For jer andre som er interesserede, så har jeg kontaktet DOT engineering
(
www.knfilter.dk) som sælger powercommanderen herhjemme, og de siger at det
kan man godt. Jeg skal snakke lidt nærmere med dem på et senere tidspunkt.
Så kan jeg evt. vende tlbage for de nysgerrige...
Jeg har derudover nærlæst powercommandersiderne (
www.powercommander.com) og
fundet ud af, at man ved at skifte indstillinger kan optimere sin
indsprøjtning til at virke optimalt under forskellige køretyper:
Touring/Landevejskørsel, bykørsel, banekørsel etc. Så man får det bedste ud
af motoren mht. effekt og brændstoføkonomi mm.
Man kan en masse spændende ting med sådan en lille dims...
-PeterL
"peterl" <pvl@ioi.dk> wrote in message
news:3c504a31$0$95340$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Kan man detune (eller neddrosle, hvis det er det korrekte udtryk i denne
> sammenhæng) en motorcykel med en powercommander, altså formindske antallet
> af motorens kræfter, i modsætning til hvad der egentlig er meningen?
> -Og hvilken effekt vil det eventuelt have på motoren, eller resten af
cyklen
> for den sags skyld? Foresager det en særlig uheldig slitage, eller det
> modsatte eller...
> Jeg ved at man kan gøre det med de "forkerte" lydpotter (Og hvad gør det
> forresten ved motorcyklen mht slid osv, som før nævt)
>
> -PeterL
>
>