I Island hvor jeg kommer fra, bruges det til at sprænge dæk på 4
hjulstrækkere når de er blevet affælget.
Jaja jeg ved det lyder som en historie, men det er faktisk rigtigt. Man
kører med helt ned til 2 psi, for at få dækkene til at flade ud og få større
flade så de ikke synker i sne.
Så er dækkene nød til at være slangeløse for ikke at blive åndsvagt varme.
Dermed er risikoen for affælgning relativt stor, ikke mindst i sidehældning.
For at få dem på igen, sprøjter man bare lidt WD ind og tænder ild med en
lighter og PUFF - problem løst.
Jeg har også set en WD-40 dåse med det røde rør på brugt som bazooka for at
tø en frosset karburator.
Sveinn.
"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3C459EA6.94598030@post5.tele.dk...
> WD 40 er et vidundermiddel....det er fantastisk til at rense fedt og olie
fra
> skærme og motoren.........(hvad for noe' .....det er da rigtigt! Det
opløser
> fedt.....hmmmmm....det var måske en RIGTIG god idé at man IKKE sprøjter i
> nærheden af hjullejer, kronrørslejer og lignende steder, hvor lidt fedt er
> faktisk gavnlig)......men tandbørstning, ja, der trækker jeg grænsen. Det
kan
> bruges på et stykke papir, og så køres igennem fax maskinen....renser og
> smører.....skal ikke overdrives.
>
> -james
>
> Thomas Jensen wrote:
>
> > Hejsa,
> >
> > så til min forskrækkelse at min MC var begyndt at ire lidt på aluét på
motor
> > og et par andre steder
> >
> > Jeg vil derfor oversprøjte al alu med wd40.
> >
> > Men er der nogen steder, udover bremser og kæde, som man ikke må sprøjte
> > wd40 ?
> >
> > Jeg mener, det kan vel ikke skade lakken eller evt gummipakninger ?
> >
> > mvh
> >
> > Thomas Jensen
> > XJ600s div ´96
>