Udstødning til CBR1000
Fra : modul

Dato : 05-01-02 08:45

Har nogen her i gruppen erfaring med at skifte udstødning på "emne"?

Jeg regner med at det er en 4-2-2 som sidder på oprindeligt.....?

Har nogen prøvet at sætte en 4-2-1 på?

Jeg kører i øjeblikket med nogle potter at mrk. "Wolf" (4-2-2), som efter
mening siger for meget (læs: en lækker brummen i tomgang, men larm - i mine
ører - såsnart man kommer over 4000 o/m).

Med hvilke systemer/mærker/fabrikater får jeg den (SC21) til at sige mindst
muligt?

God morgen!
Morten / CBR1000 (sc21)

Fra : albert

Dato : 05-01-02 09:06

Jeg har også dårlig erfaring med "larm" ved uoriginale udstødninger, så er
derfor gået tilbage til en original, der lyder som sød musik i mine ører.
SC21 har i modsætning til SC24'eren rustfrie rør, derfor burde du kunne
finde nogle brugte der sagtens kan bruges. Om ikke andet, så ved jeg, at
Vordingborg MC har nogle liggende. Ellers er de da til at købe for penge
ved David Silver (mener han ville have omkring 4.500 for et komplet sæt)

mvh Albert
CBR1K

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-01-02 12:57

Hvis den skal sige mindst muligt, så tror jeg du skal holde dig til
originalpotterne.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : ¯`·.¸J@nner®¸.·´¯\)

Dato : 05-01-02 15:45

Hej Morten , prøv at kontakte http://www.bladerunners.co.uk/ det er dem der
produceret og forhandler Wolf udstødninger. Det burde være muligt at få en
"Street" indsats til dine potter. Det ¨må siges at være den billigste
løsning.

Hygge

Onkel Jan
www.gugmc.dk

Fra : modul

Dato : 06-01-02 08:35

Hej Onkel Jan!

Har netop fået et svar tilbage fra Bladerunners om hvorvidt det var muligt
at reducere "støjen" fra mine Wolf-potter, de skriver: "We can supply a bolt
in baffle wich will reduce the noise level. These are prieced at £20 plus
carriage."

Såvidt jeg kan se, koster forsendelse £30, så det må nok siges at være den
billigste løsning.

Jeg ville også være ret ked af at skille mig af med Wolf-potterne, da jeg
synes de ser temmelig godt ud.

Tusind tak for dit link...... - det må prøves

God morgen
Morten / CBR1000

Fra : Thomas Makro

Dato : 06-01-02 20:04

On Sun, 6 Jan 2002 08:35:01 +0100, "modul" <dul@wanadoo(nospam).dk>
wrote:

> [...]
>in baffle wich will reduce the noise level. These are prieced at £20 plus
Er sikkert lige som den indsats jeg købte til min Laser - bortset fra
mærket altså.
Den tog noget af lyden, men det kostede effekt.

--
M.v.h.
Thomas Makro

Fra : Thomas Makro

Dato : 06-01-02 22:10

On Sun, 06 Jan 2002 20:03:44 +0100, Thomas Makro
<makro@cyberjunkieFJERN.dk> wrote:

>Den tog noget af lyden, men det kostede effekt.
....og derfor påtænker jeg at købe en ny potte der ikke siger ret
meget, sådan en rigtig kedelig lovlig en
Den må meget gerne have en dyb lyd, men den skal ikke larme. Det
bliver sikkert svært at finde sådan en

--
M.v.h.
Thomas Makro

Fra : Morten D

Dato : 07-01-02 10:38

Thomas Makro skrev i meddelelsen ...

>...og derfor påtænker jeg at købe en ny potte der ikke siger ret
>meget, sådan en rigtig kedelig lovlig en
>Den må meget gerne have en dyb lyd, men den skal ikke larme. Det
>bliver sikkert svært at finde sådan en

Jeg kan love dig for at mine Wolf-potter har en meget dyb lyd. At køre ned
igennem Strædet (København) i 1.-2. gear med 1300 o/m og mærke hvordan
frekvenserne fra potterne sætter det hele i svingninger, er en ret lækker
fornemmelse. Selv "publikum" lader til at synes at det er en helt_iorden_lyd

Hvad med en original? - men den er måske for kedelig?

På hvilken måde mistede du effekt? - over hele skalaen?

Jeg bliver lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal bestille disse
"bolt_in_baffle". Godt nok har jeg på papiret 135hk i en gammel maskine, som
forlængst er kørt agter ud af de nye 600cc - om jeg kører 250 eller 230 er
vor så vidt underordnet, men med fuld oppakning og kærsten bag på, er det
selvfølgelig ikke rart at miste for meget effekt.

Måske jeg alligevel skulle finde en brugt original

Fra : Thomas Makro

Dato : 07-01-02 18:51

On Mon, 7 Jan 2002 10:38:00 +0100, "Morten D" <dul@wanadoo(nospam).dk>
wrote:

> [...]
>fornemmelse. Selv "publikum" lader til at synes at det er en helt_iorden_lyd

Det er vist noget i retning af min nuværende Laser Professional
Racing. Den har en lækker lyd, den er bare for høj!

>Hvad med en original? - men den er måske for kedelig?
Jep, har de orig potter, og har prøvet dem, men de er aaalt for
kedelige. De larmer som de skal, nemlig ikke ret meget, men dyb er
lyden absolut ikke.

>På hvilken måde mistede du effekt? - over hele skalaen?
Ja - men det mærkede jeg naturligvis mest når den fik "havre". Og ikke
kun ved max accelerationer, men også ved landevejsoverhalinger var den
blevet ret sløv. Da jeg kører en del landevej, og laver mange
overhalinger, er det vigtigt for mig at den flytter sig når der er et
hul blandt de modkørende.

> [...]
>vor så vidt underordnet, men med fuld oppakning og kærsten bag på, er det
>selvfølgelig ikke rart at miste for meget effekt.
Tja, det er jo ikke en Laser du har, men forskellen kan ikke være så
stor. Men hvorfor gør du ikke som mig: køber indsatsen, prøver den, og
hvis den sucks, så er det bare en hund du har mistet - det er da til
at leve med. Jeg mener, hellere det, end købe en ny potte til 3-5000,
og så gå rundt og spekulere på, om det nu også var rigtigt at bruge så
mange penge på et produkt du måske kunne undvære.

>Måske jeg alligevel skulle finde en brugt original
Tja, hvis du nu alligevel skulle finde på at købe en brugt orig, som
er for kedelig til dig, så smid en mail. Så er jeg måske interesseret.

--
M.v.h.
Thomas Makro

Fra : Morten D

Dato : 08-01-02 17:15

> [...]
>og så gå rundt og spekulere på, om det nu også var rigtigt at bruge så
>mange penge på et produkt du måske kunne undvære.

Problemet med indsatsen er, at det bliver relativt dyrt. £20 per indsats og
jeg skal bruge 2, plus forsendelse. Ialt: £70! Det er for mig mange penge,
hvis det viser sig at det ikke fungerer...så hellere 4.500,- for et nyt
komplet sæt, som der blev nævnt tidligere i tråden, hvis ikke det er muligt
at finde en uoriginal.

>Tja, hvis du nu alligevel skulle finde på at købe en brugt orig, som
>er for kedelig til dig, så smid en mail. Så er jeg måske interesseret.

Det forstår jeg ikke helt :-/ Du kører da ikke CBR1000? og har du ikke
stadig den originale potte?

Venligst
Morten

Fra : Morten D

Dato : 06-01-02 08:40

Tak for jeres svar - lige hvad jeg kunne bruge

Det eneste problem er bare, at nu kan jeg slet ikke vente med at komme ud at
køre igen......

Morten / CBR1000