/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
beskyttelse af aluminium
Fra : Benny Rieder


Dato : 03-01-02 17:52

Hej derude

har nogen et godt tip til beskytteles af glasblæst aluminium ??

Hilsner

Benny Rieder
Honda CB 750 f2


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

 
 
uffe.j (03-01-2002)
Kommentar
Fra : uffe.j


Dato : 03-01-02 19:47

Klar lak
:o} Uffe
CB 350 TWIN

PS. Står "f2" for to-cylindret?


"Benny Rieder" <rieder@ddf.dk> wrote in message
news:d66968fe13c7497946f0b2901a141a2a.49292@mygate.mailgate.org...
> Hej derude
>
> har nogen et godt tip til beskytteles af glasblæst aluminium ??
>
> Hilsner
>
> Benny Rieder
> Honda CB 750 f2
>
>
> --
> Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG



Jeppe (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Jeppe


Dato : 04-01-02 10:33

Niks den har 4 cylindre.Men hvad det står for ved jeg ikke
Jeppe.
"uffe.j" <uffe.j@private.dk> skrev i en meddelelse
news:LC2Z7.11524$Zm5.1103679@news000.worldonline.dk...
> Klar lak
> :o} Uffe
> CB 350 TWIN
>
> PS. Står "f2" for to-cylindret?
>
>
> "Benny Rieder" <rieder@ddf.dk> wrote in message
> news:d66968fe13c7497946f0b2901a141a2a.49292@mygate.mailgate.org...
> > Hej derude
> >
> > har nogen et godt tip til beskytteles af glasblæst aluminium ??
> >
> > Hilsner
> >
> > Benny Rieder
> > Honda CB 750 f2
> >
> >
> > --
> > Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG
>
>



Allan Bojesen (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 04-01-02 10:55


> Niks den har 4 cylindre.Men hvad det står for ved jeg ikke
> > PS. Står "f2" for to-cylindret?
> > > Honda CB 750 f2

Det kommer an på årgangen. Hvis det er DOHC modellen fra først i firserne er
den vist nok eneste forskel at F2 er med kåbe i.f.t. F1.

Hvis det er SOHC modellen fra 77/78 er forskellen dobbelt skiver foran,
sortmalet motor, større ventiler + lavere kompression => 2 hk mindre end F1.

Allan Bojesen
CB 750 F2 -78



Armand (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-01-02 16:02


Allan Bojesen <allan@bojesen.com> skrev i en
news:3c357c58$0$99222$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Niks den har 4 cylindre.Men hvad det står for ved jeg ikke
> Det kommer an på årgangen. Hvis det er DOHC modellen fra først i
> firserne er den vist nok eneste forskel at F2 er med kåbe i.f.t. F1.
> Hvis det er SOHC modellen fra 77/78 er forskellen dobbelt skiver
> foran, sortmalet motor, større ventiler + lavere kompression =>
> 2 hk mindre end F1.

Selvom DOCH-modellerne (Bol d'Orerne) leveredes i nævnte F2-variant
med kåbe, så findes der da ikke en F1'er!

--
Armand.





Ib Jakobsen (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 04-01-02 17:15

Armand wrote:

>
>
> Selvom DOCH-modellerne (Bol d'Orerne) leveredes i nævnte F2-variant
> med kåbe, så findes der da ikke en F1'er!

Om du svarer på at der ikke findes en F1'er både den nye og den gamle ved
jeg ikke. Men jeg ved der findes en F1'er af den gamle model. Sohc'en.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn



Armand (05-01-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-01-02 06:43


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3C35D511.2C91B183@post.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> > Selvom DOCH-modellerne (Bol d'Orerne) leveredes i nævnte F2-variant
> > med kåbe, så findes der da ikke en F1'er!
> Om du svarer på at der ikke findes en F1'er både den nye og den gamle
> ved jeg ikke. Men jeg ved der findes en F1'er af den gamle model.
Sohc'en.

Jeg mener nu at jeg fluekneppede(!) temmelig præcist, og havde endda
omtalt SOHC'erne inden at jeg slettede dén passus ved
korrektur-læsningen inden afsendelse; men du har ret:
Blandt de tidlige SOHC/8-ventilede CB'er fandtes såvel en F1, som en
F2 -udgave, som begge designmæssigt lignede hinanden i forhold til de
tidligere "K"-modeller!

Og det er vel også det der er grund til at Allan (som SOHC-F2 ejer)
fortalte sig: "F1" ligger for ham lige på tungen, når F2 nævnes!

--
Armand.





Ib Jakobsen (05-01-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 05-01-02 10:34

Armand wrote:

>
> Blandt de tidlige SOHC/8-ventilede CB'er fandtes såvel en F1, som en
> F2 -udgave, som begge designmæssigt lignede hinanden i forhold til de
> tidligere "K"-modeller!

Den største forskel på F1 og F2 er vist comstar hjulene, og
alu-fodhvilernekonsolerne på F2'en. Jeg har haft dem begge.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn



Armand (05-01-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-01-02 16:29


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3C36C86D.86B9C403@post.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> >
> > Blandt de tidlige SOHC/8-ventilede CB'er fandtes såvel en F1, som en
> > F2 -udgave, som begge designmæssigt lignede hinanden i forhold til
de
> > tidligere "K"-modeller!
>
> Den største forskel på F1 og F2 er vist comstar hjulene, og
> alu-fodhvilernekonsolerne på F2'en. Jeg har haft dem begge.

Var der ikkeogså noget med at den ene (1'eren) havde noget af en torpedo
som udstødning?

--
Armand.





Ib Jakobsen (05-01-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 05-01-02 18:21

Armand wrote:

>
>
> Var der ikkeogså noget med at den ene (1'eren) havde noget af en torpedo
> som udstødning?

Jo, 1'eren kunne minde om en torpedo. F2'eren var lang og konisk. Og
sluttede af med et sort endestykke. Men begge mine var blevet monteret med
Mashall dæmpere. 2'eren havde i øvrigt to horn placeret under forlygten.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn



Glavind (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Glavind


Dato : 06-01-02 13:32

Hej gruppe.
Hvad er denne tråd blevet til. Benny spurgte om nogle kendte til beskyttelse
af aluminium. Hvordan kan I da komme så langt ud. Svar dog manden eller
start en anden tråd.
Hilsen Glavind

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3C373615.6DCC2915@post.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> >
> >
> > Var der ikkeogså noget med at den ene (1'eren) havde noget af en torpedo
> > som udstødning?
>
> Jo, 1'eren kunne minde om en torpedo. F2'eren var lang og konisk. Og
> sluttede af med et sort endestykke. Men begge mine var blevet monteret med
> Mashall dæmpere. 2'eren havde i øvrigt to horn placeret under forlygten.
>
>
>
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Ib Jakobsen
>
> NIMBUS '39 med sidevogn
> BSA M22 '39 twinport
> BMW R80/7 engang med sidevogn
>
>



Armand (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-01-02 14:47


Glavind <Glavind@Cyberdude.com> skrev i en
news:3c3843b3$0$5456$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
> Hvad er denne tråd blevet til. Benny spurgte om nogle kendte til
> beskyttelse af aluminium. Hvordan kan I da komme så langt ud. Svar dog
> manden eller start en anden tråd.

Du har ganske ret:
Det er høfligt at overføre sådanne sidespor via en "OT"-betegnelse.

Men:
Oftest når sagen at stikke af inden at man får omdøbt den, og hvornår
skal man så gøre det/hvem er den der bør tage skridtet?

Nærværende sidespor er egentlig temmelig gruppe-relevant, hvorfor det på
en måde vil være synd at klippe den af ved pludselig at omdøbe den
midtvejs (hvorved senere tilkomne læsere ikke levnes en chance for at
vide hvor den fortsætter!)!

Forøvrigt holder explorer sidesporet isoleret i sin egen streng hvis man
vælge at "gruppere efter samtale", så man kan godt holde sig fri for at
læse med på alt det løse!

Men igen:
Du har ganske ret; men det er ikke helt så nemt som ønsket!

--
Armand.






Ib Jakobsen (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 06-01-02 16:43

Glavind wrote:

> Hej gruppe.
> Hvad er denne tråd blevet til. Benny spurgte om nogle kendte til beskyttelse
> af aluminium. Hvordan kan I da komme så langt ud. Svar dog manden eller
> start en anden tråd.

Nu er det nok ikke den tråd der er kommet længst ud. Nogen ser alt det for
relevant, og læser alt der står i gruppen. Andre gør som jeg. Ser på subjekt, og
passer det ikke mit tandkød, så springer jeg det over. Med fare for at jeg ikke
får min nysgerrighed styret.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn



Benny Thomsen (17-02-2002)
Kommentar
Fra : Benny Thomsen


Dato : 17-02-02 11:48

Dækker denne underholdning over at ingen reelt ved hvordan man beskytter
glasblæst aluminium?.
mvh Benny Thomsen


"Glavind" <Glavind@Cyberdude.com> skrev i en meddelelse
news:3c3843b3$0$5456$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
> Hvad er denne tråd blevet til. Benny spurgte om nogle kendte til
beskyttelse
> af aluminium. Hvordan kan I da komme så langt ud. Svar dog manden eller
> start en anden tråd.
> Hilsen Glavind
>
> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3C373615.6DCC2915@post.tele.dk...
> > Armand wrote:
> >
> > >
> > >
> > > Var der ikkeogså noget med at den ene (1'eren) havde noget af en
torpedo
> > > som udstødning?
> >
> > Jo, 1'eren kunne minde om en torpedo. F2'eren var lang og konisk. Og
> > sluttede af med et sort endestykke. Men begge mine var blevet monteret
med
> > Mashall dæmpere. 2'eren havde i øvrigt to horn placeret under forlygten.
> >
> >
> >
> >
> > --
> > Med venlig hilsen
> >
> > Ib Jakobsen
> >
> > NIMBUS '39 med sidevogn
> > BSA M22 '39 twinport
> > BMW R80/7 engang med sidevogn
> >
> >
>
>



Niels (17-02-2002)
Kommentar
Fra : Niels


Dato : 17-02-02 12:12

Du kan bruge syrefri olie, det har jeg selv fået anbefalet, og brugt, det
skulle lukke porene på aluèn, Hempel har noget de kalder mastepleje, det er
også en syrefri olie( jeg har ikke prøvet den), men alm. f.eks.
symaskineolie skulle også kunne gøre det.
hilsen
Niels
"Benny Thomsen" <bmt@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3c6f8a68$0$62858$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Dækker denne underholdning over at ingen reelt ved hvordan man beskytter
> glasblæst aluminium?.
> mvh Benny Thomsen
>
>
> "Glavind" <Glavind@Cyberdude.com> skrev i en meddelelse
> news:3c3843b3$0$5456$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej gruppe.
> > Hvad er denne tråd blevet til. Benny spurgte om nogle kendte til
> beskyttelse
> > af aluminium. Hvordan kan I da komme så langt ud. Svar dog manden eller
> > start en anden tråd.
> > Hilsen Glavind
> >
> > "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3C373615.6DCC2915@post.tele.dk...
> > > Armand wrote:
> > >
> > > >
> > > >
> > > > Var der ikkeogså noget med at den ene (1'eren) havde noget af en
> torpedo
> > > > som udstødning?
> > >
> > > Jo, 1'eren kunne minde om en torpedo. F2'eren var lang og konisk. Og
> > > sluttede af med et sort endestykke. Men begge mine var blevet monteret
> med
> > > Mashall dæmpere. 2'eren havde i øvrigt to horn placeret under
forlygten.
> > >
> > >
> > >
> > >
> > > --
> > > Med venlig hilsen
> > >
> > > Ib Jakobsen
> > >
> > > NIMBUS '39 med sidevogn
> > > BSA M22 '39 twinport
> > > BMW R80/7 engang med sidevogn
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Ib Jakobsen (17-02-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 17-02-02 13:38

Benny Thomsen wrote:

> Dækker denne underholdning over at ingen reelt ved hvordan man beskytter
> glasblæst aluminium?.
> mvh Benny Thomsen

Det kan man måske godt sige. Noget der bare er 100% perfekt middel er endnu ikke
kommet på banen. Jeg har selv en BMW, med al aluminium glasblæst. Sidste sæson
forsøgte jeg med diverse midler. Man kan vælge at der står perfekt, og ikke køre
på den. Eller pudse altid og køre. Eller behandle overfladen, så man kan køre.
Men så står det ikke perfekt. Jeg prøvede med flydende voks fra en
bilvaskemaskine. Det tog lidt af glansen, men holdt overfladen. Denne sæson
bliver nok med det meget omtalte WD40.

--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn



Allan Bojesen (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 04-01-02 17:43


> Selvom DOCH-modellerne (Bol d'Orerne) leveredes i nævnte F2-variant
> med kåbe, så findes der da ikke en F1'er!

Flueknepperi?? )

Det er rigtigt - den hedder kun F - CB 750F. Sorry

Allan Bojesen



uffe.j (04-01-2002)
Kommentar
Fra : uffe.j


Dato : 04-01-02 21:08

Det hedder fluekniberi. Det har intet at gøre med fluers kønsliv, men at de
bliver knebet - altså slået ihjel.

>
> > Selvom DOCH-modellerne (Bol d'Orerne) leveredes i nævnte F2-variant
> > med kåbe, så findes der da ikke en F1'er!
>
> Flueknepperi?? )
>
> Det er rigtigt - den hedder kun F - CB 750F. Sorry
>
> Allan Bojesen
>
>



Jes Vestervang (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 04-01-02 21:10

uffe.j wrote:

> Det hedder fluekniberi. Det har intet at gøre med fluers kønsliv, men at
> de bliver knebet - altså slået ihjel.
>
Æv altså, det er der jo ikke meget sjovt i Skal vi ikke bare gladeligt
holde os til den med kønslivet, det er da sjovere
--
mvh Jes Vestervang - elsker primitiv humor
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Armand (05-01-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-01-02 06:45


uffe.j <uffe.j@private.dk> skrev i en
news:WSnZ7.12055$Zm5.1175539@news000.worldonline.dk...
> Det hedder fluekniberi. Det har intet at gøre med fluers kønsliv, men
> at de bliver knebet - altså slået ihjel.

Omend at du måtte have ret, så bliver det hårdt at kæmpe imod D.F.M.
precedens á den sexuelle udtale!

--
Armand.







Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste