/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Honda-VFR800
Fra : Finn


Dato : 25-12-01 20:55

Så er den nye 2002 model kommet til
Hjørring.
Den er udstillet hos TK-Motor

Mvh. Finn



 
 
Christian (26-12-2001)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 26-12-01 00:43

....Og der lader vi den så bare stå......

Christian (tidl. VFR800 ejer, nu glad ZX6R ejer....)


Finn <autzen@post10.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c28d999$0$46380$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Så er den nye 2002 model kommet til
> Hjørring.
> Den er udstillet hos TK-Motor
>
> Mvh. Finn
>
>



Malene Wisborg (26-12-2001)
Kommentar
Fra : Malene Wisborg


Dato : 26-12-01 10:28

> ...Og der lader vi den så bare stå......

Gør vi nu også det ?? Flot design, variable ventiler, for bedre bundtræk,
god komfort.
Prisen er lidt pebret, men jeg tror det er en dejlig cykel.
Den er ihvertfald ikke helt uinteressant.

Allan
TRX 850
- der fuldstændigt irrationelt drømer om en Buell X1.
Når drømmen bliver rationel hedder det BMW eller måske en Viffer (Hvis den
ikke var så dyr)....



Rune Larsen (27-12-2001)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 27-12-01 17:38

Malene Wisborg wrote:

> Gør vi nu også det ?? Flot design, variable ventiler, for bedre bundtræk,
> god komfort.

Det der VTEC-halløj er vist ikke den store succes iflg. test i Motorrad.
Den har et 2takt-agtigt spring i effekten ved 6500 o/min, og den går ikke
længere på literen end forgængeren, som det jo gså skulle hjælpe på.

Men ellers syntes jeg faktisk også den er fin

/Rune

Armand (31-12-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-12-01 01:33


Malene Wisborg <mwis@worldonline.dk> skrev i en
news:a0c4pg$2uhi$1@news.cybercity.dk...
>
> Gør vi nu også det ?? Flot design, variable ventiler,
^^^^^^^^^^^^

Eftersom at jeg ikke kan finde den tidligere streng hvor graden af
VFR'erens VTEC-system diskuteres, tager jeg lige tråden op hér.

Jeg fandt lige dec. nummeret af tyske PS til at slæbe med på lokummet
under
besøg hos min svoger!
Bladet indeholder dels en presentation (= ikke test!) af VFR'eren; men
også en seperat artikel om mc'ers ventil-halløj, hvori Honda'ens
ventilstyring er nævnt:
Det er dér at læse at VFR'erens VTEC (i modsætning til Honda
bil-motorers!) "kun" er en afstilling/indkobling af det ene ventilsæt
pr.
cylinder, og altså ikke noget med variabel knastaksel!!
Sagerne foregår ved at et olietryk skubber en pal på plads imellem
knastfølger (direkte trædende knast) og ventilstamme, således at alle
fire ventiler pr. cyl. er benyttet over 7000 rpm - men ikke ved lavere
rpm

Deres udsendte
--
Armand.







Jes Vestervang (02-01-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 02-01-02 21:18

Armand wrote:

> Jeg fandt lige dec. nummeret af tyske PS til at slæbe med på lokummet
>
Er du nu sikker på at det ikke var det danske PS?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Armand (03-01-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-01-02 00:07


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:5upv0a.ho.ln@whitehouse.gov...
> Armand wrote:
>
> > Jeg fandt lige dec. nummeret af tyske PS til at slæbe med på
> > lokummet
> Er du nu sikker på at det ikke var det danske PS?


Touche! ))

--
Armand.





Bo thomsen, slet alt~ (26-12-2001)
Kommentar
Fra : Bo thomsen, slet alt~


Dato : 26-12-01 14:16

> Så er den nye 2002 model kommet til
> Hjørring.

hvis du/ i ikke har set rullebåndsmålingen fra england, på den nye vfr
samlignet med
to andre fra 98, så kig på forsiden ( lidt nede ) på www.vfr.dk
så vil i få en overraskelse.
mvh
bo thomsen, medlem af VFR KLUB DANMARK.



Allan Wisborg (26-12-2001)
Kommentar
Fra : Allan Wisborg


Dato : 26-12-01 23:44

Er det sådan en slags skattejagt ??
Jeg kan ikke se nogen målinger - men det er en fed HD.....

Allan

> hvis du/ i ikke har set rullebåndsmålingen fra england, på den nye vfr
> samlignet med
> to andre fra 98, så kig på forsiden ( lidt nede ) på www.vfr.dk
> så vil i få en overraskelse.




Bo thomsen, slet alt~ (26-12-2001)
Kommentar
Fra : Bo thomsen, slet alt~


Dato : 26-12-01 23:40

> Er det sådan en slags skattejagt ??
næ, det plejer det ikke at være, men jeg har lige opdaget at
han lige har fjernet denne link, i opdateringen. jeg prøver lige
at få linket igen.
> Jeg kan ikke se nogen målinger - men det er en fed HD.....
jeg takker på designerens vejne.
mvh
bo thomsen



Steen Schmidt (27-12-2001)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 27-12-01 04:57

> hvis du/ i ikke har set rullebåndsmålingen fra england, på den nye vfr
> samlignet med
> to andre fra 98, så kig på forsiden ( lidt nede ) på www.vfr.dk
> så vil i få en overraskelse.

Hvad er overraskelsen?

Jeg kan finde en modificeret VFR800 fra 1998 testet til 106 hk på baghjulet.
Dette er jo ikke en helt fair sammenligning med en standard VFR800 årgang
2002. VFR800 1998 er standard opgivet til 95 hk, og selvom de fleste mener
at Honda opgiver dette tal på baghjulet, når det gælder VFR (hvilket lyder
sandsynligt), så er der et stykke vej til de 106 hk. Hvad mon en 2002'er
ville yde, med samme modificering som 98'eren? Derefter kan man så drømme om
hvad der vil ske hvis man monterede et nyt komplet udstødningssystem (så man
slap for kat'en), samt smed en lille ny chip i ECU'en, så man rigtigt kunne
udnytte V-TEC'en.

Udover en (sikkert) bedre motorgang på 2002'eren, så kan man jo nøjes med at
glæde sig over ikke at svine miljøet så meget til, da der jo er kommet
katalysator til siden.

Mvh
Steen



Jesper Rune Larsen (27-12-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Rune Larsen


Dato : 27-12-01 04:33

Hejsa,
I skal bare gå ind i arkivet og søge efter "dyno".

Mvh,
Jesper Larsen
VFR Klub Danmark
www.vfr.dk

"Finn" <autzen@post10.tele.dk> wrote in message
news:3c28d999$0$46380$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Så er den nye 2002 model kommet til
> Hjørring.
> Den er udstillet hos TK-Motor
>
> Mvh. Finn
>
>



SmaRTrxxv (27-12-2001)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 27-12-01 11:33


"Jesper Rune Larsen" <jesper@vfr.dk> skrev i en meddelelse
news:3c2a96ca$0$62885$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa,
> I skal bare gå ind i arkivet og søge efter "dyno".
>
Fandt den, men.....

Men hvilket formål tjener det at sammenligne den med en '98 model uden
katalysatorer og med "K&N" Filter og "Norman Hyde" Race Can ?! Medmindre man
vil bevise det åbenlyse: at katalysatorer "spiser" HK..

Derimod er det mere brugbart at den har bedre ydelse end 2000 modellen...

Thore Jensen




Bo thomsen, slet alt~ (27-12-2001)
Kommentar
Fra : Bo thomsen, slet alt~


Dato : 27-12-01 15:15

> Men hvilket formål tjener det at sammenligne den med en '98 model
den er sammelignet med 2, en standard årg. 2000 og en modificeret 98 uden
cat.
mvh
bo thomsen



Bo thomsen, slet alt~ (27-12-2001)
Kommentar
Fra : Bo thomsen, slet alt~


Dato : 27-12-01 15:18


> > Men hvilket formål tjener det at sammenligne den med en '98 model
> den er sammelignet med 2, en standard årg. 2000 og en modificeret 98 uden
> cat.

og fra 6000 rpm - 7000 rpm der har 2002'eren et kæmpe hul i forhold til en
standart 2000'er.
ups
og mement kurven er først forbedret efter 7000 rpm.
mvh
bo thomsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste