Scooter
Fra : S B

Dato : 07-12-01 15:24

Bare for nysgerrigheds skyld, hvis jeg skifter min MC ud med en 400 ccm
scooter, vil i så stadig hilse når i kører forbi.

Søren

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-12-01 15:26

> Bare for nysgerrigheds skyld, hvis jeg skifter min MC ud med en 400 ccm
> scooter, vil i så stadig hilse når i kører forbi.

Det skal du nok ikke regne for meget med, at der er mange der gør. Det kan
være svært at se forfra, om det er en 45'er eller en MC.
Man ved det nok, når du er kørt forbi (lyden fra motoren), men så er det
lidt sent.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : S B

Dato : 07-12-01 16:49

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> wrote in

> [...]
> kan være svært at se forfra, om det er en 45'er eller en MC.
> Man ved det nok, når du er kørt forbi (lyden fra motoren), men så er

Nåe, en Suzuki Burgman fylder da væsentlig mere end en 45 knallert

Søren

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-12-01 22:39

> Nåe, en Suzuki Burgman fylder da væsentlig mere end en 45 knallert

Det kan godt være, nu kender jeg heller ikke lige den model.

En RS125 (eller endda RS250) kan nemt forveksles med en RS50, så noget
lignende kan vel også ske for Burgman'en?
Ellers sæt en god stor udstødning på, så man er sikker på at det er en MC,
der kommer kørende imod en.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Sporty

Dato : 07-12-01 17:12

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 07-12-01 17:14

Nej - dog ingen garantier

Fra : Pein

Dato : 07-12-01 20:12

"S B" wrote ...
>Bare for nysgerrigheds skyld, hvis jeg skifter min MC ud med en
>400 ccm scooter, vil i så stadig hilse når i kører forbi.

Jada.
Sådan en Burgman kan man jo sagtens kende fra en øvert.

Mvh. Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 07-12-01 20:20

Hvad så med at hilse på en MC-kører der skifter mc'en ud med en 45 om
vinteren?

Anders

Fra : JSM

Dato : 07-12-01 20:27

"Anders Sune Jensen" <anders@tycho.dk> wrote in message

> Hvad så med at hilse på en MC-kører der skifter mc'en ud med en 45 om
> vinteren?
>
> Anders

Hvis vedkommende vil love altid at køre med et banner på ikke under 1x1mtr.
hvor der med tydelig skrift står: Jeg kører MC om sommeren, så vil jeg gerne
hilse.

mvh
Jsm

Fra : Moller

Dato : 07-12-01 21:08

"Anders Sune Jensen" <anders@tycho.dk> wrote in message

> Hvad så med at hilse på en MC-kører der skifter mc'en ud med en 45 om
> vinteren?

Det gør man da heller ikke... man har en vinter MC :) eftersom der fås
mange Ofroadere eller Jawa'er og MZ'er som kan fås til langt under en 45'ers
pris... og er langt sjovere om vinteren :)

VH
Moller
Suzuki GT-380 sommer
MZ ETZ 251 vinter :)

Fra : Pein

Dato : 08-12-01 13:44

"Anders Sune Jensen" wrote ...

> Hvad så med at hilse på en MC-kører der skifter mc'en ud med en
> 45 om vinteren?

Nix!
Men man hilser selvfølgelig stadig på folk man kender.

/Pein

Fra : S B

Dato : 07-12-01 21:31

"Pein" <niels@pein.dk> wrote in

> "S B" wrote ...
>>
> Jada.
> Sådan en Burgman kan man jo sagtens kende fra en øvert.
>
> Mvh. Pein
> Honda TransAlp
> Yamaha DT125R

Altid noget at der er en af jer der stadig vil hilse,
Kunne godt være i betragtede scootere på højde med en MZ (om sommeren
altså)

Søren

Fra : Moller

Dato : 07-12-01 22:47

> Altid noget at der er en af jer der stadig vil hilse,
> Kunne godt være i betragtede scootere på højde med en MZ (om sommeren
> altså)

Og hva mener du så med det ??? folk hilser skam altid selv om jeg køre
en tur på spjætten om sommeren...

VH
Lars Molnit
Suzuki GT-380 sommer
MZ ETZ 251 sommer og vinter

Fra : S B

Dato : 08-12-01 00:50

"Moller" <news@molnit.com> wrote in news:9urddc$c4s$1@news.cybercity.dk:

> Og hva mener du så med det ??? folk hilser skam altid selv om jeg
> [...]
Tiden har åbenbart ændret sig, siden jeg kørte i klub, der var det
forbundet med stor fare at hilse på MZ og Jawa. Fandt de andre ud af at man
havde gjort det, kostede det øl hjemme.eller det der var værre.
Det er nu efterhånden også en del år siden, og jeg hilser selv på dem i dag
hvis jeg møder dem, så det er såmend ikke mig der har fordomme mod dem.

Søren

Fra : Armand

Dato : 08-12-01 12:34

S B <sfb@privat.dk> skrev i en news:Xns91717E6467BCSB@193.88.15.201...

> [...]
at man
> havde gjort det, kostede det øl hjemme.eller det der var værre.

Egentlig en pudsig måde at sørge for at der altid er en til at betale
"dummebøder" hjemme i klubben, eftersom at man skal være meget sikker i
sine mc-spot for ikke at falde igennem.
Af samme grund kan jeg ikke opfatte trick'et som andet end en harmløs
uskrevet klubregel!

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 08-12-01 12:50

> Egentlig en pudsig måde at sørge for at der altid er en til at betale
> "dummebøder" hjemme i klubben, eftersom at man skal være meget sikker i
> sine mc-spot for ikke at falde igennem.

Yepsen, og der er det jeg undre mig... folk har grinet lidt af min MZ og
sagt det er sådan en som de bruger i den der reklame hvor hunden sider i
sidevognen og snakker... men jeg vil nu mene det er en Jawa som de bruger,
eftersom jeg ikke mindes at ha set den slags forgaffel på en MZ ,og så det
der grimme plastik rundt om lygten, ligner mere en Jawa :)

Men er der nogen der kan bekræfte om det er en Jawa eller MZ, eller en
helt tredje :)

VH
Lars Molnit

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-12-01 13:49

> [...]
> sidevognen og snakker... men jeg vil nu mene det er en Jawa som de bruger.
> Men er der nogen der kan bekræfte om det er en Jawa eller MZ, eller en

Hej Molnit

Det er klart en Jawa 350 Blustyle der kører rundt ved Frederiksdal i Virum i
reklamen. En fed vej forresten.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 08-12-01 13:58

Moller <news@molnit.com> skrev i en

> folk har grinet lidt af min MZ og sagt det er sådan en som de bruger i
den der
> reklame hvor hunden sider i sidevognen og snakker... men jeg vil nu
mene det
> er en Jawa som de bruger,
> eftersom jeg ikke mindes ....den slags forgaffel på en MZ ...grimme
plastik
> rundt om lygte..........er der nogen der kan bekræfte om det er en
Jawa

Øh!?

Husker ikke med bestemthed. Men eftersom at der er dén markante
typeforskel at Jawa'en er to-cylindret og derfor tydeligt har to
udstødninger [skråstreg] forrør, skulle det være hurtigt spottet næste
gang hunden er på tur på skærmen :-/

--
Armand.

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 09-12-01 12:25

"S B"
skrev
> Bare for nysgerrigheds skyld, hvis jeg skifter min MC ud med en 400 ccm
> scooter, vil i så stadig hilse når i kører forbi.
>
> Søren
*******************
Hvis du så også hilser på en 125'er om vinteren, så skal jeg nok hilse

Af en-eller-anden-grund forveksles min 125'er med en knallert - engang
imellem føler man sig fristet til at skrige: Jeg har alt'så også en større

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125, som ligner en knallert, men kører "lidt" stærkere

Fra : RpR

Dato : 09-12-01 15:05

> Af en-eller-anden-grund forveksles min 125'er med en knallert - engang
> imellem føler man sig fristet til at skrige: Jeg har alt'så også en større

Må være nogle meget skeptiske folk på din egn, selv da jeg kørte rundt på
min Yamaha FS-1 4g kunne der ske der blev hilset, dengang undrede jeg mig
bare, for ham kendte jeg da ikke? =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com