Hvordan var det nu det var....?
Fra : Morten C.

Dato : 08-12-01 00:46

Hey NG

Jeg kan huske fra tidligere på året, hvor vi havde en masse snak om den kære
Honda CBR600F.
Det var noget med, at man kunne finde ud af, om det var den "optimerede"
model, ved bl.a kigge på de bagerste fodhvilere og noget med dæmperen på
bagsvingeren.
Måske var der også andre få detaljer; men nu er det lige disse 2 eksempler,
jeg lige kan grave frem af min indre RAM-stænger :c)

Det skal behørigt nok lige siges, at det er modellerne omkring '91-'94, jeg
er i gang med at kigge på....

--
Have a good ride :c)..........og jul og alt det træpynt, der skal til :c)
Morten

Fra : Michael K.S.

Dato : 08-12-01 01:40

On Sat, 8 Dec 2001 00:46:03 +0100, "Morten C." <mhc@gsx600f.dk> wrote:

> [...]
>bagsvingeren.

>Det skal behørigt nok lige siges, at det er modellerne omkring '91-'94, jeg

Alle F2'ere (PC25) jo, 91-92 er identiske ligesom 93-94 er
det.Affjedringen blev opgraderet både for og bag til mere justerbare
elementer i '93 men forskellen er yderst begrænset og i praksis er
det mere standen end modelvarianten man bør gå efter.

Du husker rigtigt, en hurtig måde at identificere de 2 varianter på,
er bagdæmperen ,der har eksternt reservoir (sidder på højre side) på
93-94 og de bagerste fodhvilere der sidder på en V-formet blank bøjle
på 93-94 og en sort rund bøjle på 91-92.Forgaflen er også
forskellig,ses nemmest ved at den er "blank på den nyere og sort på
den ældre.Blanke forkalibre på den nye,sorte på den gamle.

Billeder af de 2 modeller :

93-94 : http://www.bikepics.com/pictures/13783/
91-92 : http://www.bikepics.com/pictures/11575/

Mange har dog skiftet elementer eller det hele efterflg. så det kan
godt snyde....og du bør f.eks derfor ikke undre dig, hvis du ser en
"blandet" model.

-M

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-12-01 09:19

> Det skal behørigt nok lige siges, at det er modellerne omkring '91-'94,
jeg
> er i gang med at kigge på....

Hej Morten

Læs hvad jeg skrevet til modellen ved http://www.dmcn.dk/