Yamaha T-max
Fra : Jan Vagle

Dato : 05-02-02 00:35

Hei !

Nogle der har praktisk erfaring med denne eller ejer en ?

Kommentarer efterlyses.. :)

--
Jan Vagle

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 05-02-02 07:34

Er det en ny model....:))))

Du mener V-MAX....måske..?

Nej, den kender jeg ikke......:))

Svend Brandt Jensen
HD "radiator" 1600ccm
Ducati ST2
+ alt andet "skammel"
Nuværende Trike driver under slogan "VW forever" :)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-02-02 10:03

> Du mener V-MAX....måske..?
> Nej, den kender jeg ikke......:))

Tmax en har et design tæt på den gamle Yamaha Majesty. Den har fået større
motor (500ccm/44hk der nu er monteret i stellet) og kædetræk i oliebåd til
baghjulet. Jeg har læste nogle ret begejstrede anmeldelser af den, men
130000kr er meget for en scooter. Specielt her i gruppen hvor holdningen
vist er at de slet ikke kan sammenlignes med motorcykler pga.
"damecykeleffekten"

http://www.yamaha-motor.co.jp/news/2001-06-15/tmax-e.html (Engelsk - med
specs)
http://www.yamaha-motor.co.jp/mc/tmax/ (Japansk)

MC-nyts prøvekørsel
http://www.bikeposition.com/bik/content/web/bike_mcnytt/bike_pdf/Ariklar/T-m
ax%201.PDF
http://www.bikeposition.com/bik/content/web/bike_mcnytt/bike_pdf/Ariklar/T-m
ax%202.PDF

http://www.motorcycle.com/mo/mcyam/01tmax.html
http://www.motorroller-online.de/magazin/yamaha/xp500tmax/

--
/Anders Majland Valby, Denmark
/Aprila Leonardo 150 98', 38Mm, Crash&Gaffa style

Fra : Jan Vagle

Dato : 05-02-02 18:20

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)" wrote:

> [...]
> baghjulet. Jeg har læste nogle ret begejstrede anmeldelser af den, men
> 130000kr er meget for en scooter. Specielt her i gruppen hvor holdningen

130.000 !!!!!!!!!!!! Er du sikker ? Det er da sinnsykt ! Koster 99.500 i
Norge.. 68.000 (NOK) i Tyskland...

--
Jan Vagle

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-02-02 01:19

I et anfald af ekstremt overmod skrev Jan Vagle:

> 130.000 !!!!!!!!!!!! Er du sikker ? Det er da sinnsykt ! Koster 99.500 i
> Norge.. 68.000 (NOK) i Tyskland...

Har du glemt vores afgifter?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-02-02 09:29

> 130.000 !!!!!!!!!!!! Er du sikker ? Det er da sinnsykt ! Koster 99.500 i
> Norge.. 68.000 (NOK) i Tyskland...

Det stod den til på Herning messen sidste år i februar ...

/A

Fra : Tomas Knutsen

Dato : 05-02-02 12:58

"Jan Vagle" <bones@c2i.net> skrev i melding
> Hei !
>
> Nogle der har praktisk erfaring med denne eller ejer en ?
>
> Kommentarer efterlyses.. :)

Har en Burgman 400, har nå trillet 30000 km. uten noe problemer.
Til høsten (september) skal jeg kjøpe en Suzuki AN650 Burgman.
Må vente lenge synes jeg, da de ikke kan levere den før sep.
Kommer den tidligere ut i Danmark.

Burgman

Fra : PHK

Dato : 05-02-02 15:10

"Tomas Knutsen" <btknutsen@c2i.net> skrev i en meddelelse

> Har en Burgman 400, har nå trillet 30000 km. uten noe problemer.

Har du skiftet drivrem og ruller?

Andre stumper, du har skiftet?

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)
Leo 250

Fra : Tomas Knutsen

Dato : 05-02-02 16:29

"PHK" <phk@esenet.dk> skrev i melding news:a3op3b$nt8$1@sunsite.dk...

> Har du skiftet drivrem og ruller?

Nei, men på service arb. er det kontroll av dette hver 12K.

> Andre stumper, du har skiftet?

Dekk forran 1 gang etter 22K, var da ikke helt utslitt.
Bakdekk holder ca. 10 - 12K.
Service intervall 6K.

Burgman

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-02-02 16:42

> Nei, men på service arb. er det kontroll av dette hver 12K.
> Service intervall 6K.

Har du lavet et regnskab med hvad service har kostet ?
Hvor tit skal ventilerne kontrolleres/stilles ?

> Dekk forran 1 gang etter 22K, var da ikke helt utslitt.
> Bakdekk holder ca. 10 - 12K.

Imponerende - jeg kan ikke hive mere end ~6-7000km ud af mit bagdæk, og jeg
har kun de de halve hk ...

Fra : PHK

Dato : 05-02-02 18:13

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Imponerende - jeg kan ikke hive mere end ~6-7000km ud af mit bagdæk, og
jeg
> har kun de de halve hk ...

Det kan være noget med størrelsen af hjulet ;)

--
_
|_|

Fra : Claus Rolsted

Dato : 05-02-02 19:51

> Imponerende - jeg kan ikke hive mere end ~6-7000km ud af mit bagdæk, og
jeg
> har kun de de halve hk ...

Jeg læste en artikel om Burgeren på mc-basen. Meget interessant faktisk.
Den har jo et helt specielt bremse-system. Hvis man bare klemmer på venstre
bremsehåndtag, fordeler den selv trykket på _både_ for- og baghjul. Smart.
Når man er blevet lidt mere rutineret, kan man selv tilføje ekstra tryk på
forhjulet ved at bruge højre bremsegreb. Man kan således få bremseafstanden
MEGET kraftigt ned, når man kender sin scooter.

Måske dette har noget at gøre med dækkenes holdbarhed.

Claus Rolsted

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-02-02 19:58

> [...]
venstre
> bremsehåndtag, fordeler den selv trykket på _både_ for- og baghjul. Smart.

Det er der vist også flere mc'er der har svjv.

> Når man er blevet lidt mere rutineret, kan man selv tilføje ekstra tryk på
> forhjulet ved at bruge højre bremsegreb. Man kan således få
bremseafstanden
> MEGET kraftigt ned, når man kender sin scooter.

Hvis man kender scooteren, så giver det vel lidt det samme om man doserer
begge bremser perfekt på den ene eller anden måde? Men for den
ikke-helt-så-gode fører, så hjælper det nok noget.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Claus Rolsted

Dato : 06-02-02 01:29

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> Det er der vist også flere mc'er der har svjv.

Ok, så har jeg også lært noget i dag.

> Hvis man kender scooteren, så giver det vel lidt det samme om man doserer
> begge bremser perfekt på den ene eller anden måde? Men for den
> ikke-helt-så-gode fører, så hjælper det nok noget.

Tjoehda, det har du selvfølgelig ret i, Martin....

Claus Rolsted

Fra : PHK

Dato : 06-02-02 15:33

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse

> [...]
venstre
> bremsehåndtag, fordeler den selv trykket på _både_ for- og baghjul. Smart.

Det synes jeg ikke. Under vendinger med fuldt udslag på glat underlag
(f.eks. våde fliser med mos) kan bare en lille bremsning med forhjulene
hjælpe med at få forhjulet til at forsvinde under en. Jeg har prøvet det 2
gange i denne uge (2. gang endog uden at jeg brugte forbremsen).

Nej, jeg væltede ikke :)

> Når man er blevet lidt mere rutineret, kan man selv tilføje ekstra tryk på
> forhjulet ved at bruge højre bremsegreb. Man kan således få
bremseafstanden
> MEGET kraftigt ned, når man kender sin scooter.

Hvad så med det trick med at rykke i bagbremsen først for at få vægten over
på forhjulet - det kan man ikke benytte sig af mere?

--
_
|_|

Fra : peterl

Dato : 05-02-02 15:16

Sidste år kunne man leje en hos MC-Huset i Malmø. Det var evt. en måde at
finde ud af det på, hvis det stadig kan lade sig gøre.

-PeterL

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-02-02 15:36

"peterl" <pvl@ioi.dk>
> Sidste år kunne man leje en hos MC-Huset i Malmø. Det var evt. en måde at
> finde ud af det på, hvis det stadig kan lade sig gøre.

afaik så har de droppet udlejning

--
/Anders Majland