Slip for fartbøderne, bliv muslim ;>)
Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 15-12-01 23:21

Fandt understående på no.alt.motorsykler

Kanskje vi burde bli relgiøse?

http://nrk.no/distrikt/ostfold/nyheter/1511510.html

Dan

Fra : Esben Laursen

Dato : 15-12-01 23:43

> Fandt understående på no.alt.motorsykler
>
> Kanskje vi burde bli relgiøse?

ja hvem siger der er dåligt at være fremmed?

Esben

Fra : Janus

Dato : 15-12-01 23:42

ok men rimelig ufedt at kunne i det hele taget ryge i spjældet for at havde
kørt for stærkt

Janus

Fra : Morten C.

Dato : 16-12-01 02:03

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> ok men rimelig ufedt at kunne i det hele taget ryge i spjældet for at
havde
> kørt for stærkt

Oh jo, men det kan du såmænd også herhjemme - bare du kører voldsk nok

omend, så er reglerne ikke så lidt strammere i Norge, og deraf de kraftige
virkninger.

Jeg oplevede selv rimelig tæt på i august, at man skal holde øje med at køre
for stærkt.
Lige efter at have passeret grise-grænsen ved Svinesund fra Sverige, kom jeg
til at køre et lille stykke bag en tankvogn. Den fik godt med pedal, og lige
pludselig inden vi nåede Sarpsborg, mødte jeg en hulens masse blink lige
foran lastbilen. Herregud, klokken var jo også næsten 3 om natten, så der
var rimelig øde på E6'eren.

Da jeg kom til Sarpsborg, kunne jeg se, at der holde 2 politibiler ved
afkørslen. Min nysgerrighed fik mig til at vente - og ganske rigtig blev han
straks overhalet med blink og sager :c)
Hastigheden var max 100...

--
Have a good ride :c)
Morten

Fra : uffe.j

Dato : 16-12-01 00:52

Men hva' så med de tilslørede koner og fartfælderne. Det må jo svært med et
vellignende foto!!!
Eller hvordan kan bybuschaufførene forresten tjekke et månedskort hos sådan
en???

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 16-12-01 10:54

"uffe.j" <uffe.j@private.dk> skrev i en meddelelse

> Eller hvordan kan bybuschaufførene forresten tjekke et månedskort hos
sådan
> en???

De bliver faktisk fotograferet med alle gevanterne på, men ja det kunne jo
være hvem som helst...

Thore Jensen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 16-12-01 10:52

"D@n Dethlefsen" <sota@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Fandt understående på no.alt.motorsykler
>
> Kanskje vi burde bli relgiøse?
>
> http://nrk.no/distrikt/ostfold/nyheter/1511510.html

Der står i artiklen at kvinden ellers stod til ubetinget fængselsstraf
!!!!!!

Hun havde kørt 144 km/t på E6 (der må man vist køre 80), det er jo ikke
fordi det er såååå vildt.....

Hvordan er reglerne for hastighedsoverskridelser i Norge ? det lyder meget
skrappe..

Thore Jensen
- Der i sommers nok også var oppe på 144 km/t nogle på E6, på vej til Kvam,
Nordfron :-/

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 16-12-01 11:59

reglerne kender jeg ikke men de har jo ikke andet motorvej end den i oslo

så hun har jo sikkert kørt på landevej/byvej hvor de har regler er som de
danske.

Lasse
- der i sommers opdagede at jeg aldrig vil til norgen igen.....i et land som
ellers hegner deres skove ind... så istedet for at lave en kreatur passage
alla en tunnel eller bro..så nej de åbner bare hegnet.....hvis den forvildet
elg så ikke rammer hullet på den anden side af vejen kan den ikke komme væk
fra vejen igen....fedt....jeg kunne blive ved men gider ikke for det er jul
og der er 70 dage til den nye kværn kommer i hus...juhhuuuuu

Fra : Morten C.

Dato : 16-12-01 13:46

"SmaRTrxxv" <smartrxxv@hotmail.com> wrote in message

> Hvordan er reglerne for hastighedsoverskridelser i Norge ? det lyder meget
> skrappe..

Hvornår bøderne uddeles, ved jeg ikek præcist, men et eller andet siger mig,
at det koster 100,- for hver 1 km/t, man har overskredet grænsen.
Ligeledes hvornår Jens'en synes at regningen bliver for stor, og
fartsynderen i stedet skal ruske dem af, vides heller ikke.

Mærkelig nok, står der heller ikke noget om, at kvinden har fået frataget
kørekortet? Det burde måske være mere optimalt, frem for at sende hende i
fængsel - muslim eller ej.

> Thore Jensen
> - Der i sommers nok også var oppe på 144 km/t nogle på E6, på vej til
Kvam,
> Nordfron :-/

Du skulle ha' været med i Rudskogen, så var du sikkert kommet op over 200
km/t ligesom os andre

Det bedste af det hele i Norge er, at de forskellige redekasser er
konfigureret til *ikke* at blitze mc'er... Og gør de det, har de ikke nogen
billede af nummerpladen - og selv om der skulle være menneskelig kontrol på
en redekasse, har de efter sigende ikke udstyr til at tage et billede bagfra

Og så er begrebet "bom-penge" ukendt for mc'er i norge, samtidig med, at
mange steder er der speciel skiltning netop for mc'er, hvis man skal være
opmærksom på vejens tilstand.
Det kunne man måske lære noget af i DK :c)

--
Have a good ride :c)
Morten

Fra : origo@earthling.net

Dato : 16-12-01 14:08

"Morten C." <mhc@gsx600f.dk> wrote in message
> Mærkelig nok, står der heller ikke noget om, at kvinden har fået frataget
> kørekortet? Det burde måske være mere optimalt, frem for at sende hende i
> fængsel - muslim eller ej.

Det er ikke så merkelig. Fører kortet ryger med selvfølge, det er nok derfor
de ikke engang gad nevne det.

JS

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 16-12-01 16:26

"Morten C." <mhc@gsx600f.dk> skrev i en meddelelse

> Du skulle ha' været med i Rudskogen, så var du sikkert kommet op over 200
> km/t ligesom os andre

Det gjorde jeg skam også, men jeg skiltede bare ikke lige med det

Thore Jensen

Fra : james

Dato : 16-12-01 22:51

> [...]
> mange steder er der speciel skiltning netop for mc'er, hvis man skal være

Ja,....og ingen betaling på P-pladser i feks drammen...særskilt MC parkering på
prima pladser....gratis under tunnelen eller gennem "jern-ringen" rundt om
Oslo. Måske en idé til broerne i Danmark. ALLE MC kørere skal bruge absolut
maks tid til at finde bropenge frem og forsinke traffikken mest
mulig.............

.....nej, det er slemt tænkt.

god jul!

Fra : Odd-Egil Heradstveit

Dato : 16-12-01 15:30

> [...]
> skrappe..
>
> Thore Jensen
> - Der i sommers nok også var oppe på 144 km/t nogle på E6, på vej til

Informasjon fra Norge:

Fartsbot
http://www.up.politiet.no/forelegg.html

Gebyr for manglede utstyr
http://www.up.politiet.no/gebyr.html

Når (hvilken hastighet) blir førerkortet beslaglagt ved
hastighetoverskridelse
http://www.helgeland.politiet.no/trafikk/forerkortfart.html

Her er lovhjemmel for beslag av førerkort for utenlandske borgere:
http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19790223-0004-003.html#39

Hilsen

Odd-Egil Heradstveit
BMW R100RS -84
Har hatt førerkort siden 1976 - og fikk min første fartsbok i år.
60km/t i 50km/t sone - og måtte betale NOK 1000

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-12-01 16:13

Odd-Egil Heradstveit wrote:

> Kvam,
>>

> Informasjon fra Norge:
....snip STRAF....

Men i slipper til gengæld for 180% reg. afgift :-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Frederik

Dato : 16-12-01 17:47

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message

> ...snip STRAF....
>
> Men i slipper til gengæld for 180% reg. afgift :-/

Gør man? Motorcykler/biler er da ligeså dyre i Norge som i Danmark. Om man
kalder det reg. afgift eller skat, tja.

Frederik

Fra : origo@earthling.net

Dato : 16-12-01 18:43

"Frederik" <glem@det.dk> wrote in message
> Gør man? Motorcykler/biler er da ligeså dyre i Norge som i Danmark. Om
man
> kalder det reg. afgift eller skat, tja.

Det er godt nok avgifter, men så galt som i DK er det ikke. En Fireblade er
f.eks. 40.000-45.000 billigere.

JS

Fra : james

Dato : 16-12-01 22:59

> Motorcykler/biler er da ligeså dyre i Norge som i Danmark.

Nej...det er de faktisk ikke. Mht import, kan man gå ind på et skema og finde
afgiften med det samme, afhængig af købspris, hestekræfter, størrelse osv. Ikke
noget med vurdering eller gætteri. Desuden: Importerer du et køretøj, som du
har ejet i mere end 1 år (selvom det er feks på grænseplader) kan du få det med
dig GRATIS...mod at du ikke sælger det igen før der er gået 2 år.

I kan selv regne ud mulighederne......

Fra : Peter Sindrup

Dato : 17-12-01 14:22

> Kanskje vi burde bli relgiøse?

Mon "etniske danskere" kunne slippe med samme argumentaton?
Jeg bliver udstødt af min kristne familie, (indre missionske) hvis jeg
bliver sat i brummen, så lad mig venligst slippe.

Hmnn.......

Peter

Fra : Michael K.S.

Dato : 17-12-01 15:00

On Mon, 17 Dec 2001 14:22:13 +0100, "Peter Sindrup"
<psi@netdesign.dk.com> wrote:

>Mon "etniske danskere" kunne slippe med samme argumentaton?

Kan danske muslimer ? Danmark er ikke Norge.

>Jeg bliver udstødt af min kristne familie, (indre missionske) hvis jeg
>bliver sat i brummen, så lad mig venligst slippe.

Hvad med om vi diskuterede motorcykler her ....)

-M

Fra : Peter Sindrup

Dato : 21-12-01 15:37

> Kan danske muslimer ? Danmark er ikke Norge.

You got a point.

> Hvad med om vi diskuterede motorcykler her ....)

En lille joke (for det var det jo) er jo heller ikke af vejen.

Go' jul

Peter