, så er der ikke
længere nogen mekanisme at åbne for at kontrollere :-/

> [...]
ikke
> er det, så er det med løbet opad der er størst risiko for at det går

5'eren oplever jeg heller ikke særligt hårdt håndhævet!
Måske fordi at vi siden '68 er blevet stedes mere og mere
anti-autoritære, hvilket også berører den kontrollerende part :-/
Den med "løbet opad" opfatter jeg som en enkel metode til at man under
transport holder nallerne fra aftrækkeren, derved at det indbefatter at
man holder i løbet. Men jeg vedgiver dig at et skud i foden er bedre end
et i hovedet - Til gengæld er vådeskud i benet alligevel stærkt
overrepresenteret i statistikkerne !

--
Armand.

Fra : TT

Dato : 18-02-02 16:12

Det er i grunden ret mange mennesker herinde der ved noget om
skydevåben. Det får jo en til at tro, at alle MC'ister kører rindt med
skydevåben på sig. Jeg skal sku nok lade være med at forgribe mig på
hornet næste gang en MC kører op på siden af mig i et kryds inde i
byen.

Torben

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-02-02 20:34

"TT" <tandberg_luke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skydevåben på sig. Jeg skal sku nok lade være med at forgribe mig på
> hornet næste gang en MC kører op på siden af mig i et kryds inde i

Rolig nu, hvis man kan lære noget om motorcyklister i denne tråd, så er det
da ihvertfald at gøbben ikke er ladt!

Rittig

Fra : Leonard

Dato : 18-02-02 21:21

TT <tandberg_luke@hotmail.com> skrev:

>Jeg skal sku nok lade være med at forgribe mig på
>hornet næste gang en MC kører op på siden af mig i et kryds inde i
>byen.

Hvad skulle formålet da også være med det ?
--
http://leonard.dk/
VW Transporter TDI 2,5 Syncro '02

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-02-02 17:54

Jeg ser et problem i, at fordi man går til skydning og har sit våben hjemme,
tror folk, at man er en psykopatisk djævel som går rundt med sit våben ladt
på offentlige steder, eller man går amok med sin pistol i et indkøbscenter.

Jeg er af den overbevisning, at den mest bøvlede måde at få en pistol på i
dette land er at melde sig ind i en skytteforening.

Så hvis man bare skal bruge den til ulovligheder og ikke vil vente 2 år, kan
man jo skaffe den andre steder.

De folk der lovligt har en pistol i deres hjem, er folk som går op i deres
sport, og er godkendt i hoved og røv.

Så jeg ser ingen grund til at bekymre sig om de lovlige håndvåben, men
tværtimod om de ulovlige, da de nok er noget nemmere at skaffe, hvis man vil
have sådan et!

Fra : Armand

Dato : 17-02-02 17:51

> Flotte ord. Prøv nu at tage med ud på en prøvetur, det er slet ikke så
> let som det ser ud.

Jup!
"Ramme"! Ramme hvad? Væggen??
Kunsten er at ramme mere præcis end ham ved siden af, og pletten,
endsige skiven, ér altså ikke større end at første succes-oplevelse for
en pistol-begynder er at alle udleverede skud sidder i skiven, så man
ikke
skal hænge sig selv ud ved at spørge efter "tillægs-skud"

Hjælpemidler á "vilde" skæfter og sigtemidler er da også kun en
støttepædagog samt et spørgsmål om komfort!
Akkurat som den gamle sang om kikkertsigter: Man holder da ikke våbenet
roligere blot fordi man kan se målet bedre! Faktisk finder man først ud
af hvor uroligt et sigte man har når målet bliver forstørret i en
sigte-kikkert!

--
Armand
(der mestendels bruger firmaets Otterup cal.22'er når han ugentligt er

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-02-02 21:11

du er ikke begrænset til 2 grovvåben pr skytte, kun pr disciplin.
Så du kan godt have fx 2x 9mm pistol og 2x .357 revolvere uden problemer

mvh

Thomas

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-02-02 21:09

min USP koster 7000,-

men du kan få en CZ75 som er en ok skyder for ca 4000,-

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 16-02-02 11:33

> [...]
nu
> tænker jeg på ting som MP5 modellerne...?

Også mig. Jeg har på mine ture for mit arbejde forgæves ( indtil videre )
søgt efter en skydebane hvor man for grønne dollarser kan prøve hvad fa...
man har lyst til. Så et super program hvor man skød efter køleskabe og gamle
biler med helt op til kaliber .50.
DET så sjovt ud. Man kunne også leje en flammekaster!!!

MVH Anders

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 28-02-02 01:05

Det er utroligt hvad man uforvarende kan være med til at sætte i gang
(denne tråd)

Sjovt nok er der åbenbart en del skytter imellem MC-folket.
Er der også nogle jægere ???

Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
1980 Suzuki GS850GT

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-02-02 17:43

"Bent Erik Thomsen" <bmt@poet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (denne tråd)
>
> Sjovt nok er der åbenbart en del skytter imellem MC-folket.

Nå, SÅ ku du vågne op?
Kommer der et indlæg om din køkkenbords-galvanisering en dag? Nu ved vi jo
det kan lade sig gøre, måske andre også gerne vil høre lidt om hvordan?

Rittig