Det levende søkort
Fra : Keld Sørensen

Dato : 03-12-01 07:28

Hvor køber man billigst dette ?

Er der noget på vej, som 'det offentlige' er med i ?

--
Keld Sørensen
Denmark

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 03-12-01 16:44

Det levende søkort kommer fra Kort & Matrikelstyrelsen, så det kan vel næppe
ret meget mere offentligt.

/Bjarke

Fra : Anders Funch Nielsen

Dato : 03-12-01 17:29

Efter forlydende er en ny opdateret version på vej.
Skal vistnok have "præmiere" under bådudstillingen i Bella Centeret
ultimo februar.

--
sejlerhilsen fra

Anders Funch Nilsen

Fra : Lars kj

Dato : 03-12-01 20:37

> Efter forlydende er en ny opdateret version på vej.
> Skal vistnok have "præmiere" under bådudstillingen i Bella Centeret
> ultimo februar.

Er det noget man kan bruge til noget? Jeg mener, jeg har ikke PC i båden så
er det noget ved hvis man kun har det der hjemme?

/lars

Fra : jan'@nospam.no

Dato : 03-12-01 21:22

Mon, 3 Dec 2001 20:36:51 +0100, Lars kj; <9ugk71$2hd$1@sunsite.dk>;
<dk.fritid.sejlads>:

>Er det noget man kan bruge til noget? Jeg mener, jeg har ikke PC i båden så
>er det noget ved hvis man kun har det der hjemme?

Til planlægning. Det er kombineret med havneoplysninger.

--
Jan T Pharo, Hvaler
59°01N, 11°01E

Fra : Anders Funch Nielsen

Dato : 03-12-01 21:15

Selv uden PC i båden er "Det Levende Søkort" et udmærket opslagsværk.
Brug den hjemme om vinteren i.f.m. næste sommers planlægning.
Den indeholder - ud over søkortene - også en masse informationer om ikke
blot havne, men også bybeskrivelser, samt seværdigheder rundt omkring i
landet.
Print det ud du skal bruge på "sommerturen", og anvend som "havnelods".

--
sejlerhilsen fra

Anders Funch Nilsen

Fra : Mikkel Xbrahm

Dato : 02-01-02 21:54

Hej Lars.

Hvis du har en håndholdt GPS og et kabel til den så den kan tilsluttes PC
(kan købes som ekstraudstyr til de fleste håndholdte GPS'er) så kan du
faktisk lægge din rute i DLSK på PC'en og så overføre waypoints og sailplan
til GPS'en.

Endvidere synes jeg det er rart at have en kilde til ALLE danske søkort -
der er jo enkelte jeg ikke har som papirvare i opdateret version, og man kan
til nød printe dele ud, men det er nu ikke det jeg synes er mest optimalt.

Mht. opdateringen har jeg hørt, at der er tale om et decideret versionskifte
dvs. uden mulighed for gratis opdatering via hjemmesiden til den nye version
for os ejere af den gamle. Så hvis du da ikke sejler her om vinteren kan det
nok godt betale sig at slå koldt vand i blodet indtil den nye er her.

Mvh.
Mikkel _/)_

Fra : P.L.P.

Dato : 04-12-01 20:56

Hej !

Har du hørt om hvilken opdateringen af Det Levende Søkort der er på vej ?
Jeg har sejlet med DLSK på min PC tilsluttet GPS og det virker rigtig godt
og er nem at bruge under sejlads !

Mv.. Per
Nordwest 900
Ma-Ry

Fra : Anders Funch Nielsen

Dato : 05-12-01 11:39

Jeg ved ikke hvad den fulde opdatering indeholder.
Dog ved jeg at den kommer til at indeholde endnu flere oplysninger, samt en
bedre søgefunktion end den nuværende. Desuden selvfølgelig nye/rettede
søkort.
Flere af disse opdats kan hentes allerede nu på KMS hjemmeside.
--
sejlerhilsen fra

Anders Funch Nilsen
_/) _/) Naver29-sejler(\_ (\_

Fra : @ndersson

Dato : 03-12-01 23:04

Hej

Jeg har købt den billigste håndholdte GPS som man kan få og Det levende
Søkort.. og jeg har kun pc hjemme...
Og det fungerer perfekt... Når den tunge mørke vinter er for slem laver jeg
forskellige ruter i det levende søkort.. Så må jeg prøve at begrænse mig til
de 10 ben der kan være i min "Pioneer" GPS.... Når jeg sejler bruger jeg
ikke GPS'en ret meget men i sommers i regnvejr gennem Faxe bugt var det fedt
at have en "lamineret" rute med så jeg kunne taste positioner ind..
Sigtbarheden var måske et par hundrede meter... og det er der den skal
bruges.... Vi orienterede os så godt vi kunne og tjekkede så på GPS'en og
kom sikkert om bag "sandrevlen" og ind til Præstø..

Vi var også på en anden tur i en Navticat fra Skælskør... Den havde både
GPS, kortplotter og rader... Skipperen på båden var så "elektronisk" sikker
på hvad han lavede med alt det "habengut" at der ikke gik panik i ham før
ankeralarmen fra ekkoloddet lød på 2 meters dybde.. Og så var det fedt at se
på kortplotteren at vi var ca. ½ cm uden for vores rute.... Jeg mente at de
250 meter vi var på den forkerte side af den grønne bøje var lidt lettere at
forstå.... Men sådan er der så meget.... Det bedste ved en GPS er at man
slipper for afdrift og divinationsberegning... når man tager nogle lange
ben....

Hilsen

Andy

Matros og Skipper på JAM, BSS

PS. Tjek prisen på DLS i Dansk Sejlunion....

Fra : Chris Lytken

Dato : 10-12-01 14:11

"Keld Sørensen" <KeldSorensen@email.com> wrote in message
> Hvor køber man billigst dette ?
Jeg har købt mit i det nærmeste posthus og prisforskellen mellem de
forskellige udbydere er efter mit kendskab så ringe at det knapt kan betale
sig at køre en mil efter det.