Hej
Uden at vide noget om propeller, men med lidt viden fra
centrafugalpumper lyder din teorie rigtig, kavitation er når den
begynder at køre i et tomt huld og vandet begynder at koge pga omdr.
eller mangel på vandtilførsel men her er det nok forde den ikke kan
komme af med den vandmængde den prøver at flytte, men prøv at søg på
www.ing.dk
Hanne og Hans wrote:
> Er der nogen i gruppen der har nogen erfaringer med fænomenet. I foråret
> satte jeg en ny motor i båden. Problemet er bare at når den kommer op på
> 2800 omdr.
> begynder den at udvikle røg og kan ikke komme længere op i omdr. på trods af
> at den skal kunne gå 3600 omdr.
> Hvilket den godt kan, hvis den ikke er i gear.
> Min egen mistanke går på at propellen måske har for stor stigning.Det er en
> 25 hk med propel på 14x11" 3 bladet.
> Til en båd der er 7,31 i vandlinien.(sejlbåd).
>
>
>
--
M.V.H
Kjeld