/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvorfor er det egentligt vi kører motorcyk~
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 28-01-02 09:43

Hvorfor er det egentligt vi kører motorcykel? Jeg mener...

1) De fleste af os kører alligevel kun 8-9 måneder om året pga. vejret

2) Forsikringen er dyrere end til en bil

3) Det er dyrere at tage kørekort til bil end til mc

4) Der er mere vedligeholdelsesarbejde = større udgifter til mekaniker og
servicetjek (for os der ikke har hjemmeværksted eller en mekaniker gemt i
maven)

5) Man risikerer at få tinitus og gigt hvis ikke man passer på

6) Vi er mere udsatte i trafikken fordi madkasserne overser os og risikoen
for uheld er statistisk set større end for bilister

7) Afgifterne (få dem så NED!)

8) Konen brokker sig når hun skal have en hjelm trukket ned over sit nye
hår, når vi skal til moster Bjarnes fødselsdag

9) Det er varmt om sommeren

10) Det er koldt om vinteren

Men måske er det bare fordi DET ER FEDT AT KØRE MOTORCYKEL ...

Hilsner,

Tony
(Jeg kan snart ikke vente længere... sommer!)



 
 
Anders Majland \(Rep~ (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 28-01-02 10:31

> 2) Forsikringen er dyrere end til en bil

Ikke nødvendigvis ... afhænger helt af ambitionsniveauet. Sammenligner du
præmien på en polo 0,9 og en fireblade er mc'en nok dyrere... Men jeg blev
quotet 8800,- for ansvar på en mazda 626 hos TopDK, da jeg med 2års
ancienitet fra mc ville have et læskur (Hvorefter jeg brugte en dag på at
ringe rundt og endte med at flytte alle mine forsikringer ... Men jeg giver
alligevel mere for ansvar på bilen end for kasko på "knallerten")

--
Anders Majland
Mazda 626 2,2 i GLX st. car 90'
Aprilia Leonardo 0,15 98'


Pein (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 28-01-02 21:20

"Anders Majland wrote...
> ... Men jeg giver alligevel mere for ansvar på bilen
> end for kasko på "knallerten")
>
> Anders Majland
> Mazda 626 2,2 i GLX st. car 90'
> Aprilia Leonardo 0,15 98'
>
Nu er det jo heller ikke helt retfærdigt at sammenligne en Mazda 626 2,2i
GLX st. car med en Aprilia Leonardo 150.
Som du også selv er inde på, bare med omvendt fortegn.

Mvh. Pein



Anders Majland \(Rep~ (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 29-01-02 08:28

> Pein:
> Nu er det jo heller ikke helt retfærdigt at sammenligne en Mazda 626 2,2i
> GLX st. car med en Aprilia Leonardo 150.

Nej - men det er en gammel en - så den har kun 115hk - det får man jo også i
en moderne 1,6'er (bil). Desuden er den forsikret et sted hvor
ansvarsforsikringen kun afhænger af postnummer (GF), så præmien ville være
den samme for en 1,6'er. Sagt på en anden måde. For at få en billigere
ansvar på bilen skal jeg "flytte ud på landet" - Det hjælper ikke at købe en
polo 1.0 .... (Kasko er lidt en anden sag - der opdeler de efter vægt)

--
Anders Majland
Mazda 626 2,2 i glx st. car 90'
Aprilia Leonardo 0,15 98'


Bo Thomsen (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 29-01-02 21:58


> > Nu er det jo heller ikke helt retfærdigt at sammenligne en Mazda 626
2,2i
> > GLX st. car med en Aprilia Leonardo 150.
>
> Nej - men det er en gammel en - så den har kun 115hk
sejt en aprilia leonardo 150 med 115 hk
den vil jeg sku gerne prøve det er næsten 20 hk mere end min vfr750

bo thomsen



Morten Juel (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 28-01-02 11:06

> 1) De fleste af os kører alligevel kun 8-9 måneder om året pga. vejret
8-9 mdr er bedre end ingen

> 2) Forsikringen er dyrere end til en bil
Nææh faktisk ikke, men nu har jeg også kun ansvar, så den er billigere end
GTI'ens ansvar.

> 3) Det er dyrere at tage kørekort til bil end til mc
Ja, det er rigtigt, men det skal jo kun tages en gang, og kørelærene skal jo
også leve

> 4) Der er mere vedligeholdelsesarbejde = større udgifter til mekaniker og
> servicetjek (for os der ikke har hjemmeværksted eller en mekaniker gemt i
> maven)
**kigger ned af sig.. hmm hvad hulen bor den mekker henne**

> 5) Man risikerer at få tinitus og gigt hvis ikke man passer på
Ikke hvis man bruger ørepropper på ture ud af byen, og man har det rigtige
tøj på !

> 6) Vi er mere udsatte i trafikken fordi madkasserne overser os og risikoen
> for uheld er statistisk set større end for bilister
Ja, ok den er god nok, men det opvejer jo helt klart det fede i at køre mc,
og ligge ned i svingene

> 7) Afgifterne (få dem så NED!)
Hehehe du råber for døve øre...

> 8) Konen brokker sig når hun skal have en hjelm trukket ned over sit nye
> hår, når vi skal til moster Bjarnes fødselsdag
Ja, så vil de hellere køre i bil.. tsk tsk tsk..

> 9) Det er varmt om sommeren
Ok, nu bliver jeg lynchet, men der er sq ike noget federe en at tage en
hjelm og nogle hansker på og så bare afsted på en 35grader varm dag, helt
uden vælte dragten, det køler så lækkert og man mærker vinden på kroppen..
det er da det fedeste i verden (skal lige siges at det er ikke noget jeg gør
hvis jeg skal ud af byen.. men inde i byen kan jeg ikke altid lade være...)

> 10) Det er koldt om vinteren
Så har du ikke skruet nok op for bilens varmeapperat )

> Men måske er det bare fordi DET ER FEDT AT KØRE MOTORCYKEL ...
Thats a BIG 10-4

Mvh
Morten
XS400Seca
Golf II GTI



Casper Hundebøl (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Casper Hundebøl


Dato : 28-01-02 17:09


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c55225e$0$220$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
-snip-
> > 9) Det er varmt om sommeren
> Ok, nu bliver jeg lynchet, men der er sq ike noget federe en at tage en
> hjelm og nogle hansker på og så bare afsted på en 35grader varm dag, helt
> uden vælte dragten, det køler så lækkert og man mærker vinden på kroppen..
> det er da det fedeste i verden (skal lige siges at det er ikke noget jeg
gør
> hvis jeg skal ud af byen.. men inde i byen kan jeg ikke altid lade
være...)

Det er dælme rart! Men puha det kan gå hen at blive farligt. Jeg kom lige
til at tænke på en gang asfalteksem jeg fik engang jeg væltede pedalcyklen.
Der gik vist et par kilometer gaze! :-/

Casper



Jes Vestervang (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 28-01-02 22:18

Blå øgler fra Mars tvang Morten Juel til at skrive:

....
>> 9) Det er varmt om sommeren
> Ok, nu bliver jeg lynchet, men der er sq ike noget federe en at tage en
> hjelm og nogle hansker på og så bare afsted på en 35grader varm dag, helt
> uden vælte dragten, det køler så lækkert og man mærker vinden på kroppen..
> det er da det fedeste i verden (skal lige siges at det er ikke noget jeg
> gør hvis jeg skal ud af byen.. men inde i byen kan jeg ikke altid lade
> være...)
>
Det er ikke noget problen for mig at lade være, men det komer vist helt
automatisk når man har prøvet at have en hudafskrabning på størrelse med en
håndfladen på knæet :-/ Det tager også en fandens tid om at gro sammen og
så lugter det også af sår hele tiden - en lugt der bliver lidt belastende
efter den første uge :-/
Nåjo, hudafskrabningen fik jeg ved at vælte på våd (dieselbefænkt) asfalt
med 40 km/t på knallert, jeg har ikke lyst til at tænke på hvordan det
ville være med en 80-100 stykker =
--
mvh Jes Vestervang - Fazist gonnabe
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Armand (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-01-02 23:58


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:k5f43a.on.ln@whitehouse.gov...
> Blå øgler fra Mars tvang Morten Juel til at skrive:
>
> > Ok, nu bliver jeg lynchet, men der er sq ike noget federe en at tage
> > en hjelm og nogle hansker på og så bare afsted på en 35grader varm
dag,
> > helt uden vælte dragten, det køler så lækkert og man mærker vinden

> > kroppen..
> Det er ikke noget problen for mig at lade være, men det komer vist
> helt automatisk når man har prøvet at have en hudafskrabning på
størrelse
> med en håndfladen på knæet ..............ved at vælte på våd
(dieselbefænkt)
> asfalt med 40 km/t på knallert, jeg har ikke lyst til at tænke på
hvordan det
> ville være med en 80-100 stykker =

Når nu du kommer ind på'ed:
Jeg nævnte for nyligt i anden tråd (subj: XJ 750 Seca), at en makker til
mig
blev slået til lirekassemand for en periode p.g.a. en Seca han testede
i.f.m. køb wobblede så han styrtede.
Styrtet var med måske så meget som 120 og lige efter en overhaling af en
lastbil, og påklædningen var hans arbejdstøj (tømrer), og
"lirekasse-mand" dækker at han kun kunne ligge (sove) i én stilling
p.g.a kæmpe områder med asfalteksem på hele kroppen (nærmest facerslebet
højre røvballe!) og brugte to uger på brandsårs-afdelingen på Odense
sygehus, før han kunne komme hjem (og sidde heeelt stille i en akavet
stilling i en stol og se på tv i døgndrift).
Der gik det meste af en måned hjemme (med ugentlige besøg på
brandsårs-afdelingen) førend at han blev istand til blot at sætte sig
bag rattet af en bil =

Så VI behøver ikke lynche dig, Morten - Det klarer du åbenlyst selv!!!

Økonomisk gik det forøvrigt ligeså surt:
Sælger der havde en kæmpe selvrisiko på sin Kasko, vill have dækket
dette beløb; men stakkels Tue havde kun været ude at teste for en
kammerat der ikke havde kørekort endnu!
Alle tre parter var som sådan lige uskyldige; men det var Tue der stod
med erstatningsansvaret

--
Armand.





Jes Vestervang (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-01-02 00:33

Blå øgler fra Mars tvang Armand til at skrive:

>
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>> Blå øgler fra Mars tvang Morten Juel til at skrive:
>>
>> > Ok, nu bliver jeg lynchet, men der er sq ike noget federe en at tage
>> > en hjelm og nogle hansker på og så bare afsted på en 35grader varm
> dag,
>> > helt uden vælte dragten, det køler så lækkert og man mærker vinden
> på
>> > kroppen..
>> Det er ikke noget problen for mig at lade være, men det komer vist
>> helt automatisk når man har prøvet at have en hudafskrabning på
> størrelse
>> med en håndfladen på knæet ..............ved at vælte på våd
> (dieselbefænkt)
>> asfalt med 40 km/t på knallert, jeg har ikke lyst til at tænke på
> hvordan det
>> ville være med en 80-100 stykker =
>
> Når nu du kommer ind på'ed:
> Jeg nævnte for nyligt i anden tråd (subj: XJ 750 Seca), at en makker til
> mig
> blev slået til lirekassemand for en periode p.g.a. en Seca han testede
> i.f.m. køb wobblede så han styrtede.
......
Avvvvvv
Er han kommet sig 100%?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
$shred /bin/laden

Armand (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-01-02 18:03


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:s2n43a.rb1.ln@whitehouse.gov...
> Blå øgler fra Mars tvang Armand til at skrive:
>
> >
> > ...........................at en makker til mig blev
> > slået til lirekassemand for en periode p.g.a. en Seca han testede
> > i.f.m. køb wobblede så han styrtede.
> Avvvvvv
> Er han kommet sig 100%?


Jup!

Selvom han måske nok ser underlig ud når han er nøgen i frostvejr
Jeg skrev "for en periode" fordi det "kun" var asfalteksem, som med
tiden jo helede!

--
Armand.





Jes Vestervang (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-01-02 21:10

Blå øgler fra Mars tvang Armand til at skrive:

>
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
> news:s2n43a.rb1.ln@whitehouse.gov...
>> Blå øgler fra Mars tvang Armand til at skrive:
>>
>> >
>> > ...........................at en makker til mig blev
>> > slået til lirekassemand for en periode p.g.a. en Seca han testede
>> > i.f.m. køb wobblede så han styrtede.
>> Avvvvvv
>> Er han kommet sig 100%?
>
>
> Jup!
>
Det var da altid noget :-/

> Selvom han måske nok ser underlig ud når han er nøgen i frostvejr
>
Hvem gør ikke det?


> Jeg skrev "for en periode" fordi det "kun" var asfalteksem, som med
> tiden jo helede!
>
Ohhh

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
$shred /bin/laden

per nielsen (28-01-2002)
Kommentar
Fra : per nielsen


Dato : 28-01-02 11:13

Fordi jeg ikke ka' lade være !




"Tony Lorentzen" <tony@lorentzen.com> skrev i en meddelelse
news:a332vg$hoc$1@news.cybercity.dk...
> Hvorfor er det egentligt vi kører motorcykel? Jeg mener...
>
> 1) De fleste af os kører alligevel kun 8-9 måneder om året pga. vejret
>
> 2) Forsikringen er dyrere end til en bil
>
> 3) Det er dyrere at tage kørekort til bil end til mc
>
> 4) Der er mere vedligeholdelsesarbejde = større udgifter til mekaniker og
> servicetjek (for os der ikke har hjemmeværksted eller en mekaniker gemt i
> maven)
>
> 5) Man risikerer at få tinitus og gigt hvis ikke man passer på
>
> 6) Vi er mere udsatte i trafikken fordi madkasserne overser os og risikoen
> for uheld er statistisk set større end for bilister
>
> 7) Afgifterne (få dem så NED!)
>
> 8) Konen brokker sig når hun skal have en hjelm trukket ned over sit nye
> hår, når vi skal til moster Bjarnes fødselsdag
>
> 9) Det er varmt om sommeren
>
> 10) Det er koldt om vinteren
>
> Men måske er det bare fordi DET ER FEDT AT KØRE MOTORCYKEL ...
>
> Hilsner,
>
> Tony
> (Jeg kan snart ikke vente længere... sommer!)
>
>



Janus (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 28-01-02 11:48

> 1) De fleste af os kører alligevel kun 8-9 måneder om året pga. vejret
- og alligevel kan man finde 10 årige cykler som kun har kørt 30 kkm
??? ( nå det skal vi ikke snakke om her heh)
>
> 2) Forsikringen er dyrere end til en bil
-og ikke nok med det, der regerer ren anarki på det område du kan betale
5000 eller 15 kkr for samme forsikring!!!

> 3) Det er dyrere at tage kørekort til bil end til mc
-ikke den gang jeg tog det ; )

> 4) Der er mere vedligeholdelsesarbejde = større udgifter til mekaniker og
> servicetjek
-nogen kaldte os ( nogen af os) engang for knallertbøller vi var heller ikke
helt populære hos landbetjenten,
men verktøjssættet fra dengang kan stadig bruges den dag idag

> 5) Man risikerer at få tinitus og gigt hvis ikke man passer på
-rigtigt lort

> 6) Vi er mere udsatte i trafikken fordi madkasserne overser os og risikoen
> for uheld er statistisk set større end for bilister
-Ja men hvem er nu den stor taber, når han sidder fast i trafikprop på
køgebugt motorvejen
og bander og svovler fordi han ikke kommer videre

>
> 7) Afgifterne (få dem så NED!)
-der kan vi vist ikke blive mere enig i

> 8) Konen brokker sig når hun skal have en hjelm trukket ned over sit nye
> hår, når vi skal til moster Bjarnes fødselsdag
-pas

> 9) Det er varmt om sommeren
-luk op for viseret

> 10) Det er koldt om vinteren
-luk for viseret

> Men måske er det bare fordi DET ER FEDT AT KØRE MOTORCYKEL ...
-og fra 0 - 100 på under 3 sek gør det heller ikke værre ; )

mvh Janus



Tony Lorentzen (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 28-01-02 22:49

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> wrote in message
news:a33a9f$duf$1@eising.k-net.dk...
> > 1) De fleste af os kører alligevel kun 8-9 måneder om året pga. vejret
> - og alligevel kan man finde 10 årige cykler som kun har kørt 30 kkm
> ??? ( nå det skal vi ikke snakke om her heh)

Næh det forstår jeg heller ikke. Jeg fik min i slutningen af Juni og den
nåede da at køre godt og vel 8000 inden den blev opstaldet...

> > 6) Vi er mere udsatte i trafikken fordi madkasserne overser os og
risikoen
> > for uheld er statistisk set større end for bilister
> -Ja men hvem er nu den stor taber, når han sidder fast i trafikprop på
> køgebugt motorvejen og bander og svovler fordi han ikke kommer videre

Yeah!

> > 9) Det er varmt om sommeren
> -luk op for viseret

Det hjælper ikke på klokkeværket

> > 10) Det er koldt om vinteren
> -luk for viseret

Haha.

> > Men måske er det bare fordi DET ER FEDT AT KØRE MOTORCYKEL ...
> -og fra 0 - 100 på under 3 sek gør det heller ikke værre ; )

Bestemt ikke! :D

Tony



Bo Stilling Christia~ (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Bo Stilling Christia~


Dato : 28-01-02 13:33

Tony Lorentzen <tony@lorentzen.com> wrote in article
<a332vg$hoc$1@news.cybercity.dk>...
> Hvorfor er det egentligt vi kører motorcykel? Jeg mener...
>
> 5) Man risikerer at få tinitus og gigt hvis ikke man passer på
>

Det der med gigt har jeg ikke tænkt på. Jeg kører hele året, og sørger for
godt tøj, og rimelige handsker.

Er der nogen, der kan konkretisere lidt mere, hvad man kan gøre for at
forebygge.

Hilsen
Bo Stilling Christiansen
DT-250-MX - fjern de to dyr i mail adressen


Pein (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 28-01-02 21:24

"Bo Stilling Christiansen" wrote ...
> Tony Lorentzen wrote ...
> >
> > 5) Man risikerer at få tinitus og gigt hvis ikke man passer på
>
> Det der med gigt har jeg ikke tænkt på. Jeg kører hele året, og
> sørger for godt tøj, og rimelige handsker.
>
> Er der nogen, der kan konkretisere lidt mere, hvad man kan gøre
> for at forebygge.
>
Jeg vil tro man skal være ekstra opmærksom på knæene.
Mine knæ har det ikke hammergodt i dag (alder: 37) og jeg har kørt meget og
er ofte kommet hjem med iskolde knæ. Om der er en sammenhæng ved jeg ikke.

Mvh. Pein



Thomas Hjort (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 28-01-02 21:53

> Mine knæ har det ikke hammergodt i dag (alder: 37) og jeg har kørt meget
og
> er ofte kommet hjem med iskolde knæ. Om der er en sammenhæng ved jeg ikke.

Jeg var engang ude på en tømmermandstur på snescooter i Grønland. Vi kørte
Flyversøen rundt i Juleianehåb. Jeg havde kun haft tid til at få
cowboy-bukser på da jeg blev hentet. Det var ca. minus 10 grader.
Da jeg kom hjem tog jeg et varmt karbad. Efter 30 minutter i karbadet var
mine knæ stadig komplet frosne ! Forsatan det var koldt.

Mvh Thomas



Armand (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-01-02 21:49


Bo Stilling Christiansen <musboc@katsonofon.DK> skrev i en
news:01c1a7f7$eab25140$632a12ac@pc3423...
>
> Det der med gigt har jeg ikke tænkt på. Jeg kører hele året, og sørger
for
> godt tøj, og rimelige handsker.
> Er der nogen, der kan konkretisere lidt mere, hvad man kan gøre for at
> forebygge.

Varm & tør omkring leddene - Specielt knæene sidder lige i vinden med
sammenpresset (= ikke isolerende) beklædning!

--
Armand.



Søren Lindholt (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 29-01-02 12:05

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<a34g40$2qhl$5@news.cybercity.dk>...

> Varm & tør omkring leddene - Specielt knæene sidder lige i vinden med
> sammenpresset (= ikke isolerende) beklædning!
>
Og ydermere tit stramt, med dårlig blodforsyning i tilgift...
BRRR... jeg havde værelse på loftet da jeg boede hjemme, det kunne være
svært at komme op af trappen når man lige var kommet hjem med stive ben...
HVad med sådan et neoprenbind som man bruger til støtte ved sport, det
skulle øge temperaturen i knæet med 2-3 grader, nok værd at tge med. Køb
dog et ordentligt et, de tynde billige er ikke en skid værd. Jeg bruger et
fra intersport til omkring 250,- og det har hjulpet mig på hårde dage i
Norges fjelde, og min storebror med over Andesbjergene. (Han havde mere
brug for det en jeg, og man er vel flink).

--
Søren
s@motortosse.dk
http://motortosse.dk
"Because golf courses should be motocross tracks"


Armand (29-01-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-01-02 18:03


Søren Lindholt <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en
news:01c1a8b4$d40c2570$b07610ac@pc4148...
> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
> <a34g40$2qhl$5@news.cybercity.dk>...
>
> > Varm & tør omkring leddene - Specielt knæene sidder lige i vinden
> > med sammenpresset (= ikke isolerende) beklædning!
> Og ydermere tit stramt, med dårlig blodforsyning i tilgift... BRRR...
> HVad med sådan et neoprenbind som man bruger til støtte ved sport, det
> skulle øge temperaturen i knæet med 2-3 grader, nok værd at tage med.

Moderne læderdragter har en eller anden form for beskyttelse ved mindst
knæ og albuer. På mine Dainese'r er det plastskaller med et tyndt
skumlag bag (for komfort og måske en smule imod slaget!?); imens andre
fabrikanter sværger til et tykt stykke såkaldt "Temperfoam".
Plastik-skaller indenfor læderet isolerer en anelse i sig selv og det
tynde lag skum indenunder gør jo også sit; men når det kommer til
isolering overgår temperfoam med sikkerhed alt, også et neopren knæbind
(som i tilgift forværrer opstramningen - især omkring et kraftigt
vinklet knæ på en sportsmotorcykel)!

Så en fornuftig læderdragt er godt for helbredet - Også selv om man ikke
ligefrem benytter den imod asfalten!

--
Armand.






Bo Stilling Christia~ (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Bo Stilling Christia~


Dato : 31-01-02 09:52

> Moderne læderdragter har en eller anden form for beskyttelse ved mindst
> knæ og albuer. På mine Dainese'r er det plastskaller med et tyndt
> skumlag bag (for komfort og måske en smule imod slaget!?); imens andre
> fabrikanter sværger til et tykt stykke såkaldt "Temperfoam".
> Plastik-skaller indenfor læderet isolerer en anelse i sig selv og det
> tynde lag skum indenunder gør jo også sit; men når det kommer til
> isolering overgår temperfoam med sikkerhed alt, også et neopren knæbind
> (som i tilgift forværrer opstramningen - især omkring et kraftigt
> vinklet knæ på en sportsmotorcykel)!
>
> Så en fornuftig læderdragt er godt for helbredet - Også selv om man ikke
> ligefrem benytter den imod asfalten!
>
> --
> Armand.
>
>
Tak for svarene.

Jeg har et par Cordura bukser med aftageligt foer. Jeg har egentlig ikke
problemer med knæene - det kan selvfølgelig vse sig senere. Men jeg tror
nu, jeg vil tage foret ud, og sy noget ekstra foer på ved knæene. Jeg må
se, om jeg kan skaffe noget "Tepmerfoam" i løs vægt og sy det på.

Bo Stilling Christiansen, DT 250 MX hele året

Armand (31-01-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-01-02 17:07


Bo Stilling Christiansen <musboc@katsonofon.DK> skrev i en
news:01c1aa34$80588230$632a12ac@pc3423...
> >
> Jeg har et par Cordura bukser med aftageligt foer.......jeg tror
> nu, jeg vil tage foret ud, og sy noget ekstra foer på ved knæene. Jeg
> må se, om jeg kan skaffe noget "Tepmerfoam" i løs vægt og sy det på.

Hvad er det for lousy bukser uden noget knæbeskyttelse i??

--
Armand.






Henrik Nielsen - Rap~ (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 28-01-02 14:52

> Hvorfor er det egentligt vi kører motorcykel? Jeg mener...
>
> 1) De fleste af os kører alligevel kun 8-9 måneder om året pga. vejret
Ikke her, kører stortset hver dag. For tiden er det da ikke engang koldt
>
> 2) Forsikringen er dyrere end til en bil
Men skal jo ikke sammenligne en gammel Kadett med en fx. en ZX12. Så der er
jeg ikke enig. MC'er under 600ccm er vel billigere end de fleste biler.
Eller ??
>
> 3) Det er dyrere at tage kørekort til bil end til mc
Ikke da jeg tog kortet, men der er også kommet mange ny regler, så du har
sikkert ret. Men vil det er kun en engangsinvestering
>
> 4) Der er mere vedligeholdelsesarbejde = større udgifter til mekaniker og
> servicetjek (for os der ikke har hjemmeværksted eller en mekaniker gemt i
> maven)
Det er rigtigt. Men for mig er det fordi jeg ikke acceptere den mindste
mislyd/fejl på min MC. Bilen skal bare kunne starte, om den kører godt eller
dårligt betyder ikke meget for mig
>
> 5) Man risikerer at få tinitus og gigt hvis ikke man passer på
Enig.
>
> 6) Vi er mere udsatte i trafikken fordi madkasserne overser os og risikoen
> for uheld er statistisk set større end for bilister
Det er derfor vi skal have færre biler på vejene. Langt de fleste ulykker er
billisternes skyld
>
> 7) Afgifterne (få dem så NED!)
Men det arbejdes der vist på over på borgen pt. Det er noget med at
miljøvenlige slipper billigere. Men det bliver sikkert ikke det store
nedslag.
>
> 8) Konen brokker sig når hun skal have en hjelm trukket ned over sit nye
> hår, når vi skal til moster Bjarnes fødselsdag
Nej, hun kører nemlig selv
>
> 9) Det er varmt om sommeren
Det kan delvis reduceres med køb af tøj, som ikke er så varmt. De fleste
køber et sæt tøj til hele sæsonen. Kan man holde varmen forår/efterår, så er
det for varmt når solen skinner. Jeg købte sidste år en læderdragt, som ikke
er speciel varm, og det har gjort det langt mere behageligt at kører når det
er varmt. Men det er jo også en ekstra omkostning, men pengene værd efter
min mening.
>
> 10) Det er koldt om vinteren
Igen et spørgsmål om tøj
>
> Men måske er det bare fordi DET ER FEDT AT KØRE MOTORCYKEL ...
Fuldstændig enig, det er ren "narkotika" for mig
>
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail




Per Pedersen (28-01-2002)
Kommentar
Fra : Per Pedersen


Dato : 28-01-02 16:06


"Tony Lorentzen" <tony@lorentzen.com> wrote in message
news:a332vg$hoc$1@news.cybercity.dk...
> Hvorfor er det egentligt vi kører motorcykel? Jeg mener...
>
> 1) De fleste af os kører alligevel kun 8-9 måneder om året pga. vejret
-Spørgsmål om et ekstra billigt køretøj og noget varmt tøj. Jeg har stor
fornøjelse af at drøne rundt om vinteren. Det er jo ikke alle dage hvos det
fryser og er glat.

>
> 2) Forsikringen er dyrere end til en bil
- Kommer an på så meget, størrelse MC, ansvar/kasko etc. Jeg giver f.eks
350,- kr for min DT´er og 540,- kr for GS´eren HELårligt uden kasko.. Min
gamle dynge skrammel af en Skoda 130 L Turbo koster 2.200 hel årligt uden
kasko. Så det...

>
> 3) Det er dyrere at tage kørekort til bil end til mc
-Det er længe siden ( 8 år ) men jeg husker at jeg gav 2000,- lige ud for MC
og omkring 4500,- for bil kortet 3 år tidligere.

>
> 4) Der er mere vedligeholdelsesarbejde = større udgifter til mekaniker og
> servicetjek (for os der ikke har hjemmeværksted eller en mekaniker gemt i
> maven)
-Der har du ret i noget, men en sammenligning af service priser mangler vi
vist.

>
> 5) Man risikerer at få tinitus og gigt hvis ikke man passer på
-Ørepropper, varmt tøj på de rigtige steder og en vibrationsdæmpet cykel kan
gøre det. Og hvem ved om det nu også var ens motorcykel der var årsag til at
man fik gigt?? Måske det var kommet alligevel!!

>
> 6) Vi er mere udsatte i trafikken fordi madkasserne overser os og risikoen
> for uheld er statistisk set større end for bilister
-Hvilken statestik er det du henviser til her??? Vi skal passe på os selv,
ja, men at det skulle være statistisk farligere at køre MC....nej, jeg vil
gerne overbevises om den påstand..

> 7) Afgifterne (få dem så NED!)
-Meld dig ind i Danske Motorcyklisters Råd!! Det er den eneste
MC-organisation her i landet der gør noget seriøst omkring det og meget
andet MC-politik. Så hvis du vil gøre dit til at få afgifterne ned, så støt
dem der kan gøre arbejdet for dig. Jeg gør.

> 8) Konen brokker sig når hun skal have en hjelm trukket ned over sit nye
> hår, når vi skal til moster Bjarnes fødselsdag
-Ok, der har vi et problem,-) Langt fladt hår er jo en frisure der bør
praktiseres af MC-kørende piger. Eller "mos på stenen" frisure som vi andre.

>
> 9) Det er varmt om sommeren
-Ja, det er jo ikke til at holde ud. En varm dragt til den kølige tid og en
knap så varm til den varme tid. Simpelt

>
> 10) Det er koldt om vinteren
Se besvarelsen på 9)

> Men måske er det bare fordi DET ER FEDT AT KØRE MOTORCYKEL ...
-Nej....................

> Hilsner,
>
> Tony
> (Jeg kan snart ikke vente længere... sommer!)

Med Venlig Hilsen
Per MIlborg Pedersen




D@n Dethlefsen (28-01-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 28-01-02 23:11

> Hvorfor er det egentligt vi kører motorcykel? Jeg mener...
>
> 1) De fleste af os kører alligevel kun 8-9 måneder om året pga. vejret
Sådan er det blevet med tiden, men før kone og børn kørte jeg også hele
året.

> 2) Forsikringen er dyrere end til en bil
Giver 2x forsikringen på vores Ford Escort for min Duc 748, OK pris i mine
øjne

> 3) Det er dyrere at tage kørekort til bil end til mc
Ja.

> 4) Der er mere vedligeholdelsesarbejde = større udgifter til mekaniker og
> servicetjek (for os der ikke har hjemmeværksted eller en mekaniker gemt i
> maven)
Ja og fornøjelse ved at rode i en MC er ca. 10000000000000000% større end
ved en blikæske.

> 5) Man risikerer at få tinitus og gigt hvis ikke man passer på
Omtanke er ikke nogen dårlig ting, med med det rigtige udstyr er fornøjelsen
(også) større ikke !

> 6) Vi er mere udsatte i trafikken fordi madkasserne overser os og risikoen
> for uheld er statistisk set større end for bilister
Desværre ja, har oplevet det mere end en gang.

> 7) Afgifterne (få dem så NED!)
NU

> 8) Konen brokker sig når hun skal have en hjelm trukket ned over sit nye
> hår, når vi skal til moster Bjarnes fødselsdag
og.................

> 9) Det er varmt om sommeren
og....................

> 10) Det er koldt om vinteren
og.................

> Men måske er det bare fordi DET ER FEDT AT KØRE MOTORCYKEL ...
Nemlig ;>)

> Hilsner,
>
> Tony
> (Jeg kan snart ikke vente længere... sommer!)
>
--
Dan
(Ducati 748)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408689
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste