tekst der indsættes
Fra : Lars

Dato : 11-02-02 09:27

Jeg har prøvet at få noget hjælp til PHP. og er næsten ved at være der, MEN.
Der mangler stadig lidt , måske der er en der kan hjælpe med det sidste.

Det går ud på, er at jeg vil have en site hvor der kan tjekke mails fra. det
vil sige at når der skrives et domænenavn i txt boksen, sætter den selv www.
forand og den sætter selv /webmail til sidst.

Prøv at se på denne adresse: og se den php tekst jeg har skrevet for neden
af denne mail.

http://www.reel-installation.dk/test2/webmail.htm

php filen som jeg bruger står følgende:
<?php
$adress.='http://www.';
$adress.=$_GET['domain'];
$adress.='.'.$_GET['tld'];
$adress.='/webmail';
header("Location: $adress");
?>

Med venlig hilsen

Lars

Fra : Anders Hal

Dato : 11-02-02 14:57

> php filen som jeg bruger står følgende:
> <?php
> $adress.='http://www.';
> $adress.=$_GET['domain'];
> $adress.='.'.$_GET['tld'];
> $adress.='/webmail';
> header("Location: $adress");
> ?>

Hmmm... forstår slet ikke meningen med det script!

Header("Location: http://".$_GET['domain'].".".$_GET['tld']."/webmail"); er
en lidt nemmere måde at gøre det på. Husk lige at det ikke er alle som har
samme adresse på deres webmail...

// Hal

Fra : Lars

Dato : 12-02-02 23:53

Hej Anders,

Jeg har prøvet hvad du skrev, men der er stadig lidt problemer, har du
tålmodighed til at kigge en gang mere?

Jeg er klar over at ikke alle har den samme adresse på webmail.

Hilsen Lars

Fra : Jonas Delfs

Dato : 11-02-02 19:40

"Lars" <kirkegaard@indbakke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
www.
> forand og den sætter selv /webmail til sidst.

Jeg ser 2 problemer:

1. Filen webmail.php som du sender en forespørgsel efter gennem formen
findes ikke.
2. $_GET['tld'] indeholder allerede et punktum hvorfor 4. linie i dit script
skal se sådan ud:
$adress .= $_GET['tld'];

--
Mvh./Best Regards