Kaskoforsikring...?
Fra : Tulletante

Dato : 04-02-02 16:55

Hej

Kan det passe at mange ikke har kaskoforsikring på deres både?
Jeg ved ikke hvor stor sandsynlighed det er for at nogen stjæler med min
kommende H-båd til en værdi af ca. 50.000. Men er det ikke noget surt hvis
man intet får tilbage på forsikringen?

Med venlig hilsen
Tora Klevås

Fra : @ndersson

Dato : 04-02-02 21:46

...........klip
> [...]
> kommende H-båd til en værdi af ca. 50.000. Men er det ikke noget surt hvis
klip ........
Hej Tulletante

Jo det er surt at få stjålet sin båd.. Men det er ret sjældent at en sejlbåd
stjæles især når den koster som din og min.. Men det er da noget man skal
overveje.. Jeg har kun ansvar på min og jeg tænker da tit på om min motor
hænger der endnu når jeg skal ud at sejle.. Men foreløbig har jeg sparet
halvdelen af motorens pris i forsikring og så er der noget med selvrisiko og
motoren ikke er ny mere, så ja... det er en smagssag.. Jeg tror at de fleste
kaskoforsikre de første år og så dropper den..

Hilsen

Andy

Skipper og matros på skuden JAM

Fra : Bo Jensen

Dato : 04-02-02 21:52

"Tulletante" <toraklevas@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommende H-båd til en værdi af ca. 50.000. Men er det ikke noget surt hvis

Hej.

Jo, det er rigtig surt. Men det handler ikke kun om tyveri. Et havari - være
det sig rig/sejl eller skrog/ror/køl/motor kan hurtigt blive en bekostelig
affære. Så trods bådens tilsyneladende "beskedne" værdi vil de fleste nok
vælge en kaskoforsikring.

Det har jeg også altid haft. Og båden har jeg haft i 18 år - alt i alt en
forsikringsudgift omkring de 35000 Dkr. Uden at have haft brug derfor. Endnu
da. Alligevel fortsætter jeg ufortrødent med kasko. Og helt ærligt -
forskellen mellem ren ansvarsforsikring og kaskoditto er faktisk ikke ret
stor.

Mvh
Bo

Fra : @ndersson

Dato : 05-02-02 19:17

................klip>
.. Og helt ærligt -
> forskellen mellem ren ansvarsforsikring og kaskoditto er faktisk ikke ret
> stor.

Hej

Jeg giver 136 årligt i ren ansvar. og ca. 1400 i kasko så der er da
forskel..

Fra : Bo Jensen

Dato : 05-02-02 21:18

"@ndersson" <skrivtilandersson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg giver 136 årligt i ren ansvar. og ca. 1400 i kasko så der er da
> forskel..
>
> Hilsen
>
> Andy

Hej

Ja, vist er der forskel, men som du ser af dit eget eksempel, er den som
nævnt ikke ret stor. Under alle omstændigheder kan der ikke repareres ret
meget havari eller købes ret meget nyt skiv for de 1264 kr.

Og hvorfor betale både en ansvars- og en kaskoforsikring?

mvh
Bo

Fra : @ndersson

Dato : 06-02-02 17:14

klip........
> [...]
> meget havari eller købes ret meget nyt skiv for de 1264 kr.
>
> Og hvorfor betale både en ansvars- og en kaskoforsikring?

Hej Bo
Lige inden det udvikler sig til "navlepilleri"..

Det er ca. 10 gange så meget man betaler hvis man vil have kasko...!

Der blev spurgt om der var mange i "mindre" både der ikke havde kasko, og
det var det som jeg svarede på.. Der hvor jeg (min båd) ligger er der mange
der ikke har kasko på båden, især mennesker med sejlbåd.. Motorbåd er noget
andet for der bliver stjålet mange flere motorbåde end sejlbåde.. Og jeg er
stadig overbevist om at mange kaskoforsikre deres sejlbåd når den er
"nykøbt" og så senere overvejer om de skal beholde den eller nøjes med
ansvar.

Det var sådan set bare det..

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-02-02 23:33

Hej Gruppe

Spørgsmålet er vist indiskutabelt... og må bero på den enkelte ejers
individuelle vurdering... Det er vel sådan at køber man en stor dyr båd er
der ingen tvivl... køber man derimod en bil til f.eks. 10.000kr. og smadrer
den to dage efter... Tja... så var det da ærgerligt man ikke valgte en
kasko... Sådan er spillet... så brug den sunde fornuft... hvor meget har jeg
råd til at tabe hvis uheldet skulle være ude, og er jeg villig eller har jeg
råd til at løbe den risiko...har man det så vælg en ansvar... har man ikke
så vælg en kasko... Selv har jeg valgt en kasko... til min Balaton21... Jeg
har ikke råd til at købe en anden hvis uheldet skulle være ude... og med en
præmie på ca. 1200kr/år vil det tage mig ca. 41 år og tjene pengene hjem, og
så har jeg ikke engang modregnet hvad ansvars forsikringen koster... Håber
det har givet stof til eftertanke...
De bedste hilsner
Jan Rasmussen

@ndersson <skrivtilandersson@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a3rmb7$k7b$1@sunsite.dk...

Fra : Mikael Block Christe~

Dato : 08-02-02 07:31

Hej allesammen.
Vil ikke kommentere for eller imod...

Men jeg læser nogle priser på forsikringer jeg ikke kan genkende...
Hvilket selskab er i forsikret i ?.
Hvad båd har i ..?

Jeg fik et tilbud på ansvar på dkr 450.00.
min båd er en speedbåd 16" 75 hk.

mikael Block

Fra : @ndersson

Dato : 08-02-02 09:21

klip ............
> [...]
> Hvilket selskab er i forsikret i ?.
> Hvad båd har i ..?
>
> Jeg fik et tilbud på ansvar på dkr 450.00.

Jeg tror at der er meget forskel mellem sejlbåde og speedbåde, fordi der
bliver stjålet mange flere speed/motobåde og motorbådsfolket bruger deres
ansvarsforsikring mere..

Men jeg bruger Codan og får rabat fordi jeg ligger i en klasse A havn
(brøndby havn) og er medlem af en sejlklub (også brøndby strand sejlklub)

Hilsen

Andy

Fra : chris lytken

Dato : 16-02-02 05:56

Tulletante skrev i meddelelsen
> [...]
>kommende H-båd til en værdi af ca. 50.000. Men er det ikke noget surt hvis

Hallo Tora med det smukke nordiske navn, saa moedes vi igen. HVordan staar
det foroevriigt til med havnepladsen?
Til dit Kaskospoergsmaal.
Jeg har Kasko, hvilket jo er incl.ansvar, plus sejlerulykkeforsikring.
Prisen paa forsikringspraemien er naturligvis afhaengig af den vaerdi den
baad man forsikrer anslaas til at have. Generelt mener jeg bare at
foreskellen mellem en ansvarsforsikring og en Kasko, enda incl.
sejlerulykke, er forholdsvis lille, og naar jeg siger forholdsvis mener jeg
i forhold til:
*hvor surt det er hvis baaden har totalskade eller anden MEGET dyr skade og
man mister hele sin investering
*hvor surt det er hvis baaden en dag forsvinder og man mister alt
*hvor meget eller lidt forsikringen egentlig koster hvis man sammenligner
den med alt andet der staar baad foran eller bagved.Sammenlign for eksempel
prisen paa et par sejlerhandsker og et par stoevler med forsikringen.
Hav det rigtig godt, haaber du finder en dejlig baad og havneplads.
Hilsen Christof Lytken