POLINI DREAMBIKE HAPPENING PÅ SØNDAG!!!!!!
Fra : Per Pedersen

Dato : 11-01-02 22:10

Hej alle sammen.

Jeg er blevet bedt om at sørge for at der kommer nogle gæster til en Polini
Dreambike happening i Aalborg på søndag. Jeg gør, som sædvanligt, hvad jeg
bliver bedt om og derfor skal du, hvis du har mulighed for det, tage til
Aalborg på søndag i tidsrummet 13-16 og besøge Aalborg Go-Cart Center (
Værftsvej 25 )

Jeg er blevet fortalt at det går ud på at møde op, skrive sig på en liste og
vente pænt, mens man griner af dem der kører, til det bliver ens egen tur.
Om det koster noget ved jeg ikke og heller ikke om der stilles udstyr som
læderdragt, handsker, støvler, rygskinne og hjelm til rådighed. Mine
oplysninger er lidt sparsomme, men den skulle være god nok. Det sker på
søndag og jeg ved hvem der vil være at finde fræsende rundt på røv og
knæer motortosserne............

Til dem der ikke kender Polini bikes ( jeg gør heller ikke selv...endnu ) så
er det nogle små "motorcykler" som ganske enkelt minder om en motoriseret
rulleskøjte når der kravler en fuldvoksen mand på den. Jeg har fået at vide
at det styremæssigt ikke har ret meget med en motorcykel at gøre, men det
skulle være p....skægt.

Ses Vi??

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen......en motortosse på frierfødder

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-01-02 23:32

> [...]
> bliver bedt om og derfor skal du, hvis du har mulighed for det, tage til
> Aalborg på søndag i tidsrummet 13-16 og besøge Aalborg Go-Cart Center (

Lyder næsten som noget man ikke kan sige nej til, men jeg har desværre noget
vigtigt at tage mig til lige nøjagtigt på søndag.

Jeg håber, at i kommer med en god historie derfra (som sædvanligt)..

Til de interesserede kan i se Polinis Dreambikes her:
http://www.polini.com/uk/dreambike.html

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 12-01-02 14:14

"Per Pedersen" <per_p@nospamwanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver bedt om og derfor skal du, hvis du har mulighed for det, tage til
> Aalborg på søndag i tidsrummet 13-16 og besøge Aalborg Go-Cart Center (

Lækkert nok.. Jeg synes bare det er en lille bane???

> [...]

vide
> at det styremæssigt ikke har ret meget med en motorcykel at gøre, men det

Wee .. der skal jeg ned... Nu ved jeg ikke hvilke modeller der , men de har
maskiner der
yder mellem 4 og 13 hk så vidt jeg husker. De fleste er på 65cc .. Det
skulle være PISSE sjovt,
og der skal ik meget gas til før snuden smutter i vejret !
I kan se mere på http://www.polini.com/uk/dreambike.html om cyklerne !
Det er nogle vilde krabater ... Der er et par film hvor de drøner rundt i en
lager bygning på www.scooter-attack.com ->Scooter-attack.com -> Gallery og
vælg Video !

> Ses Vi??
Jeps!

> Med Venlig Hilsen
> Per Pedersen......en motortosse på frierfødder

/Thomas

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-01-02 14:29

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Lækkert nok.. Jeg synes bare det er en lille bane???

Har du set størrelsen på cyklerne?
Men de har ca. 9 heste, de små sataner.

Rittig

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 12-01-02 15:34

> "Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Har du set størrelsen på cyklerne?
> Men de har ca. 9 heste, de små sataner.

Jo jeg har set dem. Jeg har faktisk forsøgt at finde en klub for et halvt år
siden, da det kunne være skide skægt,
og jeg kan få sådan en cykel til rimelige penge. (omkring 9000kr).

> Rittig
/Thomas

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-01-02 18:54

On Sat, 12 Jan 2002 14:28:38 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

Hej Claus.

>Har du set størrelsen på cyklerne?
>Men de har ca. 9 heste, de små sataner.

Satan er vist det rigtige navn for sådan en
Sidst dogen havde sådan en med på Anderstorp som "pit bike" nåede den
at kvæste alle der havde fingre i den.
Alt fra asfalteksem til en blå negl.
I nogle år var der en gut der deltog i bakkeåbningen på sådan en.
Han fulgte fint med, og ordensmagten lod ham i fred.
Den eneste kommentar fra dem, efter turen, var:
Ka' du så putte den der hjem i skabet igen
Sagt med et skævt grin.
Men den er nuser - helt sikkert.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : RpR

Dato : 12-01-02 21:02

> [...]
> skulle være PISSE sjovt,
> og der skal ik meget gas til før snuden smutter i vejret !

Alle ud over dem på 9hk og derover har faktisk kun 39cc. Dem på 9hk og
derover ligger på 50cc, så ydelsen er da meget fin for de små apparater =)

Og ja, de er skide sjove at køre på, hvis man som mig ikke har de lange
stankelben :/

De 2 gange jeg har prøvet en (den ene gang en af andet mærke end Polini,
overraskende med meget mere ryk i) er jeg begge gange røget på røven, da man
liiige skal se om den ikke kan komme på baghjul =)

Nu vi snakker Dreambike så minder det mig om Judgement Day videoen hvor ham
gutten drøner rundt inde i et supermarked på en sådan...

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 12-01-02 22:24

Angående Judgement Day ... hvornår kommer hele videoen tilsalg ??

Lars Bisgaard

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-01-02 01:47

On Sat, 12 Jan 2002 22:23:34 +0100, "Lars Bisgaard"
<lcb@NOSPAMtiscali.dk> wrote:

>Angående Judgement Day ... hvornår kommer hele videoen tilsalg ??
>
>Lars Bisgaard

Er den da ikke det da ??

http://www.xfactorvideo.com/Road_Extreme/xf0259.htm

-M

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 13-01-02 11:38

mange tak :))

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 13-01-02 12:05

Jeg tager digitalkameraet med. Så skal jeg sq få nogle sjove billeder til
jer med alle jer motortosser der sidder med røven på vejen

/Thomas

Fra : Per Pedersen

Dato : 13-01-02 18:15

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message
> Jeg tager digitalkameraet med. Så skal jeg sq få nogle sjove billeder til
> jer med alle jer motortosser der sidder med røven på vejen
>
> /Thomas

Tak skal du ellers nok have for at ville medbringe kameraet, men vi var ikke
aktive i dag. Vi, far Lund og jeg var tilstede men kun for at ryste på
hovedet, grine, og tage en brochure med hjem så vi kunne studere
mulighederne for at køre Dream-Bike.

Mads Lund, far Lund, Mikkel og undertegnede kørte til Farsø vintertræf i går
og det kan mærkes endnu. Vi havde planlagt en rute ved hjælp af motortosse
Sørens gode kort, som fra Støvring og til Farsø skulle kunne køres med kanp
5 kilometer asfalt og resten på grus, jord og hvad der nu måtte være på
ruten. Vi brugte 3 timer på at køre 42 kilometer men det var altså også
noget rigtig møg mange steder. Det gjorde det ikke bedre at Mikkel havde
lånt min GS´er og vi nåede ca 2 km fra Støvring før den væltede første gang.
Motorbøjlen blev krøllet, vindskærmen flækkede og fjernlygter og alt det
andet skrammel i højre side blev beskadiget. Mikkel mener at det er Mads og
min skyld i det at vi startede ud i et meget højt tempo ud af en gammel
sporkørt markvej og han havde jo hørt om GS´eren og hvad den før har været
udsat for så Mikkel gav gas men det fik hurtigt ende. Efter far Lunds udsagn
var det et flot styrt. At Mikkel så 1 kilomet længer ude af samme vej
væltede engang til vaar jo hvad man kunne forvente. Men så holdt den sig sig
faktisk på hjulene resten af turen.
Det er jo mere end hvad man kan sige om Mads "Bavlehjul" Lund. Jeg gik glip
af styrtet men vi var lige kørt ind på en gammel asfaltbelagt banesti og så
skulle den jo på baghjulet. Det kom den så, men så var det at han hældede
den lidt til siden for at styre retningen. Men så ramte baghjulet nogle våde
blade og væk var baghjulet og så røg ekvipagen på siden og kurrede nok så
flot hen af stien.
Hos Farsø MC var der en kartoffelmark som vi måtte bruge til at afreagere
på. Vi var lige ankommet og havde drukket os en ankomst-øl og undrede os
over hvad det var for en buldren der kom fra den anden side af gården. Vi
fik at vide at der var dømt kartoffelcross og så måtte vi jo hellere komme i
udstyret igen og igang. Fy for pyffer sådan en kartoffeloptagermaskine laver
nogle vanvittige spor som det var mægtigt sjovt at forcere.
På vejen hjem i dag startede Mads i vanlig stil med at køre på baghjulet når
chancen bød sig men efterhånden som turen gik blev han mere og mere
behersket og til sidst var der ikke meget "blærerøv" i ham. Staklen var
blevet lidt sent fuldesyg og mente at de dersens Albani øl ikke må rystes
dagen efter. Aldrig før har Mads været så nem at have med at gøre. Han var
nemlig rigtig god til at ligge på gulvet sammen med katten i solstrålen. Og
når man husker hvordan han er når man selv bukker under, ja så var der jo
payback-time)

Med Venlig Hilsen
En Træt Per Pedersen....med en møgbeskidt DT 125 og en knap så beskidt, men
beskadiget GS 450.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-01-02 19:27

> [...]
> aktive i dag. Vi, far Lund og jeg var tilstede men kun for at ryste på
> hovedet, grine, og tage en brochure med hjem så vi kunne studere

Jeg nåede lige at komme derud til slut alligevel, men var der kun ca. 20
minutter. Man skulle vist selv have dragt med, så da jeg ikke havde noget
med, valgte jeg ikke at prøve det. Der var mange der kørte med cowboybukser
og det ville jeg helst ikke.

Men jeg tror faktisk måske at jeg så dig ved ca. halv fire-tiden. Du stod og
snakkede med en mand ved siden af en rød Mazda udenfor bygningen? Jeg er
ikke sikker, du er nemmere at kende når du er sammen med GS'eren.

> [...]
> 5 kilometer asfalt og resten på grus, jord og hvad der nu måtte være på
> ruten. Vi brugte 3 timer på at køre 42 kilometer men det var altså også

Ja, hvorfor tage en nem vej, hvis der er en mere besværlig og langsommelig
vej? :)

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Mads Lund

Dato : 14-01-02 08:39

>At Mikkel så 1 kilomet længer ude af samme vej
> væltede engang til vaar jo hvad man kunne forvente. Men så holdt den sig
sig
> faktisk på hjulene resten af turen.

Det morsomme var især den bonde vi holdt og talte med. Han var kommet ud fra
gården, efter Per og jeg var kommet til enden af markvejen. Og mens vi stod
og sludrede om umuligheden i at køre på en smattet og frossen markvej,
kommer Mikkel K kørende og smider GS'eren i fin stil. Hvortil bonden meget
bekymret udbryder: "nej for dælan, nu væltede han.." underforstået at nu var
der sikkert personskade og bøjet motorcykel. Men da vi meget roligt beskuede
Mikkel i mudderet og så flækkede af grin, blev han så forvirret at Per måtte
forklare ham at det ikke var Mikkel's egen cykel så det gjorde ikke så
meget.

> Men så ramte baghjulet nogle våde
> blade og væk var baghjulet og så røg ekvipagen på siden og kurrede nok så
> flot hen af stien.

Det ville jeg helst lade gå hen i glemslernes alkotåger, men det nytter jo
nok ikke når der var vidner på. Sagen er den at jeg med held havde lavet et
par gode midtsvings wheelies, så man men en smule hældning og kontra drejet
hjul køre på baghjul ud af et sving. Men denne gang stoppede festen da
forhjulet var godt på vej i luften og baghjulet så bestemte sig for at
spinne, det efterlod mig med 0 hjul i styrbar tilstand og så måtte jeg i
jorden. Resultatet er et nydelig blå mærke på den ene balle.

Af yderlige kommentarer til turen kan nævnes at jeg fik lavet min første
rigtige "sidde på styret" kørsel, nu bangler jeg så bare at hive den på
hjulet samtidigt. Men det skal nævnes at det ikek føles som man er i speciel
kontrol med fødderne på forskærmet. Og så lykkedes det mig også at vise
Mikkel et par gode cross starter Hvis der er nogen der ikke kender til
den diciplin skal jeg gerne vise det.

Og så var der jo isbakken der skulle forceres, det må siges at være dagens
største griner. Per og Jeg kommer kørende op ad en bakke der var ttalt
overiset, og ca 2/3 oppe mister vi momentum og går i stå. Bakken er så glat,
at man langsomt kurre nedad igen, og det ender med at Per's DT'er ligger
midt på vejen og jeg står magteslås i siden af vejen, da kommer Mikkel
Kørende opad med god fart på GS'eren, og et kort øjeblik tror jeg Per
forudser at 2 af hans cykler er på vej til at dele gravssted. Men man må
give Mikkel, at han får manøvreret GSeren forbi på de sidste 30 cm vej, og
han kommer ca 90% op ad bakken før GS'eren tager returruten, og så var alle
flade af grin. i 2. forsøg kører jeg KTM'en op, vi skubber far Torbens XL'er
op, Per kører op og Mikkel kommer ca 90% op igen i 2' forsøg og så skubber
vi også den op.

Alt i alt en rigtig hyggetur i det fine lune vintervejr.

> [...]
Og
> når man husker hvordan han er når man selv bukker under, ja så var der jo

bla bla bla. efter at have sovet et par timer kunne jeg konstantere at der
blot var tale om søvnmangel

Mads Lund
KTM, crashed and dirty

Fra : Armand

Dato : 14-01-02 17:42

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en

> bla bla bla. efter at have sovet et par timer kunne jeg konstantere at
> der blot var tale om søvnmangel

Nårh ja!
Men katten nød det vel også(?), og du er da vel dyreven, ikke?

--
Armand.