/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Dumt spørgsmål haves ønskes goe ideer
Fra : Søren Jim


Dato : 05-02-02 18:21

Hejsa


Dumt spørgsmål haves ønskes goe ideer

Efter at have købt en CBR1K fra 91 syntes jeg lige pludselig (efter små
1000km)at mine arme er blevet for korte dvs. lidt ømme skulder/nakke og
megen anspændthed i Hænder/Arme kan man på nogen snedig måde rykke styret
nærmer evt udskifte det eller er der noget andet kan gør.....



Mvh Søren Jim ( med 2 arme der er krøbet i vask)






 
 
Peter J (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Peter J


Dato : 05-02-02 18:56


Søren Jim

l> Efter at have købt en CBR1K fra 91 syntes jeg lige pludselig (efter små
> 1000km)at mine arme er blevet for korte dvs. lidt ømme skulder/nakke og
> megen anspændthed i Hænder/Arme kan man på nogen snedig måde rykke styret
> nærmer evt udskifte det eller er der noget andet kan gør.....
>
> Mvh Søren Jim ( med 2 arme der er krøbet i vask)
>
>
Ved det ikke, men kunne man ikke tænke at et højere sæde ville gøre
underværker ???

Peter
CBR 1000 F '88





Armand (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-02-02 19:03


Søren Jim <prettyreal@hotmail.com> skrev i en
news:mvU78.4330$Xu2.269105284@news.orangenet.dk...
>
> Efter at have købt en CBR1K fra 91 syntes jeg lige pludselig (efter
små
> 1000km)at mine arme er blevet for korte dvs. lidt ømme skulder/nakke
og
> megen anspændthed i Hænder/Arme kan man på nogen snedig måde rykke
styret
> nærmer evt udskifte det eller er der noget andet kan gør.....

Prøv at styre heelt til den ene side og se hvorvidt der er plads "i"
tanken til at styret flytes bagud, endsige plads ved kåben til at det
flyttes op/bagud!

Jeg er bange for at svaret er at der er meget lidt plads til at lege på


--
Armand.




Søren Jim (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Søren Jim


Dato : 05-02-02 19:26


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
>
> Prøv at styre heelt til den ene side og se hvorvidt der er plads "i"
> tanken til at styret flytes bagud, endsige plads ved kåben til at det
> flyttes op/bagud!
>
> Jeg er bange for at svaret er at der er meget lidt plads til at lege på
>
>
> --
> Armand.
Du har ganske ret, som så ofte før,
Jeg har smidt et par Billeder på dk.binaer.motor som man kan se er der ikke
meget at rutte med......
jeg ved ikke om det ville hjælpe med en tykker saddel kan man overhovede
købe det nogen steder.....
Søren Jim



Bo Thomsen (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 05-02-02 19:32


> Dumt spørgsmål haves ønskes goe ideer
men vil det ikke hjælpe hvis de( -t ) blev hævet.
evt andre klip-ons ell.l.
bo thomsen



Martin Sørensen (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 05-02-02 19:52

> Dumt spørgsmål haves ønskes goe ideer

Jeg har desværre også kun et dumt spørgsmål..

Hvad er det lige tank-'gummiet' bliver brugt til? Jeg har set det på mange
cykler efterhånden, men har aldrig fundet ud af hvad det gør. Det er bl.a.
på din tank.

Er det for at maven har noget at holde fast i under opbremsninger, så man
ikke flyver over cyklen?

signing off.. Martin Sørensen



Rasmus Lind Hansen (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Lind Hansen


Dato : 05-02-02 20:47


Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a3p9kt$1870$1@news.cybercity.dk...
> Hvad er det lige tank-'gummiet' bliver brugt til? Jeg har set det på mange
> cykler efterhånden, men har aldrig fundet ud af hvad det gør. Det er bl.a.
> på din tank.

Tankgummiet, er for ikke at få ridser i lakken fra lynlåsen! Og sikkert også
lidt til pynt.!

Det er muligt det for nogen også tjener andre formål.

MVH.
Rasmus Lind Hansen
**XS 400 Seca**
Odense




Martin Sørensen (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 05-02-02 23:05

> > Hvad er det lige tank-'gummiet' bliver brugt til? Jeg har set det på
mange
> > cykler efterhånden, men har aldrig fundet ud af hvad det gør. Det er
bl.a.
> > på din tank.
> Tankgummiet, er for ikke at få ridser i lakken fra lynlåsen! Og sikkert
også
> lidt til pynt.!

Aha, egentligt meget logisk, når man tænker over det.

> Det er muligt det for nogen også tjener andre formål.

Andre forslag?

signing off.. Martin Sørensen



Armand (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-02-02 20:40


Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:a3p9kt$1870$1@news.cybercity.dk...
> >
> Hvad er det lige tank-'gummiet' bliver brugt til? Jeg har set det på
mange
> cykler efterhånden, men har aldrig fundet ud af hvad det gør. Det er
bl.a.
> på din tank.
> Er det for at maven har noget at holde fast i under opbremsninger, så
man
> ikke flyver over cyklen?


Nope!

Mod ridser!

--
Armand.



Henry (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 05-02-02 20:26

"Søren Jim" <prettyreal@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:mvU78.4330$Xu2.269105284@news.orangenet.dk...
> Efter at have købt en CBR1K fra 91 syntes jeg lige pludselig (efter små
> 1000km)at mine arme er blevet for korte dvs. lidt ømme skulder/nakke og
> megen anspændthed i Hænder/Arme kan man på nogen snedig måde rykke styret
> nærmer evt udskifte det eller er der noget andet kan gør.....

Prøv et par clip-on's fra http://www.helibars.com/honda.html
jeg har selv et par på min viffer, det er lige præcist nok til at mine
hænder ikke "sover" så meget mere, til gengæld mobber Bo Thomsen mig nu med
min sofacykel/morfarcykel, men på den anden side så har han vel heller
aldrig være længere sydpå end Køge <G>.

De er noget dyre, men du kan spare lidt ved at købe dem i UK! Jeg købte mine
direkte hos helibars da jeg var i tidsnød sidste sommer lige før ferien.

mvh
Henry (på en viffer med højt styr)
www.vfr.dk




Søren Jim (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Søren Jim


Dato : 05-02-02 21:10


"Henry" <Fake@mail.com> skrev i en meddelelse news:3c6032c4$0$89117
>
> Prøv et par clip-on's fra http://www.helibars.com/honda.html

> De er noget dyre, men du kan spare lidt ved at købe dem i UK! Jeg købte
mine
> direkte hos helibars da jeg var i tidsnød sidste sommer lige før ferien.


Hej Henry
Det lyder sq som om det er det rigtige for mig,
det drejer sig måske om noget der ligner 3 - 5 cm
og at det er billiger passer mig især godt fordi jeg til daglig bor i
Belfast
ved du om man skal skifte kabler osv....

Mvh Søren Jim
(der lige har opdaget at han skrev hans CBR1K var fra 91´ det er jo løgn,
den er fra 93´) Købt og betalt for det der svare til 21000 goe kr...




Henry (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 05-02-02 22:19

>
> Hej Henry
> Det lyder sq som om det er det rigtige for mig,
> det drejer sig måske om noget der ligner 3 - 5 cm
> og at det er billiger passer mig især godt fordi jeg til daglig bor i
> Belfast ved du om man skal skifte kabler osv....
Næ det ved jeg af gode grunde ikke jeg har jo en VFR men jeg skulle ikke
skifte kabler. Jeg skulle derimod lige save et tap af på håndtagene for at
kunne vinkle hydraulik kablerne anderledes, på vifferen var de fuldstændigt
låst i en bestemt vinkel, det var et lille let indgreb som ikke tog 5min,
men det er jo slet ikke sikkert at du skal gennem den operation.

>
> Mvh Søren Jim
> (der lige har opdaget at han skrev hans CBR1K var fra 91´ det er jo løgn,
> den er fra 93´) Købt og betalt for det der svare til 21000 goe kr...
>
Jeg gider ikke høre om dine priser derover, uhrmm.

cheers
Henrik



Søren Jim (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Søren Jim


Dato : 06-02-02 00:45


"Henry" <Fake@mail.com> skrev i en meddelelse
news:3c604d1b$0$62865$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >> >
> Jeg gider ikke høre om dine priser derover, uhrmm.
>
> cheers
> Henrik
>


Hej Henrik
Nu ikke bitter thihiiii
Jeg kan da købe en til dig og køre den til DK ))

Right lads
All the Best
Søren Jim



Søren Lindholt (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 06-02-02 10:40


Søren Jim <prettyreal@hotmail.com> wrote in article
<n7_78.4451$VZ7.292089031@news.orangenet.dk>...
> Hej Henrik
> Nu ikke bitter thihiiii
> Jeg kan da købe en til dig og køre den til DK ))

Bare vent, jeg tager nok en tur til Henrik i Belfast her i foråret, så skal
du blive fratvunget en prøvetur!!
--
Søren
s@motortosse.dk
http://motortosse.dk
"Because golf courses should be motocross tracks"


Søren Jim (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Søren Jim


Dato : 06-02-02 15:33


"Søren Lindholt" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en meddelelse
news:01c1aef2$431569c0$b07610ac@pc4148...
>
> Søren Jim <prettyreal@hotmail.com> wrote in article
> <n7_78.4451$VZ7.292089031@news.orangenet.dk>...
> > Hej Henrik
> > Nu ikke bitter thihiiii
> > Jeg kan da købe en til dig og køre den til DK ))
>
> Bare vent, jeg tager nok en tur til Henrik i Belfast her i foråret, så
skal
> du blive fratvunget en prøvetur!!
> --
> Søren


Det er så hermed en aftale....

Husk at for at kunne blive optaget i Dansker klubben i AFD Belfast, skal man
kunne første vers af en julesang )) tilgengæld er der garenti for du
bliver væltebankestiv.
Henrik og jeg skal til Konsert i Derry på søndag, gudskelov skal Henrik Køre
så bliver han sq da ikke stiv

Søren (der synes has arme var længer da han vågnede imorges)






Uffe Overgaard Koch (07-02-2002)
Kommentar
Fra : Uffe Overgaard Koch


Dato : 07-02-02 07:21

"Søren Jim" <prettyreal@hotmail.com> writes:

> "Henry" <Fake@mail.com> skrev i en meddelelse news:3c6032c4$0$89117
> Belfast

Hmmm, hold da kæft hvor jeg savner den by!!! Jeg boede der for 1½år siden, og
kørte en del rundt i NI og I på min daværende XS400 Seca. Jeg havde en del
problemer med Seca'en (bla. gennemrustet potte), så den røg på det nærmeste
MC-værksted. De satte imidlertid nogle universal potter på der var ikke lukkede
nok luft igennem, så den kørte rent ud sagt ad h til derefter, og hele vejen hjem.
Derudover overså de en flækket vakuum-slange, en defekt tænding, en skæv
forgaffel, selvom jeg havde bedt dem om et totalt eftersyn, og ærligt talt betalt nok
for det.
Det jeg prøver at komme frem på dette ugudelige tidspunkt, er en advarsel, kør i
en stor bue udenom Charles Hurst MC-værksted.

hygge
/Uffe Koch
Bandit 600

Søren Jim (07-02-2002)
Kommentar
Fra : Søren Jim


Dato : 07-02-02 10:46


"Uffe Overgaard Koch" <uffe.koch@mctournord.dk> skrev i en meddelelse >
> Hmmm, hold da kæft hvor jeg savner den by!!! Jeg boede der for 1½år siden,
og
> kørte en del rundt i NI og I på min daværende XS400 Seca. Jeg havde en del
> problemer med Seca'en (bla. gennemrustet potte), så den røg på det
nærmeste
> MC-værksted. De satte imidlertid nogle universal potter på der var ikke
lukkede
> nok luft igennem, så den kørte rent ud sagt ad h til derefter, og hele
vejen hjem.
> Derudover overså de en flækket vakuum-slange, en defekt tænding, en skæv
> forgaffel, selvom jeg havde bedt dem om et totalt eftersyn, og ærligt talt
betalt nok
> for det.
> Det jeg prøver at komme frem på dette ugudelige tidspunkt, er en advarsel,
kør i
> en stor bue udenom Charles Hurst MC-værksted.
>
> hygge
> /Uffe Koch
> Bandit 600


Hej Uffe

Jeg har også kun hørt dårligt om det sted (det er en Irsk version af Niels
Vejle), men jeg fik et par goe råd i en lokal NG så jeg håber at det sted
hvor min Mc er ved at blive serviceret/malet er et okey sted men han virkede
nu meget dygtig (og han køre selv CBR1K)...

Mvh Søren





Per Pedersen (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Per Pedersen


Dato : 05-02-02 21:54


"Søren Jim" <prettyreal@hotmail.com> wrote in message
news:mvU78.4330$Xu2.269105284@news.orangenet.dk...
> Hejsa
>
>
> Dumt spørgsmål haves ønskes goe ideer
>
> Efter at have købt en CBR1K fra 91 syntes jeg lige pludselig (efter små
> 1000km)at mine arme er blevet for korte dvs. lidt ømme skulder/nakke og
> megen anspændthed i Hænder/Arme kan man på nogen snedig måde rykke styret
> nærmer evt udskifte det eller er der noget andet kan gør.....
>
>
>
> Mvh Søren Jim ( med 2 arme der er krøbet i vask)

Hos MC-hospitalet står en CBR1000 til vinteropbevaring med et uorginalt
meget bredt styr a-la "streetfighter-jeg-skal-fame-nok-tæmme-dig" styr. Det
ser måske lidt alternativt ud men det virker ret godt. Jeg har nemlig haft
den glæde at have cyklen med ejer på et af DMC´ s kørekurser og da klarede
den det fint. Om det var det brede styr=mere magt eller om det var fyren,
som vist nok hedder Flemming, der godt turde tage ved cyklen og styre den i
den retning som han ønskede skal jeg lade stå hen i det uvisse.

Det var da en mulighed.

Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen
DMC bronzeinstruktør



Lasse Lundberg (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 06-02-02 15:23

man kunne også træne lidt..sæsonens første ture kan godt være lidt ømme....,
men hvad med nogle armbøjninger (der skal ikek mange til) og til håndledende
kan jeg anbefale en Gyrosizer mener jeg den hed...en bold med en gyro i
....når man bruger den bare 5 min hver dag og så får man specielt trænet sine
håndled, men skulder og albue kan også trænes. (koster 10-13£)

Lasse
som absolut ikke laver mere end højst nødvendigt
24 dage endnu



Armand (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-02-02 16:37


Per Pedersen <per_p@nospamwanadoo.dk> skrev i en
news:3c60480a$0$204$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
>
> Hos MC-hospitalet står en CBR1000 til vinteropbevaring med et
uorginalt
> meget bredt styr a-la "streetfighter-jeg-skal-fame-nok-tæmme-dig"
styr. Det
> ser måske lidt alternativt ud men det virker ret godt. Jeg har nemlig
haft
> den glæde at have cyklen med ejer på et af DMC´ s kørekurser og da
klarede
> den det fint. Om det var det brede styr=mere magt eller om det var
fyren,
> som vist nok hedder Flemming, der godt turde tage ved cyklen og styre
den i
> den retning som han ønskede skal jeg lade stå hen i det uvisse.


Jeg er bange for at et bredere styr vil gøre det endnu værre for en
kort-armet, både "i ro", men især under drejning - Og især
ekstrem-drejning á undvige-øvelse

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177604
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409280
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste