Hæve et clip-on styr?
Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-12-01 16:32

Hej

Jeg kom lige til at tænke på noget
Kan man hæve et clip-on styr uden at det vil få uheldige konsekvenser?
Sagen er jo den at jeg måske køber en gsxr600 - en mc der tiltaler mig
_meget_ Der er jo bare det at komforten under 1xx km/t ikke er så god,
med al den vægt man lægger på hænderne (hvilket jo heller ikke er godt for
styringen), hvilket nok har sin indvirkning på kørestilen. En simpel
løsning på det problem kunne vel være at hæve styret fx 5 cm, derved ville
man jo komme til at sidde lidt mere oprejst, og nok på samme tid køre lidt
mindre ulovligt
Hvad siger i? Er det en særdeles dum idé, eller er det en alletiders måde
at give en ræserkværn et større anvendelsesområde?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Armand

Dato : 24-12-01 17:24

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> [...]
måde
> at give en ræserkværn et større anvendelsesområde?

Det er dobbeltsidet af nød at styret sidder hvor det gør - Eller ville
man vel heller ikke gå så langt som til at knalde et par buler i
forenden af tanken for at give plads til styreud(ind-?)slaget :-/
Styret passer lige akkurat ind i kåbe"udskæringen" ved fuldt
styreudslag, imens det vil knalde på højt i udskæringen, blot at du
løfter med 5 cm!
Gå blot ud til minigix'eren og forvis dig om sagen ved at bevæge styret
fra side til side!!

--
Armand.
(på vej til svigermekanikkerne og deres juletræ)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-12-01 17:37

Armand wrote:

> [...]
> Styret passer lige akkurat ind i kåbe"udskæringen" ved fuldt
> styreudslag, imens det vil knalde på højt i udskæringen, blot at du

Doh!

> Gå blot ud til minigix'eren og forvis dig om sagen ved at bevæge styret
> fra side til side!!

Sørens også

Fra : Morten C.

Dato : 25-12-01 02:34

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
> Doh!

Rolig nu, Simpson :c)

Hvis du i stedet nøjes med at hæve det 3 cm, og så 1 cm tilbage mod sædet;
hvordan ser situationen så ud?
Måske, det vil give større komplikationer med tankens fedme :c) men jeg ved
det ikke.

Der er jo mange måder at opnå samme resultat på, hvis midlerne er til det
:c))

--
Med løftet jul :c)
Morten C

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-12-01 14:04

Morten C. wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
>>
> Rolig nu, Simpson :c)
>
> Hvis du i stedet nøjes med at hæve det 3 cm, og så 1 cm tilbage mod sædet;
> hvordan ser situationen så ud?

Det er også rigtigt. Jeg tror lige jeg vil forske lidt i om det er til at
få noget aftermarket-gejl der er klar til mont.

> Måske, det vil give større komplikationer med tankens fedme :c) men jeg
> ved det ikke.

Tjaeh, hvis styret (-ene? :) bliver løftet lidt på samme tid burde det jo
ikke. Men det er nok noget man skal forsøge sig med IRL

> Der er jo mange måder at opnå samme resultat på, hvis midlerne er til det
> :c))

Det minder mig om det fake billede der cirkulerer rundt med et ZXnR, der
lige har fået fordoblet forgaffellængden Jeg smider det lige i
binaer.motor
Hvad midler angår, så er der ikke mange tilbage, hvis jeg ender med at købe
sådan en gixxer :-/
....men nu vil jeg da lige se om der ikke kan købes noget til eftermontering

Fra : Bent Fer

Dato : 25-12-01 10:37

> Doh!

> mvh Jes Vestervang
> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> GSXR250

Normalt er jeg ikke så sippet med stavemåde.... men det hedder DOOH!!

Mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250
htpp://fer.adsl.dk

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 26-12-01 16:46

> Normalt er jeg ikke så sippet med stavemåde.... men det hedder DOOH!!

Det hedder faktisk D'OH hvis det skal være helt i Homer's ånd... har
plakaten hængende!

;oP

--
Michael Frederiksen
Honda SFX @ 70 Km/t

Fra : Armand

Dato : 25-12-01 12:02

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Sørens også

Lidt betingelserne når man beskæftiger sig med hardcore-sportsmateriel

--
Armand.

Fra : bo

Dato : 25-12-01 16:48

tag og kig på streetfightere i tyskland, netop montering af risers og
almindeligt styr er en almindelig mod ... men de hiver som regel også kåben
af og monterer en lille bikinikåbe istedet ...
f.ex:
http://www.mcs-bikes.de/sblenker.htm
bo v - vs750

Fra : m.poll

Dato : 26-12-01 00:09

Hej jes

Prøv at kig på http://twobros.com/ under handlebars.

Med venlig hilsen
Martin Poll
SL1000 Falco

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-12-01 17:11

m.poll wrote:

> Hej jes
>
> Prøv at kig på http://twobros.com/ under handlebars.

Det er jo lige præcis det! Men nu vil jeg lige vente og se om ikke
komforten på sådan en gsxr600 er god nok til at jeg kan spare de ca. 2500,-
det koster 2500,- kan jo betale mange liter benz

PS. Hæhæ, Armand, det kunne altså godt lade sig gøre (hele 2,75")

Fra : Armand

Dato : 27-12-01 00:00

m.poll wrote:

> Prøv at kig på http://twobros.com/ under handlebars.
Det er jo lige præcis det!
PS. Hæhæ, Armand, det kunne altså godt lade sig gøre (hele 2,75")

Uden at have kigget:
Er det ikke på bekostning af et yderst begrænset styreudslag (igennem
ekstra-monteret styrstop!) ?? :-/

--
Armand.
(med en mulighed han ikke tidligere nåede at bringe på bordet)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-12-01 12:10

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Det er jo lige præcis det!
> PS. Hæhæ, Armand, det kunne altså godt lade sig gøre (hele 2,75")
>
> Uden at have kigget:

Nej, du er jo nærig hvad angår dit netforbrug Her er et direkte link:
<http://www.twobros.com/TBR_Website_NEW/Products/Handlebars/V3_Riser_HB.html

(muligvis klippet over)

> Er det ikke på bekostning af et yderst begrænset styreudslag (igennem
> ekstra-monteret styrstop!) ?? :-/

Der stod ikke noget om det, selvom de ved andre cykler nævner at det er
nødvendigt med længere kabler osv., så jeg tror det ikke.