/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
hjæælo tændning driller
Fra : Lasse Petersen


Dato : 28-01-02 11:50

jeg var lige ved at ende en ellers udemærket tur på min xs 400 men lige
da jeg skulle til at køre ind i indkørslen hvor jeg bor, så skød den i
udstødningsrøret og døede. Den gnistede ikke i tændrørene. hmmm så
begyndte jeg at gennemlæse min dejlige tyske værkstedehåndbog. Men jag
har stadig ikke kunnet finde fejlen. Der er strøm på tændningsspolen, og
det er i bekke tændrør som at den ikke tænder. efter at jeg havde rodet
med det, kunne mc'en godt starte i 30 sekunder, men så var den død igen.
jeg var nede hos det lokale mc værksted og de sagde at det kunne være
CDI tændningen, men de vidste ikke helt, og en ny koster 1600 kr og det
er mange penge når man er på SU.. så er det nogle der har nogle ider på
hvad der kunne være galt
Hislen Lasse


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

 
 
Armand (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-01-02 21:45


Lasse Petersen <l@petersen.tc> skrev i en
news:a98fafe53c737a0507276ec821335250.64721@mygate.mailgate.org...
>
> da jeg skulle til at køre ind i indkørslen hvor jeg bor, så skød den
i
> udstødningsrøret og døede.

En simpel løs forbindelse???

Koldt vejr medfører stive ledninger der i området omkring kronrøret
vrider hårdt i forekommende stikforbindelser, endsige tændingslåsen når
man slår turens skarpeste sving ind i indkørslen

Evt. også en klemt eller ligefrem brækket ledning i samme område, og
specielt omkring styrstoppet :-/

Endelig er der også mulighed for opslidt "bundstykke" (kontaktdelen af
tændingslåsen)! Mål på tændspolerne og se om den er 100% sikker hver
gang du drejer nøglen!

- -
Armand.



D@n Dethlefsen (28-01-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 28-01-02 22:29

> jeg var lige ved at ende en ellers udemærket tur på min xs 400 men lige
> da jeg skulle til at køre ind i indkørslen hvor jeg bor, så skød den i
> udstødningsrøret og døede. Den gnistede ikke i tændrørene. hmmm så
> begyndte jeg at gennemlæse min dejlige tyske værkstedehåndbog. Men jag
> har stadig ikke kunnet finde fejlen. Der er strøm på tændningsspolen, og
> det er i bekke tændrør som at den ikke tænder. efter at jeg havde rodet
> med det, kunne mc'en godt starte i 30 sekunder, men så var den død igen.
> jeg var nede hos det lokale mc værksted og de sagde at det kunne være
> CDI tændningen, men de vidste ikke helt, og en ny koster 1600 kr og det
> er mange penge når man er på SU.. så er det nogle der har nogle ider på
> hvad der kunne være galt
> Hislen Lasse
>

Gå ALLE ledninger til tændningssystemet igennem, se diagrammet i
værstedshåndbog.
Check om nogle af ledninger er knækkede/beskadigede, tit er det stel (-)
ledninger
det er galt med.

Hvis det skulle vise sig at være din CDI-boks det er galt med har jeg en
brugt til
at ligge til en XS 400 Seca til at ligge, se www.dethlefsens.dk -> MC:
Diverse Stumper
Send mig en mail hvis du vil høre mere.

--
mvh
Dan
dan@dethlefsens.dk
Webmaster: www.dethlefsens.dk






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177605
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409280
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste