Locktite
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-02-02 17:43

En vittig fyr har hevet mærkaterne af mine flasker locktite.

Jeg har en rød, en grøn og en blå - Jeg tror at der er en 222 og en 243 men
kan ikke huske nummeret på den sidste og heller ikke deres indbyrdes
styrker. Nogen der kan det i hovedet eller skal jeg igang med goggle ?

/A

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 08-02-02 17:44

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan ikke huske nummeret på den sidste og heller ikke deres indbyrdes
> styrker. Nogen der kan det i hovedet eller skal jeg igang med goggle ?

Hej
Den blå loctite hedder 243 og den grønne hedder 290, jeg ved ikke hvad 222
er men kan måske finde ud af det på mandag.
Hilsen
Margit

Fra : Michael K.S.

Dato : 08-02-02 18:02

On Fri, 8 Feb 2002 17:43:50 +0100, "Flemming Pedersen"
<dsl68075@vip.cybercity.dk> wrote:

>Den blå loctite hedder 243 og den grønne hedder 290, jeg ved ikke hvad 222
>er men kan måske finde ud af det på mandag.

Må jeg foreslå :

http://www.loctite.dk/threadlocker.htm

-M

Fra : Michael K.S.

Dato : 08-02-02 18:53

On Fri, 08 Feb 2002 18:01:51 +0100, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

>Må jeg foreslå :
>
>http://www.loctite.dk/threadlocker.htm

Skulle det ikke være klart nok bringes et lille citat :

"Loctite comes in three colors: Blue, Red and Green.

Blue is the easiest to remove. Red is the hardest. Green is a
penetrating formula used to secure threaded connections that have
already been assembled. Loctite works at temperatures up to 300
degrees Fahrenheit.

Try the Blue first to see if that fixes your problem. Red should only
be used when you KNOW that you will NEVER take that connection apart
again. Green is used on parts that have already been fastened
together. Green penetrates the parts to lock them together without the
need to disassemble and apply to the threads directly.

It is possible to disassemble joints that have been fastened with
Loctite but it requires hand tools. In addition, heat is required to
loosen applications using Red and Green Loctite. "

-M

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-02-02 19:21

> "Loctite comes in three colors: Blue, Red and Green.

osv ...

Tusind tak, linket og forklaringen er hermed kopieret til min pda så jeg
ikke kommer i tvivl igen

/Anders

Fra : Mads Lund

Dato : 09-02-02 10:59

Og går det helt galt kan man bruge 480, som er sort, så er man ret sikker på
aldrig får det af igen

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Christian Stidsen

Dato : 10-02-02 02:13

> Og går det helt galt kan man bruge 480, som er sort, så er man ret sikker

> aldrig får det af igen

Er det ikke også lidt meningen hvis man limer noget sammen ?
- plejer ikke så ofte at lime noget sammen som jeg skal skille ad igen! :)

Christian

--
FZS600

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-02-02 15:33

> Er det ikke også lidt meningen hvis man limer noget sammen ?
> - plejer ikke så ofte at lime noget sammen som jeg skal skille ad igen! :)

Når gummiringen i en låsemøtrik begynder at blive træt, og man ikke lige har
en ny i samme størrelse ved hånden, er blå Locktite godt. Det er godt ved
krumtaptandhjulet på en 100cc kart-motor. Det er lidt surt hvis det ryger
af, men skal da også kunne tages af når man vil....

Mvh
Steen

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-02-02 17:33

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
:)

> [...]
> krumtaptandhjulet på en 100cc kart-motor. Det er lidt surt hvis det ryger
> af, men skal da også kunne tages af når man vil....

Tjah, og så er der lejer og cimmeringe som skal sidde i slidte lejesæder, de
skal sidde fast, men skal dælme gerne kunne afmonteres igen når de er slidt
op. Eller hvad med boltene til bremseskiver? Store temperaturudsving kan
løsne meget, og alligevel skal de kunne afmonteres når skiverne skal
skiftes.

Rittig