Erfaring med Gammelgaard-MC
Fra : Steen

Dato : 13-02-02 11:58

Hej

Er der nogen som har erfaring med handel af MC hos Gammelgaard-MC i
Skanderborg.
Jeg står foran køb af min første MC og har set nogle annoncer fra ham på
Yamaha uden afgift, men har endnu ikke snakket med nogen som har handlet med
Gammelgaard-MC.

MVH
Steen
srs@post8.tele.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-02-02 15:54

Hmmm. Ham har jeg ikke hørt om. Hvor ligger butikken ? Eller har han en
hjemmeside ?

--
Mvh.
Henrik (som måske vil køre forbi en dag)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Allan Bojesen

Dato : 13-02-02 19:03

> Hmmm. Ham har jeg ikke hørt om. Hvor ligger butikken ? Eller har han en
> hjemmeside ?

Han handler med mc'er i fritiden. Jeg mener ikke han har en egentlig butik,
og heller ikke en hjemmeside. Han sælger bl.a. via www.mc-basen.dk .

Han bor på Villavej 1 i Skanderborg.

Allan Bojesen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 13-02-02 19:00

> [...]
> Jeg står foran køb af min første MC og har set nogle annoncer fra ham på
> Yamaha uden afgift, men har endnu ikke snakket med nogen som har handlet

Har talt med ham i telefon, ikke handlet med ham. Han havde en 7-8 cykler
med på en stand til stumpemarked i Herning i efteråret. Han henter cyklerne
i Tyskland og pudser dem lidt, som en nebengeschäft.
Det der falder mig lidt for brystet er at han i efteråret bl.a. havde 2 stk.
VT 500 fra h.h.v. 85 og 86. Men når man så cyklerne kune det kun være h.h.v.
83 og 84 p.gr.a. udseende og udstyr. Årgangen betyder måske ikke så meget
hvis ellers cyklen er i ordentlig stand. Men alligevel. Personligt synes jeg
det er forkert at sælge en cykel som 86, når den vitterlig er produceret i
84 og har nogen ret tydelige forskelle - bl.a. firkantet lygte istedet for
rund, forkromede sideskjolde istedet for lakerede o.s.v.

Men han lyder vældig flink at tale med, og cyklerne han havde med i Herning
var bestemt pæne og så velholdte ud.

Allan Bojesen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 13-02-02 22:15

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 84 og har nogen ret tydelige forskelle - bl.a. firkantet lygte istedet for
> rund, forkromede sideskjolde istedet for lakerede o.s.v.

De kan jo evt. være at han er fejlinformeret om cyklernes alder..
bare en mulighed, men ja det lyder lidt skumleren!

> Men han lyder vældig flink at tale med, og cyklerne han havde med i
Herning
> var bestemt pæne og så velholdte ud.

Tja, så er det vel okay..

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 13-02-02 23:18

> Personligt synes jeg
> det er forkert at sælge en cykel som 86, når den vitterlig er produceret i
> 84 og har nogen ret tydelige forskelle

Dette er vist efterhånden meget almindeligt, ikke mindst fordi det nu er så
almindeligt at købe gamle modeller fordi de er billigere. Honda sælger
eksempelvis stadig 2000 modellen af CBR 600 og nogle VTR1000, der vist er
endnu ældre, Suzuki sælger 2000 model GSX-R 600 og vist også stadig nogle
1999 GSX-R 750 og sådan er det vist hele vejen rundt. Og hvis man har købt
sin mc fra ny i eksempelvis år 2001 er det vel på sin vis rimeligt nok, at
man kalder den en årgang '01, selvom den er produceret et-to år tidligere.
Anders, der sagtens kunne blive lun på en ny CBR 600 '00 til 139.995, i
betragtning af at samme cykel brugt ofte koster ca. 125k.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 14-02-02 11:55

Lisbeth & Anders <ll_ako@mail1.stofanet.dk> wrote in article
<3c6ae6a2$0$6941$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> [...]
at
> man kalder den en årgang '01, selvom den er produceret et-to år

Nu lige i Suzukis tilfælde ville jeg da føle mig overordentligt r*vrendt
hvis jeg blev solgt en 750 '99er som værende en '01 model. Der er jo sket
temmelig meget med denne (og sikkert de fleste andre) modeller de seneste
par år.
Man kunne selvfølgelig bare lave sit research ordenligt, så man undgår at
købe katten i sækken, men jeg ville blive p*ssed over f.eks. at køre til
den anden ende af landet efter en billig 01'er og så finde ud af at det er
en 99'er.

Så jeg mener de bør navngives efter produktions år - alt andet er at
vildlede.

--
Mikkel

Fra : Mads Lund

Dato : 14-02-02 12:03

> Så jeg mener de bør navngives efter produktions år - alt andet er at
> vildlede.

Ganske som Kawa gør det, eks ZX9R hedder jo
94=B1, 95=B2, 96=B3, 97=B4, 98=C1, 99=C2, 00=E1, 01=E2, 02=F1 (så vidt jeg
er orieteret)

Hvor de primære ændringer ligger mellem B2->B3, B4->C1, C2->E1

Mads Lund
Ninja9RT ca 30% B4 og 70% alt muligt andet.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-02-02 12:08

> Nu lige i Suzukis tilfælde ville jeg da føle mig overordentligt r*vrendt
> hvis jeg blev solgt en 750 '99er som værende en '01 model.

Jeg ser tit i salgsannoncer et bogstav bag betegnelsen for suzuki modeller
der angiver produktionsår. Men både produktionsår og dato/år for 1.
registrering er vel relevandt ...

/A

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 14-02-02 12:27

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in article <a4g5mi$knb$1@sunsite.dk>...

> Jeg ser tit i salgsannoncer et bogstav bag betegnelsen for suzuki
modeller
> der angiver produktionsår. Men både produktionsår og dato/år for 1.
> registrering er vel relevandt ...

Jow, men nu var det mere argumentet for at det var OK at angive 1.
indregistrering som "årgang" for en cykel jeg gik i mod.
Skulle jeg købe en cykel for mere end 15-20 Kkr. kan du være sikker på jeg
stiller mange spørgsmål, bla. både produktionsår og 1.
registreringsdato...

--
Mikkel