forsikring
Fra : Pusterummet

Dato : 05-02-02 14:11

det har sikkert været debateret før.....
Men når man er 23 år og skal have lavet en kasko.. hvorhenne kan det så
lettest betale sig ren prismæssig??

Fra : Esben Laursen

Dato : 05-02-02 14:18

"Pusterummet" <pust.vade@os.dk> skrev i en meddelelse
> det har sikkert været debateret før.....
> Men når man er 23 år og skal have lavet en kasko.. hvorhenne kan det så
> lettest betale sig ren prismæssig??

Jeg er 22 og betaler 3300 ved GF med 7200 i selvrisiko på kasko. 0 på
ansvar.

Esben

Fra : Allan T

Dato : 05-02-02 15:36

"Esben Laursen" skrev i en meddelelse

> Jeg er 22 og betaler 3300 ved GF med 7200 i selvrisiko på kasko. 0 på
> ansvar.
>
> Esben

Hvordan har du fået kasko hos GF? De sagde til mig at de kunne først tegne
kaskoforsikring på mc når man var 30 eller derover...

Allan

Fra : Esben Laursen

Dato : 05-02-02 21:48

> Hvordan har du fået kasko hos GF? De sagde til mig at de kunne først tegne
> kaskoforsikring på mc når man var 30 eller derover...

hmm, ingen probs i her. bare dobbelt selvrisiko...
Jeg pressede dem dem slet ikke? jeg spurte bare hva det ville koste og vup10
havde far fået tegnet sig en kasko...

Esben

Fra : Uffe Ibh Iversen

Dato : 05-02-02 16:43

Hej Esben
Jeg har ligeledes kørt 2 år skadefrit, men der var ingen kære mor hos GF.
Hvad gjorde du for at få kasko hos dem og er det lang tid siden du
forsikrede din mc?
Venlig hilsen Uffe

Fra : Esben Laursen

Dato : 05-02-02 21:53

"Uffe Ibh Iversen" <uffeibh@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har ligeledes kørt 2 år skadefrit, men der var ingen kære mor hos GF.
> Hvad gjorde du for at få kasko hos dem og er det lang tid siden du

Jeg har heletiden været forsikret hos GF, jeg havde en gammel CB350F som jeg
bare havde ansvar på, da jeg så blev kørt ned af en sjællender (jeg siger jo
Jyder er bedre belister) Købte jeg mig en CB450S'er, jeg snakkede lidt med
den flinke mand hos GF at jeg entlig gerne ville have kasko på den da jeg
skal ind til milli og ikke så gerne lader den stå der unden at have nogen
forsikring på den.. Han sagde bare vent til marts da bliver du elitebelist
så er det meget billigt, bare dobbelt selvresiko ( men ingen ved tyveri ).
Og vup10 så var jeg solgt.

Esben

Ps. jeg ved da ikke om det kun er her i jylland den går det lyder da til
det? =)

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 06-02-02 23:55

> Ps. jeg ved da ikke om det kun er her i jylland den går det lyder da til
> det? =)

Jeg bor i Århus og kan ikke få kasko hos GF før jeg runder de 30.
Anders

Fra : Mogens Dammand

Dato : 05-02-02 20:46

Da jeg skulle have forsikret min Transalp, kontaktede jeg selvfølgelig
Topdanmark, men de ville kun tage den hvis jeg flyttede bilen med, så det de
var billigere på MC, skal jeg ellers love for de tog tilbage på bilen. Jeg
blev i Alm. Brand hvor jeg har alt andet, og jeg mener det er ca. 4800,- om
året, med samme selvrisiko og ingen stigning ved skade. Elite.

Mogens #DMCN 559
Transalp

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-02-02 14:29

Det kommer meget an på hvilken MC det er. Men mange selskaber kan sagtens
konkurere med TopDK, hvis vi snakker små MC'er. Jeg er dog ikke helt sikker
når du skal have kasko på. Men mange små lokale selskaber kan tit være med.
Men markedet er meget uigennemskueligt. Så mit råd er: Ring rundt til dem.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Esben Laursen

Dato : 05-02-02 15:08

> [...]
med.
> Men markedet er meget uigennemskueligt. Så mit råd er: Ring rundt til dem.

Jeg kan kun snakke for mig selv, men efter det klart billigeste jeg fandt,
var GF. De har 2 katagorier en under 175ccm og den fra 175ccm til 999ccm jeg
har selv jeg CB450S'er, men sådan jeg har snakket med dem var det entlig
lige meget om det var en 200ccm eller 900.. Jeg har kørt skade fri i 2 år,
hvor efter jeg er blevet elitebelist (fedt ik?)
Nu bor jeg i det meget mørke midtjylland ( den billigest zone, Jyder er jo
bedre belister... ) så jeg ved ikke hvordan det står til hos halv svenskerne
=) men jeg ved den er lidt dyre

Esben

Fra : peterl

Dato : 05-02-02 15:26

Den eneste måde at finde ud af det på er at ringe rundt til dem allesammen
selv.

De har alle nogen forskellige parametre som afgør prisen, og det er ikke til
at gennemskue, specielt da de hele tiden regulerer priserne, og finder på
nye undskyldninger for at flå os.
Postnummer, alder, anciennitet (evt. med bil), MC-model/type/størrelse, i
nogen tilfælde parkeringsforhold på hjemmeadressen, alarm/startspærre, andre
forsikringer i samme selskab, medlemskab af div. foreninger og sikkert også
andre ting er alle faktorer der spiller ind. It's a jungle out there...

Glem ikke at nogen banker også tilbyder forsikringer nogen gange. Det har
jeg selv haft stor glæde af.

Held og lykke!

-PeterL

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 05-02-02 17:48

> det har sikkert været debateret før.....

Ja, det har det....- mere end en gang. Det er åbenbart noget man
interesserer sig for.....

Er der nogen steder, hvor man kan "anmelde" sin forsikring? Jeg mener -
type, pris, selskab og den slags.... Det ville da være nemt at lave på en af
"søstersiderne" fx dmcn.dk, hvorefter det ville være nemt at overskue, hvad
man skal betale i hvilket selskab...

Rasmus

Fra : Claus Rolsted

Dato : 05-02-02 19:45

"Rasmus Rosenquist" <fjernrasmus@fjernrovdyr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
af
> "søstersiderne" fx dmcn.dk, hvorefter det ville være nemt at overskue,

Rigtig god idé. Også 'anmeldelse' af hvordan forløbet er gået, når man har
haft skade, som medførte udbetaling fra selskabets side. Tid, service og
hvor glat det er forløbet.

Claus Rolsted