OT: Serverplass for MC film
Fra : origo@earthling.net

Dato : 01-02-02 11:59

Meget OT, men idet min hjememside benyttes meget av folk herfra, tillater
jeg meg å poste her.

Jeg har et "problem" med kapasitet til de videofilmer jeg har liggende på
http://www.motorcycle-dk.com/video
Forbruk av båndbredde er konstant stigende, og på det siste har
etterspørselen langt overskredet den kapasitet jeg har til rådighed på de to
servere jeg i forveien benytter. Jeg søker derfor etter mere serverplass.
Nedenfor en presisering av hva jeg primært leter etter:

* Server kjørende Linux/PHP.
* PHP kompilert med mulighet for bruk av "sendmail"
* Minimum 2Mbit konstant båndbredde, dog gjerne en mulighet for å sette
høyere forbruk i dele av døgnet.
* Min. 6GB, men helst >10GB diskplass (kan om nødvendig levere disk, og evt.
server selv).

Jeg benytter et script til å fordele download mellom serverne. Jeg kan selv
den prosentmessige fordeling av download til en given server. Maks forbruk
av båndbredde kan også justeres.

Primært er jeg naturlig nok ute etter en eller annen form for sponsoreret
plass, men komersielle tilbud har også interesse. Har du noe å tilby, så
send en mail til jse@motorcycle-dk.com

JS

Fra : RpR

Dato : 01-02-02 12:41

> [...]
> plass, men komersielle tilbud har også interesse. Har du noe å tilby, så

En anden mulighed var at reducere båndbredden på dine videoer eller
eventuelt slette dem som folk ikke henter alligevel.

Har selv en del film på min side, og de fleste er gemt i WMV format ved
enten 200kbit/s, 500kbit/s eller 850kit/s.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : origo@earthling.net

Dato : 01-02-02 12:51

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> eller eventuelt slette dem som folk ikke henter alligevel.

Det er ikke den fysiske diskplass som er problemet.

JS

Fra : RpR

Dato : 01-02-02 13:57

> Det er ikke den fysiske diskplass som er problemet.

Hm, du kan prøve ved min host, www.tjenester.dk/hosting.php

Der skal være en meget lille bannerbar i toppen af din side, den er
virkeligt ikke ret stor og falder sammen med IE's layout. Smut forbi
www.mopedgallery.com for en demonstration.

Kopierer lige indholdet:

Server Specs:
1200 mhz processor
768 MB RAM
20 GB harddisk
Server hardware vil blive opgraderet efter behov.

Bandwidth:
Serveren står på en 34 MBit forbindelse, så der vil ikke være nogle trafik
begrænsninger

Plads:
Du vil få X antal MB stillet til rådighed, efter behov, dog inden for
rimelighedens grænser.

Scripts:
Serveren understøtter PHP, MySQL og PERL

Vi forventer tilgengæld at der i toppen af alle sider findes en topbar, hvis
et site ikke har topbaren på sitet, slettes denne uden varsel.

Det er desuden et krav at tilmeldte sider har deres eget domæne, hvis dette
ikke er tilfældet kan et domæne købes hos tjenester.dk for kr. 250.

Ved tilmelding udfyld nedenstående form:
Vi vurderer de enkelte sites og du vil i løbet at kort tid modtage en email
om hvorvidt du er blevet godkendt i systemet!

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : origo@earthling.net

Dato : 01-02-02 14:10

> Serveren står på en 34 MBit forbindelse, så der vil ikke være nogle trafik
> begrænsninger

Med store videofiler er det ingen problemer å legge en 34Mbit forbindelse
død, såfremt det ingen begrensninger er.

Jeg vil dog ta kontakt for å høre hva de kan tilbyde, takk for link.

--
JS

Fra : RpR

Dato : 02-02-02 08:00

> Med store videofiler er det ingen problemer å legge en 34Mbit forbindelse
> død, såfremt det ingen begrensninger er.
>
> Jeg vil dog ta kontakt for å høre hva de kan tilbyde, takk for link.

Jeg kan se de ikke har fået rettet info, da linien er en 2 x 45mbit og ikke
34mbit =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com