> Jeg er blevet lidt uenig med en kollaga ang. tændrør!
> Er et tændrør ikke bare et tændrør....
Nej.
> Ja..... Man kan kan komme ud i ekstrem'erne!
> Men for en almindelig gadecykel (Læs Suzuki GS500E) er det så ikke
ligemeget
> om du har alm. NGK eller Champion eller nogle super geil' til et par
> hundrede stykket?
Ikke for dem der har problemer med at NGK'erne drukner. Der vil problemerne
ofte løses ved at skifte til et andet mærke (Denso f.eks.). Men der er også
dem, der ikke har problemer med NGK, og heller ikke kan mærke forskel på det
ene mærke frem for det andet.
De helt dyre rør, til flere hundrede kroner stykket, er lavet til dem der
har meget højtydende motorcykler, og evt. kører løb, hvor selv de små
marginaler betyder meget. Det er jo ikke noget der betyder noget for en
gadecykel.
Jeg skulle mene, at hvis std. tændrøret virker som det skal, så er der ikke
den store grund til at skifte til et andet mærke.
Dengang jeg kørte knallert var det absolut ikke ligemeget om jeg kørte med
NGK eller Bosch tændrør, selvom det absolut ikke lignede en højtydende motor
![Glad](images/smileys/glad.gif)
. Bosch holdte sig pæne i længere tid (mindst dobbelt så lang tid),
knallerten kørte og startede generelt bedre og så druknede Bosch-rørene
heller ikke, som jeg ofte oplevede at NGK gjorde.
Jeg kunne forestille mig, at tændrørsproblemerne er mere udtalte på
2-taktere frem for 4-taktere.
signing off.. Martin Sørensen