Forsikring - afmelding i vintermånederne -~
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 23-01-02 16:39

Hej alle,

Som jeg lovede for 2 uger siden ville jeg poste svaret fra Top Danmark når
jeg havde modtaget det. Det tog dem 2 uger at svare på en e-mail - men også
kun efter jeg skrev en rykker til dem!!! God service... not! :-/

Nuvel - deres svar på mit spørgsmål er:

"Jeg har modtaget din e-mail af 22.01.2002 (rykkerskrivelse) fra Kirsten
Jensen. Jeg skal meget beklage at vi ikke har svaret på den tidligere sendte
e-mail.

Jeg kan oplyse at præmien for motorcykler er beregnet efter at man ikke
kører i de 3 vintermåneder. Såfremt der skal dækkes i de 3 måneder vil
præmien være 25% højere. Tillægspræmien gælder for et år af gangen. Vi
tegner ikke stilstandsforsikring på motorcykler. Forsikringen kan kun
slettes såfremt pladerne afleveres på motorkontoret.
Med hensyn til anciennitet optjenes dette kun når forsikringen er i kraft.
Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe til mig."

Med andre ord kan man altså IKKE stille sin forsikring i bero i
vintermånederne (aktuelt hvis man opstalder sin MC et sted hvor den er brand
og tyveri-forsikret i forvejen). Jeg hører gerne fra folk om der er andre
forsikringsselskaber, der praktiserer dette.

Hilsner,

Tony
XJ600S (Lydmuren skrev forleden til mig: "Jeg skulle hilse fra din mc og
sige at den keder sig,og glæder sig til foråret" ))

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 23-01-02 18:20

Hvad er problemet? Du aflevere da bare pladerne på motorkontoret. Er det
egentlig ikke det de skriver

Din besparelse skal bare overgå hvad en ny plade koster. Husk den præmie du
betale i dag er delt ud over 12 mdr. Så for hver mdr. du afmelder, får du
1/12 del af din præmie igen.

Det kan jo ikke betale sig at have en forsikring, kun for at optjene
anciennitet. Jeg har før hos TopDK praktiseret det uden probs. Men de er
ikke begejstret.

--
Mvh.
Henrik (som også har sendt en mail til TopDK for 3 uger siden og stadig ikke

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 23-01-02 18:44

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hvad er problemet? Du aflevere da bare pladerne på motorkontoret. Er det
> egentlig ikke det de skriver

Jo - men det er bare lidt omstændigt - efter min mening.

> [...]
>
> Det kan jo ikke betale sig at have en forsikring, kun for at optjene
> anciennitet. Jeg har før hos TopDK praktiseret det uden probs. Men de er

Nej det er netop det. Faktisk fik jeg at vide (i telefonen) at de
forbeholder sig ret til at nægte en at tilmelde sig hvis det er noget man
praktiserer ofte. Så det ville jeg gerne undgå.

Hele diskussionen opstod netop fordi jeg var blevet lovet at jeg kunne
stille forsikringen i bero fra dec-mar da jeg talte med en af topdk's
sælgere i sin tid.

Hilsner,

Tony

Fra : S.G

Dato : 23-01-02 21:36

GF betaler du helårligt, billigere end topdk (i al fald på de 4 mc jeg har
haft)
når du opstaler mc´en afleverer du pladerne ved GF og så modregner de de
måneder den er opstaldet i. Det koster IKKE extra i vintermånederne. Den
pris du får er som sagt helårligt
Gælder både ved kasko og ansvar. eneste problem er bare at de kun tegner
kasko hvis man er over 30.
Men fx får du oplust en pris for en mc forsikring, så kan du roligt trække
25% fra hvis du altså opstalder i 3 mdr.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 24-01-02 10:00

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk>

> Det koster IKKE extra i vintermånederne. Den pris du får er som sagt
helårligt

Den folder fra GF som jeg sidder med her opgiver kasko priserne excl.
vintermånederne. Så ved prisforespørgsler - tjeck lige en extra gang om
vintermånederne er med.

/Anders Majland - Kasko hos GF til ~1100kr helårligt incl vinterkørsel i
kategorien <=175ccm med 5års anc.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 24-01-02 10:00