Cykelcomputer
Fra : Mads Kristiansen

Dato : 23-12-01 16:00

Hejsa
Jeg står og skal til at købe en cykelcomputer. Men er der nogen som har
erfaring på dette område?? Priser, mærker osv. Den skal gerne kunne måle
200+

På forhånd tak
Mads Kristiansen

Fra : ptheo

Dato : 23-12-01 16:42

Ja........... køb en Sigma , f.eks model Targa . se

http://www.sigmasport.com/ASP/X_Homepage/X_d_Homepage.asp

Den kan det hele , incl. der kan tastes total km ind , også efter
bateriskift.

Kalibrering er let og den går til 300km/t. Nøjaktighed kan trimmes ind til
bedre end 1%, d.v.s. at dækslid er begyndt at tælle med....

pris er fornuftig ca 230.- kr

Har brugt denne model i ca 1½ år og 21000km på to Suzkimodeller.......

Fra : Allan Bojesen

Dato : 23-12-01 16:45

> Jeg står og skal til at købe en cykelcomputer. Men er der nogen som har
> erfaring på dette område?? Priser, mærker osv. Den skal gerne kunne måle
> 200+

Har selv lige monteret en Sigma 800 til kr. 230,-. Kan klart anbefales og
den går til 300 km/t. Den kan fås ved alle cykelhandlere. Du skal dog
forlænge ledningen til aftasteren hvis du monterer denne nede ved navet.
Hein-Gericke www.hein-gericke.de i Dyskerlandet har vist nogle der er
specielt beregnet til MC med længere ledning.

Allan Bojesen
CB 750 F2 -78 (der erfarede af det originale speedometer viste 17 % for
meget

Fra : Anders Majland

Dato : 23-12-01 17:18

> Hein-Gericke www.hein-gericke.de i Dyskerlandet har vist nogle der er
> specielt beregnet til MC med længere ledning.

Heino cykler. roskildevej, kbh har også holderen med den lange ledning.

/A

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-12-01 17:20

Allan Bojesen wrote:

> Har selv lige monteret en Sigma 800 til kr. 230,-. Kan klart anbefales og
> den går til 300 km/t.

Mnjaeh, der er vist en del her fra gruppen der har haft problemer med dem
jeg selv inkluderet :-/ Problemet er at de begynder at vise nogle
vanvittige tal. F.eks har jeg haft babygixxeren oppe på 340 mens jeg stod
ved siden af den Stik den
Om der er andre der er bedre ved jeg ikke
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Allan Bojesen

Dato : 23-12-01 17:31

> F.eks har jeg haft babygixxeren oppe på 340 mens jeg stod
> ved siden af den Stik den

Men så er gixxeren vel heller droslet? Der er krummer i den bette
knallert

Spøg til side. Jeg har nu kørt med Sigmaen i 1½ måned uden et forkert tal.
Hvordan har du monteret den?

Allan Bojesen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-12-01 19:41

Allan Bojesen wrote:

> Men så er gixxeren vel heller droslet?

Dette emne skal ikke nævnes

> Der er krummer i den bette
> knallert

Jowjow

> Spøg til side. Jeg har nu kørt med Sigmaen i 1½ måned uden et forkert
> tal. Hvordan har du monteret den?

Lige bag bremsevæskereservoiret med de medflg. gummibånd. Reed-kontakten
stripsede jeg fast foran på forgaflen i højde med bremsecaliperne. Der
_burde_ ikke være mulighed for at fugt kan kortslutte den, men jeg kan da
ikke udelukke noget, men det vil da være rart hvis de andre problemramte
ville give lyd fra sig Mine problemer kom efter ca. ½ år...

Fra : Steen Schmidt

Dato : 23-12-01 18:16

> [...]
> ved siden af den Stik den
> Om der er andre der er bedre ved jeg ikke

Hmm, det er ikke fordi den manglede batteri?

Jeg har brugt en BC800 i næsten 2 år uden problemer.

Mvh
Steen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-12-01 19:42

Steen Schmidt wrote:

> Hmm, det er ikke fordi den manglede batteri?

Næh, problemerne startede efter et halvt år, så det nok ikke det.
> Jeg har brugt en BC800 i næsten 2 år uden problemer.

Så de kan åbenbart virke

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 23-12-01 19:18

Jes Vestervang wrote:

> vanvittige tal. F.eks har jeg haft babygixxeren oppe på 340 mens jeg stod
> ved siden af den Stik den

Stikke den kan jeg måske ikke. Men jeg kan da trække BMW'en ud af garagen med 50
km/t!.

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn

Fra : Birger Poulsen

Dato : 24-12-01 15:47

Jes Vestervang wrote:

> [...]
> ved siden af den Stik den
> Om der er andre der er bedre ved jeg ikke
Man skal være opmærksom på at tændrørskablet kan inducere ekstra pulser
til cykeltælleværket. Derfor hold god afstand mellem kablerne.

MVH
Birger Poulsen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-12-01 16:22

Birger Poulsen wrote:

> Man skal være opmærksom på at tændrørskablet kan inducere ekstra pulser
> til cykeltælleværket. Derfor hold god afstand mellem kablerne.

Det har du ret i, men det er ikke det er skyld i det, for da den viste de
340 var motoren standset og derudover opstod problemet først nogle måneder
efter at jeg havde købt den.

Fra : RpR

Dato : 25-12-01 15:42

> [...]
> ved siden af den Stik den
> Om der er andre der er bedre ved jeg ikke

Hm, min har den evne til at gå i stå?!
Jeg kan have kørt en tur på 40 - 50km, stille den fra mig i en time eller to
og kommer tilbage og så nægter den at tælle?
Problemet løses ved at tage puteren af, trykke den ene af gummi knapperne
omme bag på den ind så den kommer ind i hjul radius indstillingen, trykke på
den igen så den hopper ud, og så virker den igen, indtil den finder på at
gøre nøjagtigt det samme igen :(
Forhandleren nægter at tage den retur, han kan ikke se problemet..

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Jonas Holt

Dato : 29-12-01 10:13

> [...]
> den igen så den hopper ud, og så virker den igen, indtil den finder på at

Den må køre Windows

mvh
Jonas Holt & CBR600F2 - i hi

Fra : RpR

Dato : 29-12-01 12:33

> Den må køre Windows

Holder på at den hyppigste fejl med windows er fejl 40, nemlig den der
sidder 40cm fra skærmen :]

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-12-01 17:45

RpR wrote:

> Holder på at den hyppigste fejl med windows er fejl 40, nemlig den der
> sidder 40cm fra skærmen :]

Den er god med dig, do knallertknægt
--
mvh Jes Vestervang - med linux

Fra : Bo thomsen, slet alt~

Dato : 30-12-01 12:33

> Holder på at den hyppigste fejl med windows er fejl 40, nemlig den der
> sidder 40cm fra skærmen :]
det har du ret i, men den fejl opstod allerede da de sad og skrev programmet
og har fuldt med programmet siden da, måske pga. den første gang den opstod
mvh
bo thomsen

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 01-01-02 16:53

> [...]

> gøre nøjagtigt det samme igen :(
> Forhandleren nægter at tage den retur, han kan ikke se problemet..

Jeg har nøjagtigt samme problem med min.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Jonas Holt

Dato : 01-01-02 18:02

--- saks ---

> Jeg har nøjagtigt samme problem med min.

Kender du ikke en anden der har en sigma der passer i din sokkel? Så kunne du vel hurtigt finde frem til hvad der er
galt (magnetafstand, dårlig forbindelse, computer, magnet, reedrelæ)...
Jeg bor i Vadum (10 km NV for Aalborg) og kommer du omkring må du da gerne låne min

mvh
Jonas Holt & CBR600F2 -i hi

Fra : RpR

Dato : 01-01-02 21:57

> [...]
> Jeg bor i Vadum (10 km NV for Aalborg) og kommer du omkring må du da gerne

Min nevø har en på sin cykel, og vi byttede en dag for at se hvad der ville
ske. Jeg havde ingen problemer, men efter en uge så ville han ha' sin egen
igen :/

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : albert

Dato : 25-12-01 18:02

> [...]
> jeg selv inkluderet :-/ Problemet er at de begynder at vise nogle
> vanvittige tal. F.eks har jeg haft babygixxeren oppe på 340 mens jeg stod

Lyder som om magnet ikke sidder i korrekt afstand, eller at du har... et
magnetisk hjul ?!?!

Anyway, jeg har gode erfaringer med Sigma, dog vil jeg som ihærdig
Mountainbike freak sige : hold jer LANGT væk fra den nye model med små
knapper. De holder godt og vel 14 dage for knapperne er færdige, og de
færreste cyklehandlere gider bytte dem mere end en 3-4 gange før de giver
pengene tilbage istedet!

mvh Albert

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-12-01 18:25

albert wrote:

> og

> Lyder som om magnet ikke sidder i korrekt afstand, eller at du har... et
> magnetisk hjul ?!?!

Som sagt virkede fint det første halve år. Afstanden er iorden, men den
virker alligevel kun engang imellem... og bremseskiven (alufælge) er nok
næppe blevet magnetisk, og selv det ville ikke kunne forklare at den kunne
køre 340 uden af bevæge sig

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 27-12-01 22:32

min virkede i et års tid...magnet monteret på fælg kant (den skød dog den
første magnet af) men den virkde fint i starten, så begyndte den at vise
forkert i ny og næ...specielt synes den at ved 200 kmt at jeg kun kørte
20-50 kmt, måneden inden kunen den måle helt op til 270 uden problemer sidn
blev problemerne bare flere og flere og her til sidst kunne den slet ikke
måle mere...men det er sikkert bare batteriet der er dødt

Lasse
MBK uden computer

Fra : Steen Schmidt

Dato : 27-12-01 23:05

> [...]
> blev problemerne bare flere og flere og her til sidst kunne den slet ikke
> måle mere...men det er sikkert bare batteriet der er dødt

Magneten skal placeres så tæt på navet som muligt, for at minimere
belastningen på den. Det er jo klart at den ikke sidder særligt stabilt helt
ude ved fælgkanten. Grunden til at den viste for lidt ved høj hastighed, er
at føleren ikke kunne aftaste magneten på hver omgang, men måske kun på hver
fjerde. Føleren er også ret følsom overfor afstanden imellem den selv og
magneten, og den kan i hvert fald godt ændre sig hvis magneten sidder ude
ved fælgkanten.

Ind på bremseskivenavet med den.

Mvh
Steen

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 28-12-01 14:51

nu virkede den jo fint i starten med magneten på fælgen......men du har ret
en placering på bremseskiven er sikkert bedre.

nu var min magnet limet på med 10 sekunders lim....så jeg har solgt cyklen
så jeg kan få en ny og prøve på.

Lasse
MBK 7 Frosne Gear

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 25-12-01 19:43

Jamen så siger jeg 1000 tak for svarene og krydser fingre for at den ikke
begynder at opføre sig underligt.

Jeg kan liiiggggeee nå det som en ekstra julegave....

Mvh
Mads

Mads Kristiansen <Sysop@zederkof.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c25f17d$0$270$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...