Aprilia ETX 125
Fra : Stephan Raaschou Nie~

Dato : 08-02-02 16:20

Jeg har i tankerne at investere i en Aprilia ETX 125, som jeg har set ved en
forhandler til 22.900 kr (Næsten ny = Indreg.1998, kørt 80 km). Nypris er
39.500. Ikke fordi jeg ikke kunne ønske mig noget større, men pengene
(SU'en) er ikke lige til en 600cc. Et evt. tun til cykelen koster ca. 3500
kr incl. installation, men så får den også 150cc og cirka dobbelt så mange
hk....så vidt jeg ved (totalt newbie!!!).

* Er der nogen, der har erfaringer med denne cykel?

* Hvad kører den på literen? (Den skal bruges til daglig transport (80-100
km/t er fint) og lidt hygge offroad)

* Er det et OK køb eller findes der bedre alternativer?

På forhånd tak
Stephan Raaschou Nielsen

Fra : S.G

Dato : 08-02-02 19:39

Jamen det lyder da billigt. faktisk som et rigtigt godt køb.
nu ved jeg ikke hvad den har af HK, men onkring de 32 burde den have
eftersom den er vandkølet
Det er måske tunet der får den derop, jeg mindes noget om den er droslet til
EU???
Jeg er sikker på at Rittig kan fortælle lidt om cyklen, så snart han ser dit
indlæg.
Mht 125ccm (og måske tun endda) well det er skam en fin størrelse at starte
med. Det gjorde jeg selv i sin tid osse. Især i byen er det en fornøjelse,
man kommer meget hurtigt frem og sådan en lille offroader er meget let kørt.
Eneste minus efter min mening er på langture er det ikke lige det bedste..
Men omvendt hvis man ikke har travlt så holder sådan en fætter vel snildt
120km/t... Men det hele bliver vel opvejet af aat man kan finde en mark
eller grusgrav og lege på i nu og næ..
held og lykke med det
sebastian, RF400R
Odense

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-02-02 12:15

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er sikker på at Rittig kan fortælle lidt om cyklen, så snart han ser
dit
> indlæg.

Næh, for en gangs skyld må jeg melde pas. Jeg ved ikke ret meget om den.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 08-02-02 23:46

Så vidt jeg ved fås den i en droslet og en udroslet version.
Den rigtige har omkring 30 hk, og det kan ikke fordobles med et lille tun.
Den droslede version kan vel sagtes få dobbelt så mange hypper med et tun,
men den droslede version skal vist heller ikke koste 39.500 fra ny. Langt
fra.

/Pein
Yamaha DT125R (kiggede lidt efter en Aprilia ETX dengang)
Og Honda TransAlp

Fra : Brian Lænø

Dato : 09-02-02 08:43

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men den droslede version skal vist heller ikke koste 39.500 fra ny. Langt

Den er desvære god nok
I de sidste 3 år har den kostet 39.900.
I 99 havde den 24,5 hk (18 kW)
I 00 havde den 15 hk (11 kW)
I 01 havde den12,3 hk (9 kW)
Kilde mc-guiden fra tourring nyt.
Hvis den udvilkning forsætter, så bliver den ikke ret sjov i fremtiden

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-02-02 12:17

"Brian Lænø" <brian-la@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> I 01 havde den12,3 hk (9 kW)
> Kilde mc-guiden fra tourring nyt.
> Hvis den udvilkning forsætter, så bliver den ikke ret sjov i fremtiden

Prisen har vel heller ikke ret meget med effekten at gøre, det er jo den
samme cykel om den har 12 eller 25 heste.
Hvis den er droslet, så ville jeg søge på nettet i lande hvor den er solgt,
for at finde noget info om droslingsmetoden. Det er nok noget smartere at
fjerne droslingen, end at begynde at tune på den, og 25 heste skal nok gøre
den sjov.

Rittig