"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:3c4c8b73.18041444@149.212.63.99...
> Hej NG.
>
> Jeg ved godt at dette emne har været oppe før, men jeg syntes aldrig
> rigtigt det er blevet færdigbehandlet.
> Og nu er det min tur til at stå med en aluminiumstop og en
> støbejernscylinder der lige er blevet "glasblæst".
> Det er stumperne til min NSU Special Max der endelig har fundet vej
> til arbejdsbordet.
> Nu skal den !"#¤%&/() motor samles færdig
> Jeg overvejer at give cylinderen en gedigen gang sort ovnsværte af
> samme type jeg med mellemrum giver min pejs.
> Men hvad søren gør man med et topstykke der for alt i verden gerne må
> blive ved med at ligne aluminium?
> Findes der klar lak der er varmebestandig?
> Findes det på spraydåse?
> Findes varmebestandig ovnlak på spraydåse?
>
> (Armand ka' du ikke lige spørge overkommandoen?)
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Yamaha XS500
> Ducati Paso 750
> oz9zi@(no.spam)gruby.dk
>
www.gruby.dk
>Hej Steen !
>
>Hvis du ikke allerede er gået igang vil jeg også anbefale varmefast sort,
op til 800 grader.
>Men med topstykket har du også den mulighed, at få det glasblæst, for
dernæst at "impregnere" det i >vaseline olie, som kan købes hos matas.
Hermed mener jeg selvfølgelig, at den simpelthen skal "sejle" i det.
>Det råd fik jeg af 'en som roder med gamle harley`er. Og det virker skam
udmærket.
>WD-40 er også fulstændig u-undværlig i den sammenhæng.
>Det lyder dyrt, men det kan faktisk godt betale sig at købe en 5 Liters.
>Det bruger jeg gerne sæsonen igennem. Og katastrofen sker først når dunken
er tom.
>Det er næsten værre som at løbe tør for øl.
>Såvidt jeg husker, har max`en et superflot topstykke. Og jeg kunne ikke
lade være med at højglans-polere >det , hvis det var min.
>Men ak, det er det ikke.
>Men èn ting gælder for alt aluminium; hvis du ikke beskytter det, så
"rådner det" lige så langsomt.(men >sikkert)
>En anden ting også; glem alt om klarlak på alu. Det holder ikke.
>Hvis du får noget glasblæst, vil jeg tilråde og få det lakeret
øjeblikligt(minimum samme dag) ,fordi der jo er >vand i luften omkring os.
Vand(luft) på rå alu er lige så godt som vand på en papirflyver.
>Det dur simpelthen ikke.
>Håber indlægget kan bruges.
Mvh. Jan Jepsen , Kawa Z 900, RD 500, GSXR 250