Havne pa fransk vestkyst??????
Fra : Chris Lytken

Dato : 11-12-01 05:19

Skulle man nu imod alle odds have masser af tid og lyst til at se Frankrig
og Nordspanien ( Baskerlandet ), er der nogen der kender gode havne,
tourforeslag langs denne strakning etc. ?

Jeg har pa fornemmelsen at de fleste synes man bare ssssskalll ober
Biscayen, og at mange maske gar glip af gode havne, oplevelser etc.. i
Frankrig og Spanien.Jeg skal ikke gor mig klog pa det , men kunne godt tanke
mig at hore mere.
Chris

Fra : Peter

Dato : 11-12-01 10:16

"Chris Lytken" <vikingexplorer@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Biscayen, og at mange maske gar glip af gode havne, oplevelser etc.. i
> Frankrig og Spanien.Jeg skal ikke gor mig klog pa det , men kunne godt

Hej igen Chris
Du har sikkert ret i, at de fleste "bare" skal over Biscayen (sådan stort
set).
Det hænger nok sammen med, at de fleste sejlere fra disse breddegrader
er på vej til - "noget" - længere væk, f.eks. Middelhavet eller Canarie
Øerne.

OG, hvis man starter fra Danmark om sommeren, og SKAL sydpå
inden vejret bliver for dårligt i Nordatlanten, ja så er der kun begrænset
tid til at udforske
-de sikkert mange spændende- havne på vejen.

Jeg har dog talt med flere langturssejlere der har besøgt Camaret og Brest
- og talt pænt om det. De sejler så gennem Chenal du Four og undgår dermed
Trafikken (og bølgerne) udenfor Ushant.

Vi har - med stor fornøjelse - brugt tid i Galisien, og kan varmt anbefale
f.eks.
fjordsystemet mellem Finesterre og Bayonna/Vigo.

Du kan med fordel anskaffe dig nogle "Pilots" over områderne, og - også med
fordel -
melde dig ind i FTLF, se http://www.ftlf.dk/ , der har afdelinger over hele
landet, og hvis medlemmer
samlet har enorm erfaring. Mange sikkert også med sejlads i Frankrig og
Spanien.

Fortsat held og lykke med turen, Peter

Fra : Janne T

Dato : 11-12-01 16:53

Chris,
Det finns många intressanta platser att besöka på Frankrikes västkust.
Brest, Lorient, La Rochelle, Ile de Bananec, Bénodet etc.etc.
Jag vill föreslå att Du skaffar "North Biscay Pilot" (Ouessant to La
Gironde) av Imray Laurie Norie & Wilson - Du har bruk för den i alla fall -
om Du måste gå in i Frankrike.
I denna finns uppgifter om i princip alla orter på den franska
Biscaya-kusten.
mvh
/Janne

--
S/Y Labamba
SFC6357

Fra : Peter

Dato : 12-12-01 00:02

"Janne T" <jan.tunalv@telia.com> skrev i en meddelelse
> [...]
fall -
> om Du måste gå in i Frankrike.
> I denna finns uppgifter om i princip alla orter på den franska

Janne har sikkert ret, men husk tiden - du må prioritere - der er ingen
fornuftige sejlere der pjasker rundt i Biscayen om efteråret. (Det kræver
nok lokalkendskab).

Husk også Pilot til Spanien portugal.
Og så et forslag: Sejl gennem Caledonian Canal - i stedet for Den Engelske
Kanal.

Det er en lille omvej, MEN, det er smukkere, hyggeligere og billigere.

OG husk så lige over området.

Mvh., Peter

Fra : Peter

Dato : 12-12-01 00:05

Ja, der smuttede lige et par ord i den foregående