Handsker - anbefalinger ?
Fra : Michael K.S.

Dato : 31-01-02 17:39

Jeg skal til at have mig et par nye racehandsker og vil gerne have
nogle forskellige anbefalinger.Umiddelbart havde jeg tænkt mig max.
1500,- helst ikke dyrere og meget gerne billigere.Hvis muligt vil evt.
ref. til testresultater også blive modtaget positivt.

-M

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 28-01-02 19:29

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1500,- helst ikke dyrere og meget gerne billigere.Hvis muligt vil evt.
> ref. til testresultater også blive modtaget positivt.

Jeg mener, at http://www.haasum.dk/ har nogle ret lækre handsker fyldt med
beskyttelse. Jeg kan ikke huske hvad mærket hedder, men det lyder japansk.
Prøv at ring og spørg.

Jeg har ikke selv købt dem, men det er kun et spørgsmål om tid og
handskernes farve

Fra : Foo Bar

Dato : 31-01-02 21:10

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> [...]
> 1500,- helst ikke dyrere og meget gerne billigere.Hvis muligt vil evt.
> ref. til testresultater også blive modtaget positivt.

Da jeg ikke ejer et par (endnu!) kan jeg ikke dele mine personlige
erfaringer - men "Alpinestars GP Plus" er hvad der står på min liste over
årets anskaffelser. Se evt. på http://www.motorcyclegearreview.com/ - hvor
de samler bruger-erfaringer og benytter dem til at rate diverse slags
udstyr.
(Næsten lissom' vores lokale helt på området..!

Claus

Fra : SLP/JM

Dato : 31-01-02 22:55

"Foo Bar" <noone@nowhere.com> skrev
> Da jeg ikke ejer et par (endnu!) kan jeg ikke dele mine personlige
> erfaringer - men "Alpinestars GP Plus" er hvad der står på min liste over
> årets anskaffelser.

Jeg sku' hilse fra min kæreste, der selv ejer sådan et par handsker, at det
er den bedste investering, han har foretaget sig, hvad angår mc-beklædning.

Dog skal man sørge for at prøve hanskerne inden køb, da der er stor forskel
på deres størrelse - også hvis det fx er to par handsker i str. medium,
hvilket gør det lidt vanskeligt at købe disse handsker i udlandet. Os
bekendt kan man ikke købe Alpinestar-handsker i DK.

Susanne og Jesper

Fra : origo@earthling.net

Dato : 31-01-02 23:13

"SLP/JM" <MADCAT@c.dk> wrote in message news:a3cei7$omk$1@sunsite.dk...
> Jeg sku' hilse fra min kæreste, der selv ejer sådan et par handsker, at
det
> er den bedste investering, han har foretaget sig, hvad angår
mc-beklædning.
Har hun testet dem i et styrt?

Jeg husker ikke presist hvilken modell det var, men Motorrad (mener jeg det
var) testet en rekke handsker for noe tid tilbake og Alpinestars kom ikke
spesielt godt ut. Litt som med deres støvler. De er ikke just billige, men
kvaliteten er ikke imponerende. Etter et highside på bane i sommer, revnet
mine Alpinestars, sømmene kunne ikke holde. For dårlig med tanke på at de
for et par år siden kostet ca. 2300kr.

JS

Fra : SLP/JM

Dato : 01-02-02 07:26

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a3cfdv$rn0$1@sunsite.dk...

> det
> mc-beklædning.
> Har hun testet dem i et styrt?

Æhh nej, for det er godt nok Jesper, der ejer dem - men han har heller ikke
testet dem i et styrt.

--
Susanne

Fra : Michael K.S.

Dato : 01-02-02 11:54

On Fri, 1 Feb 2002 07:26:28 +0100, "SLP/JM" <MADCAT@c.dk> wrote:

>Æhh nej, for det er godt nok Jesper, der ejer dem - men han har heller ikke
>testet dem i et styrt.

Det ville være rart at ha' nogle testresultater hvor det også var
testet lidt af, for mange af RR modellerne ser måske nok fancy ud
men holder for skidt i et crash.De sidste Dainese (900,-) jeg havde
holdt helt fint til et low-speed slide,men var ikke testet i et mere
alvorligt crash...Så hvis nogle ligger inde med lidt tests eller kan
referere til f.eks et link eller nr. af et givet blad ville _det_ nu
være rart,skal man op at give et del penge for handsker hvilket jeg
sådan set er villig til (da jeg er glad for mine hænder) skal
beslutningsgrundlaget også være okay.Jeg har lidt forskellige modeller
i søgelyset,men vil meget gerne høre om så mange alternativer som
muligt .

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 04-02-02 08:20

>Jeg har lidt forskellige modeller
> i søgelyset,men vil meget gerne høre om så mange alternativer som
> muligt .

Held Galaxy, eller det litt billigere alternativ uten hårde skaller (ser
ellers ens ut). Begge kom i top i Motorads hansketest. Jeg benytter selv den
"billige" model. Den koster omkring DM240. Har i de siste par år testet den
ved forskjellige typer banestyrt, det seneste en highside i 175
(speedo)km/t. Det er de meste holdbare handsker jeg har hatt, de sitter godt
og er tynne nok til å gi god følelse med grep og håndtak.

Jeg har tidligere hatt relativt dyre hansker fra både Dainese og
Alpinestars, men de har ikke stått distansen i samme omfang som Held.

--
JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 04-02-02 13:31

On Mon, 4 Feb 2002 08:20:11 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

>Held Galaxy, eller det litt billigere alternativ uten hårde skaller (ser
>ellers ens ut). Begge kom i top i Motorads hansketest.

Okay,tak for det,det lyder bestemt som om de er værd at undersøge
nærmere.

-M

Fra : Michael K.S.

Dato : 04-02-02 16:56

On Mon, 04 Feb 2002 13:31:12 +0100, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

>Okay,tak for det,det lyder bestemt som om de er værd at undersøge
>nærmere.

Hvilket jeg så har gjort nu,ser godt ud og testen også (Motorrad juli
-99):

http://www.held-biker-fashion.de/beta/s.php?sub=hand&sm=spoha&self=7&l=e&id=2935

Den står åbenbart til 1495,- herhjemme (opgivet af Lydmuren d.d)
hvilket er okay,men hvis den nu fås væsentlig billigere i D,så er det
jo altid værd at tage med.Hvis nogle ligger inde med et link til en
tysk forhandler (med priser) så modtages det med glæde...

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 04-02-02 18:52

> [...]
> jo altid værd at tage med.Hvis nogle ligger inde med et link til en
> tysk forhandler (med priser) så modtages det med glæde...
Hvis jeg husker korrekt, så kan Galaxy fåes til omkring 1100-1200 i
Tyskland. Har dog ingen links. Du bør kunne få min. 10% rabat ved
forespørsel.

JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 04-02-02 19:34

On Mon, 4 Feb 2002 18:51:44 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

>Hvis jeg husker korrekt, så kan Galaxy fåes til omkring 1100-1200 i
>Tyskland.

Værd at gå efter i så fald.

>Har dog ingen links. Du bør kunne få min. 10% rabat ved
>forespørsel.

Okay jeg må ud at lede så ..

-M

Fra : Mickey

Dato : 05-02-02 18:27

"SLP/JM" <MADCAT@c.dk> wrote in message news:a3cei7$omk$1@sunsite.dk...
> Os
> bekendt kan man ikke købe Alpinestar-handsker i DK.

Oh jo, såmænd...

Sigma MC i Ringsted, leverer gerne varen.,

jeg fik et par derfra i efteråret - og *nørj* de sidder godt

/Morten C.
-Snart med TordenMis og blå himmel :c)

Fra : bo thomsen

Dato : 31-01-02 21:15

> Jeg skal til at have mig et par nye racehandsker og vil gerne have
> nogle forskellige anbefalinger.

til gaden foretrækker jeg nogle mellem foret goretex, men når det skal
gå lidt sjovt til så skal det helst være nogle med meget lidt stof imellem
hånd og håndtag. så er følingen bedre med gassen.
men så er beskyttelsen også kun på oversiden af hånden.
mvh
bo thomsen

Fra : Armand

Dato : 31-01-02 22:45

> [...]
> 1500,- helst ikke dyrere og meget gerne billigere.Hvis muligt vil evt.
> ref. til testresultater også blive modtaget positivt.

Ak ja din stakkel!
Det kan blive dyrt at du ikke havde pas til at komme med til Hamborg i
lørdags

--
Armand.
(der HAR pas; men ikke kan finde det og deltog på chancen)

Fra : Michael K.S.

Dato : 31-01-02 23:33

On Thu, 31 Jan 2002 22:44:44 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Ak ja din stakkel!
>Det kan blive dyrt at du ikke havde pas til at komme med til Hamborg i
>lørdags

Behøver du absolut vade i det ...jeg har pas,men det er desværre
udløbet her i Jan. og sløv som jeg jo _er_, har jeg endnu ikke fået
taget mig sammen endnu - øv.Men der er nu jævnligt tilbud også på
topmodeller rundt omkring og der er jo stadig lidt tid at løbe på,det
lykkedes mig at smide mine Dainese, som faktisk var ret okay og næsten
nye, væk sidst )

-M

Fra : Armand

Dato : 01-02-02 16:16

> Behøver du absolut vade i det ...Men der er nu jævnligt tilbud også

> topmodeller rundt omkring og der er jo stadig lidt tid at løbe på,

Hold øje med de tre store tyske's hjemmesider, der er konstant nye
"sonderangebote" til fals!!

--
Armand

Fra : Buck

Dato : 01-02-02 08:53

Sørg for at der er Læder på fingrene!
Her i efteråret købte jeg mig et par dyre Dané (Tårnby, tror jeg nok) til
600,-
Kvaliteten var da osse helt i top, indtil jeg lige skulle sætte benzinhanen
over på reserve.. der svitsede jeg nemlig hul i 2 fingre bare ved 2
sekunders berøring på motoren.

Det er første, eneste og allersidste gang jeg køber tekstil handsker!
--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Armand

Dato : 01-02-02 16:20

Buck <_buck@sol.dk> skrev i en news:a3dhka$k26$1@sunsite.dk...
> Sørg for at der er Læder på fingrene!
> Her i efteråret købte jeg mig et par dyre Dané (Tårnby, tror jeg nok)
til
> 600,-.. der svitsede hul i 2 fingre bare ved 2 sekunders berøring på
motoren.

Tænk lige på hvad der var kommet ud af en højfarts-glidetur på asfalt
:-/
Til Road Race må man end ikke have nylon-foer under læderet fordi at
sådant smelter p,g,a, friktionsvarme!
Og indsmeltet nylon er en dejlig ting at have oversygeplejersken til at
stå og pille ud af huden =

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 01-02-02 12:18

> [...]
> 1500,- helst ikke dyrere og meget gerne billigere.Hvis muligt vil evt.
> ref. til testresultater også blive modtaget positivt.

Nu er det jo noget jeg har en del erfaringer i

Og med ca 20 lowspeed (40-120 kmt) styrt og et enkelt highspeed 150+kmt
styrt må jeg sige at mine akito handsker købt til 200 kr på stumpemarkedet
(normalpris 500 kr) har klaret skærene til UG. Der er en enkelt syning på
yderside af lillefingeren som har åbnet sig et par mm, og så er der masser
af slidspor i læderet (men ingen huller).
Og især mit første alvorlige styrt, ca 100 kmt på hammerum og en blokering
af forhjulet = en tur på næsen, der tog begge hænder fra med hånsfladerne,
og jeg var meget øm i håndfladerne i en uges tid, men der var intet at se på
handskerne.

Jeg kan ikke lige finde navnet på dem, men de er uden en masse fancy
kulbiber halløj, men i plain skind, med nogle små skumgummi puder på
oversiden.

Mads Lund

Fra : Morten Dahl

Dato : 01-02-02 12:26

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke lige finde navnet på dem, men de er uden en masse fancy
> kulbiber halløj, men i plain skind, med nogle små skumgummi puder på
> oversiden.

Jep, og KS-motor har supertilbud på disse handsker lige nu.. skal vi have
nogle Mads? (dit tøj er jo nærmest at regne for en sliddel

-
Morten

Fra : Mads Lund

Dato : 01-02-02 12:34

> Jep, og KS-motor har supertilbud på disse handsker lige nu.. skal vi have
> nogle Mads? (dit tøj er jo nærmest at regne for en sliddel

Ha, jeg har stadig 2 par på lager, og de kan handles på stumpemarkedet for
200-250 kr pr par.

Sidst købte jeg 2 par RR støvler, også til en slik (mon ikke det var en
300-400 kr pr par).

Så nu mangler jeg bare et par læderdragter mere, og en eller 2 hjelme, så
skulle jeg være kørende for denne sesson.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 01-02-02 12:43

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in article
<V1v68.67$GI4.4686@news.get2net.dk>...
<(S)tumpemarked>

> Sidst købte jeg 2 par RR støvler, også til en slik (mon ikke det var en
> 300-400 kr pr par).

Hvilket vel egenlig ikke var så underligt når man så på farverne...
Men enhver patriotisk svensker ville være stolt af at bære dem

Men en imponerede forhandlingsteknik du havde med ham tyskeren. Uden
overhovedet at kigge på varene havde du allerede slået 100Dm (ja det var
dengang de fandtes) af ham, og så lige 50 mere mens du prøvede støvler.

--
Mikkel

Fra : Mads Lund

Dato : 01-02-02 13:19

> Hvilket vel egenlig ikke var så underligt når man så på farverne...
> Men enhver patriotisk svensker ville være stolt af at bære dem

Næh næh, jeg købte ikke de blå gul (omend de var kanon fede jeg købte et
par helt sorte og et par rød/hvide.

> Men en imponerede forhandlingsteknik du havde med ham tyskeren. Uden
> overhovedet at kigge på varene havde du allerede slået 100Dm (ja det var
> dengang de fandtes) af ham, og så lige 50 mere mens du prøvede støvler.

det slægter familien på, og så er det jo det primære formål ved
stumpemarkedet jo at handle om priser.

Og hvis jeg skal løfte sløret for et af de gode trick, så er det at handle
prisen på en vare længst mulig ned (til sælge begynder at virke afvisende)
så har man prisen, er den tilfredsstillende så kan man altid få 10% mere
hvis man køber et ekstra par, eller noget mere af hans skrammel. For når man
køber mere skal man jo af princip have mængde rabat, og i og med man jo har
handlet 1 stk prisen ned, så er det jo udgangspunktet for næste forhandling.

Det virker faktisk også fra sælgers side. Især praktiseret i østen. Her er
devicen, convince - confuse - convince -confuse... og det bliver man ved med
så længe man kan lokke penge op ad lommen på kunden. Hvilket altid resultere
i at selv om kunden havde besluttet sig for at købe tilbudsmodellen, så går
han udaf forretningen med den nyeste og dyre hitech model. Det skulle være
ganske imponerende at beskue.

Mads

Fra : Morten Dahl

Dato : 01-02-02 12:51

> Så nu mangler jeg bare et par læderdragter mere, og en eller 2 hjelme, så
> skulle jeg være kørende for denne sesson.

Jeg så andetsteds at Special i Aalborg havde tilbud helt ned til 1000.- kan
du ikke vippe ind forbi, og når du er der så se lige om de har en i
drengestørrelse 48.. Vil gerne have en til at hærge..

-
Morten Dahl

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 01-02-02 12:49

> [...]
> yderside af lillefingeren som har åbnet sig et par mm, og så er der
masser
> af slidspor i læderet (men ingen huller).

Eneste anke man (jeg) kan have mod de handsker er at de ikke er lange nok -
ihvertfald ikke på min tynde arm.
Det efterlader i visse situationer en lille stump bar hud mellem læderdragt
og handske. Men det er muligt det kun er på min <...> arm.

Men jeg vil give dig ret i at de har holdt imponerende godt.

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 01-02-02 13:08

On 01 Feb 2002 11:48:38 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Eneste anke man (jeg) kan have mod de handsker er at de ikke er lange nok -
>ihvertfald ikke på min tynde arm.

Og det er jo lidt skidt,det jeg leder efter er ordentlig slidstyrke
,fuld dækning (langt skaft), kombineret med en ordentlig beskyttelse
mod slag på knoer/fingre,og så se'fø'li at det er i ordentlig
kvalli,så syningerne holder og farverne ikke løber bare duggen falder
.

>Men jeg vil give dig ret i at de har holdt imponerende godt.

Den del kunne jeg godt li', værd at tjekke nærmere i hvert fald.

-M