CBR1K fra tyskland - pris og drosling
Fra : Carsten

Dato : 03-01-02 20:53

Jeg overvejer lidt at skaffe min næste MC fra tyskland. Jeg har kig på en
CBR1k i de rigtige farver fra mobile.de.
Ham tyskeren har sat prisen til 12.000 DEM hvilket jeg finder lidt højt ?!
Er det realistisk at få ham ned på ca. 10-10,5K ? (procentvis ca. 10-12% ned
i pris)
Nå anyways, den er jo selvsagt med kun 98 tyske heste, og hvordan kan jeg
forvente at en sådan CBR1k er droslet ? Nemt eller svært at fjerne ?

Hilsen

Carsten

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 03-01-02 21:13

1 indsugnings gummier er er smallere (nye gummi vist nok 150 kr stk)
2 prob i udstødning (at bore)
3 knaster mangler .05mm mener jeg det er (2x60£ inds og udst...hos DSS)
(regn med 3kkr i dk for brugte +3kkr for montering)
4 ny cdi boks der står også SW hvis den er droslet(dyr 2kkr mener jeg)
5 ny tændingskniv kig efter SW så er den droslet her(400 kr)

så kan jeg ikke huske flere men det kan være Albert kan

Lasse
Ex Cbr1000f...det er en dejlig bil

Fra : albert

Dato : 03-01-02 22:08

Du skriver ikke noget om årgang, men til den pris er den vel nærmest ny
(nypris 2000 var 15.500dm)
Spørgsmålet er om det kan betale sig at hente en så ny model. De nyere går
for 100-110kkr i dk

mvh Albert
CBR1K 91 (importeret)

Fra : Carsten

Dato : 03-01-02 22:57

Først tak til Lasse for hans svar omkring drosling...

"albert" <albert@albertsmc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (nypris 2000 var 15.500dm)
> Spørgsmålet er om det kan betale sig at hente en så ny model. De nyere

Det er en 06/98, men den har de farver og det km-tal (17tkm) jeg går efter,
og de fåes ikke i dk - og slet ikke til 100-110k. Herhjemme kan man finde
en "italiensk" '96 (reg. i '98) til ca. 120k. Den har ikke de rigtige farver
:-/

Carsten (som godt kan se at det kan blive dyrt at omdrosle )

Fra : Armand

Dato : 03-01-02 23:24

> [...]
ny
> (nypris 2000 var 15.500dm)
> Spørgsmålet er om det kan betale sig at hente en så ny model. De

Jup!
Gevinsten ved at hente i Tyskland gælder ikke de tidligste 3-4 årgange

Årsagen er at set uden afgift har tyskerne dyrere ny-priser end vi -
Og dét forspring skal der lige nogle års (tysk) afskrivning til for at
"indhente"!

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 03-01-02 23:44

On Thu, 3 Jan 2002 23:23:47 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

> [...]
>
>Årsagen er at set uden afgift har tyskerne dyrere ny-priser end vi -
>Og dét forspring skal der lige nogle års (tysk) afskrivning til for at

Selvom det i princippet er nogenlunde rigtigt så er der stadig store
forskelle på de enkelte modeller.Nogle behøver faktisk ikke være ret
gamle før det kan svare sig.....man kunne tidligt i 2001 købe helt nye
SP-1'ere i D til omkring 85 kkr (100 kkr i DK) og jeg lavede en
forespørgsel med afgift og det hele på en 99 F4,ligeledes tidligt i
2001.... den ville kunne indreg. til omkring 110.000

-M