Asger Steffensen <ast@get2net.dk> skrev i en
news:D7B68.12795$Eu2.1055222@news010.worldonline.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:a3ef78$1lg3$4@news.cybercity.dk...
>
> > Sportsdæk er rent overkill (snart endnu et af mine tm's
![Blink](images/smileys/wink.gif)
)
> Armand, jeg er helt enig i at sportsdæk er overkill på ZX-10, som du
ser
> sagde jeg også _sporttouring_ dæk
> Jeg kører selv med Michelin Macadam 90X, et udmærket dæk til ZX-10,
men
> langt fra et sportsdæk!
Nu har Thomas kun nævnt bagdækket og ikke hvilket fordæk det er han er
ved at skifte; men bagdækket er et BT 54 og det bedste dæk jeg har haft
på min tidligere 900'er Ninja var et BT 35, som på ingen måde er
lanceret til sport. Med det har jeg oplevet skridere i regnvåde kurver,
der blev reddet af blot lidt tørere asfalt (=> forskel på "vandflimmer"
og "våd"!) trods det at det kun var i den originale 130'er dimension
På min RR-RGV kørte jeg med BT50, som oprindelig er udviklet til CBR
600, og en makker jeg lokkede til at købe sådanne nærmest forærede mig
dem efter ét løb - Argument: de var alt for bløde og fedtede for meget
under cyklen
Uden helt at kunne sekvensen af BT'erne, mener jeg at 54'erne er mindst
på højde med RGV'ens 50'ere (Bridgestones touringdæk har en anden
typebetegnelse :-/), så alene det vil jeg regne for overkill.
Til en kraftfuld model som ZX'eren er der også nedslidningshastigheden
at betragte, og jo mere sportslig desto hurtigt skal man have et nyt, og
det er ikke økonomisk værd at skyde så højt over målet for et dyrere dæk
der er hurtigere færdigt :-|
--
Armand.