Ferie sydpå
Fra : David B wilby

Dato : 30-01-02 19:45

Fruen og jeg er begyndte at snakke mc ferie i år og siden vi aldrig har
prøvede de før savner nogle erfaringer ved overnatnings muligheder. Vi
snakker lidt om Nord Italien, Syd Frankrig og vil sandsynligvis tag auto
toget fra Hamburg til Venedig og derefter køre til Rom, tilbage af kystvejen
til Pisa, videre op til Monaco, Marseille og til Lyon hvor fra en tog vil
fragt os og mc'erne tilbage til Hamburg.
Hvis vi ikke skal benytte toget vil turen "kun" foregå i Nord Tyskland,
Polen eller Tjekkiet.
Alle råd og forslag modtages med glæde og Tak.
David Wilby '83 VF750F-E og
Fruen '82 Gold Wing Interstate GL1100

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-01-02 20:33

Du kan kigge lidt på disse sider. På min hjemmeside finder du nogle ture som
jeg har været på (under MC-info-tips). Og på Raptor's hjemmeside lidt flere
(tursiden).

Jeg har i 2000 netop været i bl.a. Monaco. Men det lyder som om du vil kører
en hel del på motorvejen. Hvis du spørger mig, må du ikke snyde dig selv for
en tur i bjergene, på mindre veje og gerne over nogle pas.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 31-01-02 09:16

overnatning muligheder er der masser af....de er bare svære at finde fra
motorvejs siden af ! med mindre man vil ind på de hamrende dyre motorvejs
hoteller.

ved motorvejen er der 2 typer hoteller den med betjening og de dem hvor man
stikker dankortet i en automat og så smækker den en nøgle i hånden på
dig....Karin og Jeg har prøvet begge og de var ganske fine begge, omend den
automatiske var noget billigere, men begge med morgenmad !

campingpladser er næsten umulige at finde fra motorvejen...her skal man være
i besiddelse af et kort for at det skal lykkes.....men hvis man tager
landevejen, er det ganske nemt at finde, vær opmærksom på at mange camping
pladser ikke tager mod flere gæster efter et givent klokkeslet (mener det
var 19-20 tiden).

gasthaus/vandrehjem/room/zimmer og hvad de ellers hedder har vi ikke prøvet,
men det kommer i år

her går turen til nürnbug hvor vi skal prøve at ræse lidt og herfter er
kursen mod alperne, hvor vi skal op og se mange af de mægtige pas der skulle
være, jeg fandt denne http://alpineroads.mueh.at/alpineroads/index.html om
veje i alperne...den har vi tænkt os at bruge som guide.

Mvh
Lasse
30 dage endnu

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-01-02 18:10

Blå øgler fra Mars tvang Lasse Lundberg til at skrive:

> her går turen til nürnbug hvor vi skal prøve at ræse lidt

Den hedder kun Nürberg, altså uden n! Det ville være lidt irriterende at
ræse Nürnberg rundt for at finde Nürberg-ringen
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-01-02 18:14

Blå øgler fra Mars tvang Jes Vestervang til at skrive:

*Hrrm* - det hedder Nürnburg

Fra : Michael K.S.

Dato : 31-01-02 18:15

On Thu, 31 Jan 2002 18:13:44 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>*Hrrm* - det hedder Nürnburg

Prøv igen - alle gode gange tre )

-M

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-01-02 19:25

Blå øgler fra Mars tvang Michael K.S. til at skrive:

> Prøv igen - alle gode gange tre )

Nürburg - dér var den!
Det er sgu heller ikke nemt, når man ikke har sovet mere end 4 timer i nat

--
mvh Jes Vestervang - zombiestyle

Fra : Jacob

Dato : 31-01-02 14:53

Hej...

I 1999 var min kæreste og jeg i Frankrig og vi havde det sådan, at vi ville
ned til vores bestemmelsessted (et lille hus...) hurtigst muligt, så vi
hamrede bare ned gennem Tyskland. Ruten vi kørte var :
KBH-Hamburg-Hannover-Frankfurt-Mainz-Kaiserslautern-Metz-Orleans-Brive.
Dette er nok den hurtigste tur fra DK til FR. Der findes nogle billige
hoteller fra Ruhr-distriktet og helt ned gennem Frankrig, der hedder Formula
1 hoteller. De er meget spartanske og lokummerne er festival-lokummer på
gangen. Det samme gælder badet. For to personer gav vi ca. 225,- kroner for
en overnatning.

Hvis I vil campere er min erfaring knap så omfattende. I Tyskland synes jeg
ikke del væltede med campingpladser ad den rute jeg beskrev før, men én
campingplads er bare et MUST hvis I kører ad "min" rute - campingpladsen i
Metz. Den ligger inde midt i byen, men helt nede ved floden i et hamrende
lækkert grønt område. Der er det man skal bruge og forholdene er fine.

Skulle der være noget andet du vil vide, så skriv endelig til mig igen. Så
vil jeg forsøge at svare dig.
Hvis I kommer hjem inden uge 28, så smid mig lige en mail så jeg kan få del
i dine erfaringer - vi kører derned igen i år - i uge 28.

Håber du kan bruge info.

God tur !

MVH Jacob
Blackbird-pilot-med-et-kæmpe-smil-på-hver-gang.....