/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Erfaringer med '93 fireblade
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-12-01 20:12

Hehe
Det er lidt noget skidt at jeg ikke har fået solgt suzukien, for jeg bliver
ved med at finde nye (dyrere) mc'er, som jeg vil have
Gsf600 ´98 -> gsx600f '97 ->cbr600f '93 -> fzs600 '98 og nu '93 cbr900rr
Tjaeh, hvad kan man sige

Anyway: Er der nogen her i gruppen der har erfaringer med sådan en
fireblade? Gode som (især) dårlige Umiddelbart minder den bare om en
stor cbr600f2 som jo er en meget god mc generelt set, men med lidt flere hk
og cc
Flemming Petersen her fra ng'en havde jo en til 80k, og det var egentlig
den som tiltede mig. Han har desværre solgt i mellemtiden og de fleste
andre i dba ligger fra 90k og opefter, men med mit midtjyske prutteinstinkt
(ingen jokes, tak :) burde de vel at være til at få ned på et niveau der
passer mig lidt bedre
Alternativt vil jeg da også gerne have gode råd til andre mc'er i samme
kaliber, nu hvor jeg alligevel har bevæget mig op i den prisklasse
Jeg skal bruge cyklen til jævnlige ture på omkring 200km og overvejer
kraftigt at forsøge mig med lidt banekørsel a la mestersvinger osv.
Hvor store problemer giver bladen's 16" forhjul egentligt. Er det muligt at
finde en opsætning hvor man ikke risikerer semitankslappere og andre
grusomheder? ...og hvordan med dækudvalget?
En anden ting jeg lige studsede over er benz-økonomien, mc-revy siger 13,5
km/l, men kan den ikke presses op på fx 18 ved normal kørsel, eller drikker
den bare som et... æh.. en gris?
Al info er meget, meget velkommen

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 - 12 km/l

 
 
Carlo Pedersen (14-12-2001)
Kommentar
Fra : Carlo Pedersen


Dato : 14-12-01 11:50

THI HI
Hej med dig, den cykel du snakker of fra Flemming, det må jeg nok hellere
indrømme at det var mig der købte den, og jeg har været ud på en meget lille
tur, og jeg ville lige sige at hvis du skal ud og købe sådan en kan det godt
anbefales at købe et boblesglas til at sætte på den, jeg var meget bekymret
for om jeg kunne gemme mig bag glasset, men med det andet glas er det ikke
noget problem.
Jeg tog godt nok lidt af en chance med den cykel, idet jeg købte den imens
jeg sad nede i jugoslavien, idet jeg først sendte en kammerat ud og kikkede
på den og der efter fik flemming til at sende den til en forhandler, så jeg
kunne ringe til en af hans mekanikere og få af vide hvad jeg skulle til at
ofre på den, da han sagde at det eneste han ville ofre på den var nye
kåbeskruer og en inddysning, slog jeg til idet Flemming ville godt betale
inddysningen.
Meget flik fyr og nem at handle med.
Jeg vil lige sige at jeg ikke fortryder købet det er en totalt fed cykel og
jeg glæder mig til rigtig at komme ud og race på den.

Carlo
PS: for en måned siden fandt jeg en 94 med 97 kåbe til 90 af de lange og det
var da heller ikke galt. i DBA


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:qql5v9.s61.ln@whitehouse.gov...
> Hehe
> Det er lidt noget skidt at jeg ikke har fået solgt suzukien, for jeg
bliver
> ved med at finde nye (dyrere) mc'er, som jeg vil have
> Gsf600 ´98 -> gsx600f '97 ->cbr600f '93 -> fzs600 '98 og nu '93 cbr900rr

> Tjaeh, hvad kan man sige
>
> Anyway: Er der nogen her i gruppen der har erfaringer med sådan en
> fireblade? Gode som (især) dårlige Umiddelbart minder den bare om en
> stor cbr600f2 som jo er en meget god mc generelt set, men med lidt flere
hk
> og cc
> Flemming Petersen her fra ng'en havde jo en til 80k, og det var egentlig
> den som tiltede mig. Han har desværre solgt i mellemtiden og de fleste
> andre i dba ligger fra 90k og opefter, men med mit midtjyske
prutteinstinkt
> (ingen jokes, tak :) burde de vel at være til at få ned på et niveau der
> passer mig lidt bedre
> Alternativt vil jeg da også gerne have gode råd til andre mc'er i samme
> kaliber, nu hvor jeg alligevel har bevæget mig op i den prisklasse
> Jeg skal bruge cyklen til jævnlige ture på omkring 200km og overvejer
> kraftigt at forsøge mig med lidt banekørsel a la mestersvinger osv.
> Hvor store problemer giver bladen's 16" forhjul egentligt. Er det muligt
at
> finde en opsætning hvor man ikke risikerer semitankslappere og andre
> grusomheder? ...og hvordan med dækudvalget?
> En anden ting jeg lige studsede over er benz-økonomien, mc-revy siger 13,5
> km/l, men kan den ikke presses op på fx 18 ved normal kørsel, eller
drikker
> den bare som et... æh.. en gris?
> Al info er meget, meget velkommen
>
> --
> mvh Jes Vestervang
> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> GSXR250 - 12 km/l
>



Jes Vestervang (15-12-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 15-12-01 16:02

Carlo Pedersen wrote:

> THI HI
> Hej med dig, den cykel du snakker of fra Flemming, det må jeg nok hellere
> indrømme at det var mig der købte den,

Fy

> og jeg har været ud på en meget
> lille tur, og jeg ville lige sige at hvis du skal ud og købe sådan en kan
> det godt anbefales at købe et boblesglas til at sætte på den, jeg var
> meget bekymret for om jeg kunne gemme mig bag glasset, men med det andet
> glas er det ikke noget problem.
>
Ok

> Jeg tog godt nok lidt af en chance med den cykel, idet jeg købte den imens
> jeg sad nede i jugoslavien, idet jeg først sendte en kammerat ud og
> kikkede på den og der efter fik flemming til at sende den til en
> forhandler, så jeg kunne ringe til en af hans mekanikere og få af vide
> hvad jeg skulle til at ofre på den, da han sagde at det eneste han ville
> ofre på den var nye kåbeskruer og en inddysning, slog jeg til idet
> Flemming ville godt betale inddysningen.
>
Tjaeh, sommetider kan det jo godt betale sig at tage chancer Den må da
også have været i rimelig god stand, hvis det eneste der skulle til var en
inddysning, men Flemming havde jo også selv ordnet meget på den.

> Meget flik fyr og nem at handle med.
>
Det lyder det til, men han har nok ikke flere blades... der kan køre

> Jeg vil lige sige at jeg ikke fortryder købet det er en totalt fed cykel
> og jeg glæder mig til rigtig at komme ud og race på den.
>
Det kan jeg godt forstå Nu er der i mellemtiden sket det, at Morten
Dahl her fra ng'en lige pointerede at man kan få en '98 gsxr600 for det
samme som velholdte blades typisk koster, så jeg tror nok at jeg vil gå
efter sådan en, men nu vil jeg da lige prøve hvad det er for noget først
Men med 110 hk og en del færre kg end bladen skal den nok være ligeså
hurtig tror jeg. Det der frister mig mest ved gixxeren frem for bladen er
dog det at den er en hel del nyere.

> Carlo
> PS: for en måned siden fandt jeg en 94 med 97 kåbe til 90 af de lange og
> det var da heller ikke galt. i DBA
>
Næh, det var da ikke galt, og den er da også lidt kønnere med '97 kåbe. Men
muligheden for at den har været styrtet er der jo så også :-/

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Carlo Pedersen (15-12-2001)
Kommentar
Fra : Carlo Pedersen


Dato : 15-12-01 16:24

Ok.
Det med 600 CCM, er fint nok men hvis du vil have en ordentlig bundtræk skal
du op i kubik, det var det jeg savnede, min anden cykel var en FZR1000 EXUP
og den havde et kanon bundtræk, og det savnede jeg da jeg fik YZF R6, som
jeg havde i 2 år, og så solgte jeg den lige inden jeg skulle til JUGO, og
har nu købt BLADEN, for at få et ordentlig bundtræk igen, men det skal også
lige siges at en R6'er er kanon fed maskine, der bare styrer for vildt og
rykker godt, men det med at cykle op og ned i gearene, for at holde den oppe
i omdrejningerene hvor den rigtig skubbede, var nu lidt træls i længden, men
det var mest bundtræk jeg savnede.

Mvh Carlo
X GSX 750 F
X FZR 1000 EXUP
X YZF R6
Nu CBR 900 RR


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:blofv9.fj.ln@whitehouse.gov...
> Carlo Pedersen wrote:
>
> > THI HI
> > Hej med dig, den cykel du snakker of fra Flemming, det må jeg nok
hellere
> > indrømme at det var mig der købte den,
>
> Fy
>
> > og jeg har været ud på en meget
> > lille tur, og jeg ville lige sige at hvis du skal ud og købe sådan en
kan
> > det godt anbefales at købe et boblesglas til at sætte på den, jeg var
> > meget bekymret for om jeg kunne gemme mig bag glasset, men med det andet
> > glas er det ikke noget problem.
> >
> Ok
>
> > Jeg tog godt nok lidt af en chance med den cykel, idet jeg købte den
imens
> > jeg sad nede i jugoslavien, idet jeg først sendte en kammerat ud og
> > kikkede på den og der efter fik flemming til at sende den til en
> > forhandler, så jeg kunne ringe til en af hans mekanikere og få af vide
> > hvad jeg skulle til at ofre på den, da han sagde at det eneste han ville
> > ofre på den var nye kåbeskruer og en inddysning, slog jeg til idet
> > Flemming ville godt betale inddysningen.
> >
> Tjaeh, sommetider kan det jo godt betale sig at tage chancer Den må da
> også have været i rimelig god stand, hvis det eneste der skulle til var en
> inddysning, men Flemming havde jo også selv ordnet meget på den.
>
> > Meget flik fyr og nem at handle med.
> >
> Det lyder det til, men han har nok ikke flere blades... der kan køre
>
> > Jeg vil lige sige at jeg ikke fortryder købet det er en totalt fed cykel
> > og jeg glæder mig til rigtig at komme ud og race på den.
> >
> Det kan jeg godt forstå Nu er der i mellemtiden sket det, at Morten
> Dahl her fra ng'en lige pointerede at man kan få en '98 gsxr600 for det
> samme som velholdte blades typisk koster, så jeg tror nok at jeg vil gå
> efter sådan en, men nu vil jeg da lige prøve hvad det er for noget først
> Men med 110 hk og en del færre kg end bladen skal den nok være ligeså
> hurtig tror jeg. Det der frister mig mest ved gixxeren frem for bladen er
> dog det at den er en hel del nyere.
>
> > Carlo
> > PS: for en måned siden fandt jeg en 94 med 97 kåbe til 90 af de lange og
> > det var da heller ikke galt. i DBA
> >
> Næh, det var da ikke galt, og den er da også lidt kønnere med '97 kåbe.
Men
> muligheden for at den har været styrtet er der jo så også :-/
>
> --
> mvh Jes Vestervang
> ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
> GSXR250
>



Olsen (15-12-2001)
Kommentar
Fra : Olsen


Dato : 15-12-01 17:34


"Carlo Pedersen" <carlo_p@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:XSKS7.239$3_.200991837@news.orangenet.dk...
> Ok.
> Det med 600 CCM, er fint nok men hvis du vil have en ordentlig bundtræk
skal
> du op i kubik, det var det jeg savnede, min anden cykel var en FZR1000
EXUP
> og den havde et kanon bundtræk, og det savnede jeg da jeg fik YZF R6, som
> jeg havde i 2 år, og så solgte jeg den lige inden jeg skulle til JUGO, og
> har nu købt BLADEN, for at få et ordentlig bundtræk igen, men det skal
også
> lige siges at en R6'er er kanon fed maskine, der bare styrer for vildt og
> rykker godt, men det med at cykle op og ned i gearene, for at holde den
oppe
> i omdrejningerene hvor den rigtig skubbede, var nu lidt træls i længden,
men
> det var mest bundtræk jeg savnede.

ja masser af moment er da fedt hvis man vil ha en touringcykel, men hvis det
er til "inspirerende" kørsel, er det jo ikke så stort et plus, som det minus
det er at den vejer og styrer som en storebæltsfærge..

-
Morten Dahl



Armand (16-12-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-12-01 13:50


Olsen <Lau@Olsen.tdcadsl.dk> skrev i en
news:3c1b7bef$0$94379$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Carlo Pedersen" <carlo_p@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:XSKS7.239$3_.200991837@news.orangenet.dk...
> > Ok.
> > Det med 600 CCM, er fint nok men hvis du vil have en ordentlig
> > bundtræk skal du op i kubik, ...... lige siges at en R6'er er kanon
> > fed maskine, .....men det med at cykle op og ned i gearene, for at
> > holde den oppe i omdrejningerene hvor den rigtig skubbede, var nu
> > lidt træls i længden, men det var mest bundtræk jeg savnede.
> ja masser af moment er da fedt hvis man vil ha en touringcykel, men
> hvis det er til "inspirerende" kørsel, er det jo ikke så stort et
plus, som det
> minus det er at den vejer og styrer som en storebæltsfærge..

Og selv på en "storebæltsfærge" bruger man uvilkårligt gearkassen når
man
skal hurtigt forbi et sættevognstræk på en landevej (og hvem vil ikke
dét, når nu man kan det?!).
Faktisk var traktorgearkassen på min daværende XS 1100 en pestilens, der
af samme grund helt pillede glæden af den gode slæber

Og det med glæden ved lav vægt skal man selv opleve (nødvendigvis ved at
komme fra en tungere model og ned på en let sportsmodel), førend at man
forstår at værdsætte det :-/

--
Armand.






Olsen (15-12-2001)
Kommentar
Fra : Olsen


Dato : 15-12-01 17:32


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:blofv9.fj.ln@whitehouse.gov...

> >
> Det kan jeg godt forstå Nu er der i mellemtiden sket det, at Morten
> Dahl her fra ng'en lige pointerede at man kan få en '98 gsxr600 for det
> samme som velholdte blades typisk koster, så jeg tror nok at jeg vil gå
> efter sådan en, men nu vil jeg da lige prøve hvad det er for noget først
> Men med 110 hk og en del færre kg end bladen skal den nok være ligeså
> hurtig tror jeg. Det der frister mig mest ved gixxeren frem for bladen er
> dog det at den er en hel del nyere.

ja vel og mærke en rigtig fed cykel når nu vi lige netop sdnakker om DEN ´98
gixxer 600

-
?????? ????
PS. du ringer bare, MadsL kigger forresten ned den21 skal vi kombinere?



Jes Vestervang (15-12-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 15-12-01 18:01

Olsen wrote:

>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:blofv9.fj.ln@whitehouse.gov...
>
>> >
>> Det kan jeg godt forstå Nu er der i mellemtiden sket det, at Morten
>> Dahl her fra ng'en lige pointerede at man kan få en '98 gsxr600 for det
>> samme som velholdte blades typisk koster, så jeg tror nok at jeg vil gå
>> efter sådan en, men nu vil jeg da lige prøve hvad det er for noget først
>> Men med 110 hk og en del færre kg end bladen skal den nok være ligeså
>> hurtig tror jeg. Det der frister mig mest ved gixxeren frem for bladen er
>> dog det at den er en hel del nyere.
>
> ja vel og mærke en rigtig fed cykel når nu vi lige netop sdnakker om DEN
> ´98 gixxer 600
>
Hvem siger at det lige skal være DEN?

> -
> ?????? ????
> PS. du ringer bare,
>
Skal nok

> MadsL kigger forresten ned den21 skal vi kombinere?
>
Det lyder da fint Så har det bare at lade være med at være frostvejr


--
mvh Jes Vestervang - som ikke går ind for hvid jul
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177606
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409281
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste