Maling av racekåpe
Fra : origo@earthling.net

Dato : 27-01-02 21:04

Er det noen som kan anbefale et sted i Størkøbenhavn hvor jeg kan få malet
en racekåpe til fornuftig pris? Idet den er til banebruk, er det ikke
kritisk at resultatet blir perfekt, men jeg vil selvsagt gjerne ha et
noenlunde anstendig resultat. Det er også viktig at jeg ikke skal vente i
flere uker på å få den ferdig.

JS
(ex-R1)

Fra : Morten Dahl

Dato : 28-01-02 09:20

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a31mf0$ngr$1@sunsite.dk...

> JS
> (ex-R1)

Hva har du købt??? kom nu vi har ret til at vide det

-
Morten Dahl

Fra : origo@earthling.net

Dato : 28-01-02 13:21

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message
> Hva har du købt???

Jeg har ikke kjøpt noe enda, men det blir en Gixxer 1000.

JS

Fra : Tommy Roenn

Dato : 28-01-02 19:04

Efter hvad jeg har hørt rund omkring skulle den nye 2002 blade og 2002
R1 (Som er en helt ny model med ny ramme etc) være en del skarpere i
styringen end gixeren, altså endnu bedre til trackdays etc. Dog skulle
begge være en 3-5hk short, hvilket er totalt irellevant med mindre man
ynder at køre ligeud.

Så hvorfor ikke Blade, som også laves i fornuftig kvalitet, modsat suzy.

Jeg ved at MCTC overvejer udskift af deres ref MC fra TL1000 til en 2002
blade grundet perfekt og hurtig styring som var prioritet #1.

Tommy

Fra : origo@earthling.net

Dato : 28-01-02 20:11

"Tommy Roenn" <tommy@alphatech.dk> wrote in message
> Efter hvad jeg har hørt rund omkring skulle den nye 2002 blade og 2002
> R1 (Som er en helt ny model med ny ramme etc) være en del skarpere i
> styringen end gixeren, altså endnu bedre til trackdays etc.
Vanskelig å trekke en konklusjon så lenge de ikke har vært testet sammen.

1000'eren er riktignok ikke så hurtig i styringen som f.eks. 750, men min
erfaring er at den er hurtig nok. Den vil primært bli brukt på Nordschleife,
og jeg planlegger også noen løp i tyske Seriensport. Til Nordschleife er den
kva sin stabilitet og kraftige motor et meget godt valg, og til de baner det
primært kjøres på i Seriensport (Oschersleben, Nürburgrings GP bane og
Hockenheim) burde styringen være hurtig nok.

>Dog skulle
> begge være en 3-5hk short, hvilket er totalt irellevant med mindre man
> ynder at køre ligeud.
Enig, 3HK er en bagatell. Men - Motorcyclenews nevnte en forskjell på 11HK
i forhold til nye Blade, og såfremt R1'en holder seg innefor en stigning på
2-3HK, så er det gjennomsnitlige forskjell 10HK også der. Når det er sagt,
så er det ikke pga HK jeg kjøper den (se nedenfor).

> Så hvorfor ikke Blade, som også laves i fornuftig kvalitet, modsat suzy.
Nå er de inntrykk jeg har etter å ha snakket med eiere av GSXR i Tyskland,
at maskinene har holdt meget godt. Det har såvidt jeg vet ikke vært noen
tilbakekallinger av modellen. Honda har generelt god kvalitet, men Bladen
har det da vært en del prolemer med, og om den nye blir bedre gjenstår å se.
Men primært er mitt valg basert på at jeg har fått et godt tilbud som
omfatter komplett utstyr til race, og jeg kan spare en hel del penger i
forhold til alternativene.

JS