Bearbejdning af Magneter?
Fra : Peter H Hasselbalch

Dato : 15-01-02 08:49

Jeg har jo 'smidt' magneten til min Sigma Computer, så jeg skal have fundet
en ny - helst en Neodym-magnet. Hvis jeg nu finder en der kan levere i en
underlig størrelse (de firmaer jeg har haft kontakt til havde ikke lige
noget i så lille størrelse), så melder spørgsmålet sig: Hvordan bearbejder
man lettest/bedst magneter?
De gange jeg har forsøgt at file/save i en magnet har jeg oplevet at det er
knald_hamrende_ hårdt at arbejde i - og så bliver fil/nedstryger
selvfølgelig irriterende magnetisk af arbejdet.....
Er der et kvikt hoved der ved hvordan det lettest gøres?
Jeg overvejer vinkelsliber, men varme er ikke en magnets bedste ven - såvidt
jeg husker....
Anyone?

Mvh Peter HH
Red. DMCN's Forh.- og MC-anm.sider
DMCN#2 - CBR600F4
www.hasselbalchs.dk (check lige Devil-potten, Huggeren og Til salg siden)

Fra : Jakob Danielsen

Dato : 15-01-02 00:15

"Peter H Hasselbalch" <peter@hasselbalchs.dk> wrote in message
> [...]
> Er der et kvikt hoved der ved hvordan det lettest gøres?
> Jeg overvejer vinkelsliber, men varme er ikke en magnets bedste ven -

BÅNDSLIBER

Jakob

Fra : Jonas Holt

Dato : 15-01-02 09:39

> Er der et kvikt hoved der ved hvordan det lettest gøres?

Jens Vejmand kunne noget med sin hammer

Jonas Holt & CBR600F2 - i hi

Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 15-01-02 12:59

> Jens Vejmand kunne noget med sin hammer

Hmmm - det ville jo være ok, hvis det IKKE lignede en brosten bagefter

Båndsliber (andet svar) er nok mere reel.

Mvh Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
www.hasselbalchs.dk

Fra : JK

Dato : 15-01-02 23:21

"Peter Hasselbalch" <peter@hasselbalchs.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm - det ville jo være ok, hvis det IKKE lignede en brosten bagefter

Jamen altså !
Jens Vejmand lavede da ikke brosten, han slog skærver.
Mvh Jesper

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 15-01-02 17:11

> [...]
> en ny - helst en Neodym-magnet. Hvis jeg nu finder en der kan levere i en
> underlig størrelse (de firmaer jeg har haft kontakt til havde ikke lige

Prøv www.rs-components.dk
de har nogle ganske små nogle.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Steen Schmidt

Dato : 15-01-02 17:38

> [...]
> noget i så lille størrelse), så melder spørgsmålet sig: Hvordan bearbejder

Jeg købte en hos RS Components (www.rs-components.dk), der snildt var lille
nok. Den kunne faktisk selv sidde på bremseskivenavet op til i hvert fald
100 km/t (opdagede jeg ved en forglemmelse), men jeg brugte efterfølgende
lidt kontaktlim for at være sikker. Den blev siddende og virkede ved i hvert
fald 213 km/t.

Kan ikke huske varenummeret, men de skulle have et par forskellige slags at
vælge imellem - køb den kraftigste hvor du ikke behøver skære den til.

Mvh
Steen