/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Spjældet sætter sig fast
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 27-11-01 22:41

Jeg har adskillige gange inden for de sidste par uger været udsat for at
spjældet sætter sig fast i kaburatoren. Altid ved FULD gas :(
Jeg går ud fra det er den kolde luft lige omkring 0 grader, med de mange
iskrystaller, som gør at det sætter sig fast. Men er der ikke noget at gøre?
Jeg har hørt fra flere at jeg skal undgå brugen af kaburatorvæske, da det
efter sigende skulle skælde min fuldsyntetiske olie fra benzinen. Dette er
ikke det mest hensigtsmæssige, da jeg ikke benytter mig af selvblanderen.
(den giver 0,7 %, mod de 2% jeg behøver). Der er tale om en kaburator hvor
spjældet er styret af kablet (boringen er 17,5mm). Som i nok kan regne ud er
det til scooter. Men der findes vel også et par stykker herinde, med en
lignende mekanik?
Der er "åbent" luftfilter på, altså noget i retning af det man kalder et
"powerfilter".
Det er ikke særlig sjovt at få godt fut i geden, og så ikke kunne stoppe
igen ! Især ikke når man er ved at kysse røven af en bus !

Venlig Hilsen Thomas





 
 
Claus Ruglund Jakobs~ (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Ruglund Jakobs~


Dato : 27-11-01 22:55


"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message
news:9JTM7.149$G53.12340@news.get2net.dk...
> Jeg har adskillige gange inden for de sidste par uger været udsat for at
> spjældet sætter sig fast i kaburatoren. Altid ved FULD gas :(
> Jeg går ud fra det er den kolde luft lige omkring 0 grader, med de mange
> iskrystaller, som gør at det sætter sig fast. Men er der ikke noget at
gøre?
> Jeg har hørt fra flere at jeg skal undgå brugen af kaburatorvæske, da det
> efter sigende skulle skælde min fuldsyntetiske olie fra benzinen. Dette er
> ikke det mest hensigtsmæssige, da jeg ikke benytter mig af selvblanderen.
> (den giver 0,7 %, mod de 2% jeg behøver). Der er tale om en kaburator hvor
> spjældet er styret af kablet (boringen er 17,5mm). Som i nok kan regne ud
er
> det til scooter. Men der findes vel også et par stykker herinde, med en
> lignende mekanik?
> Der er "åbent" luftfilter på, altså noget i retning af det man kalder et
> "powerfilter".
> Det er ikke særlig sjovt at få godt fut i geden, og så ikke kunne stoppe
> igen ! Især ikke når man er ved at kysse røven af en bus !
>
> Venlig Hilsen Thomas
>
>
>
>
så vidt jeg ka huske da jeg kørte nollert (min gamle 4gears yamaha) da smed
jeg en anelse karburatorsprit i og det tog den ikke skade af, og den var da
god for 75 km/t...
Mvh.
Claus



Thomas Buus Andersen (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 27-11-01 23:07


"Claus Ruglund Jakobsen" <claus_jakobsen@*pleasedontspam*get2net.dk> skrev i
en meddelelse news:T1UM7.166$G53.12280@news.get2net.dk...

> så vidt jeg ka huske da jeg kørte nollert (min gamle 4gears yamaha) da
smed
> jeg en anelse karburatorsprit i og det tog den ikke skade af, og den var
da
> god for 75 km/t...

Ok.. Men jeg er ikke så glad for at tage chancer. Kan nogen af-bekræfte at
spritten deler benzin og olie. Jeg har ikke lyst til at sætte endnu et
cylinderkit + krumtap på spil.(det gamle gik til pga smadret nåleleje)


> Mvh.
> Claus
>
Hilsen Thomas
www.gilerastalker.subnet.dk - www.motor-net.dk

>



Rune Larsen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 28-11-01 11:20


"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message
news:M5UM7.167$G53.12780@news.get2net.dk...

> Ok.. Men jeg er ikke så glad for at tage chancer. Kan nogen af-bekræfte at
> spritten deler benzin og olie. Jeg har ikke lyst til at sætte endnu et
> cylinderkit + krumtap på spil.(det gamle gik til pga smadret nåleleje)

Hvorfor prøver du ikke bare at lave en lille blanding i et syltetøjsglas, og
lader det stå natten over?
Hvis skidtet deler sig, kan du tydeligt se det næste morgen!

/Rune



Martin Sørensen (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 27-11-01 23:11

> > Jeg har adskillige gange inden for de sidste par uger været udsat for at
> > spjældet sætter sig fast i kaburatoren. Altid ved FULD gas :(
> > Jeg har hørt fra flere at jeg skal undgå brugen af kaburatorvæske, da
det
> > efter sigende skulle skælde min fuldsyntetiske olie fra benzinen. Dette
er
> så vidt jeg ka huske da jeg kørte nollert (min gamle 4gears yamaha) da
smed
> jeg en anelse karburatorsprit i og det tog den ikke skade af,

Min tidligere Yamaha 4-gears sagde heller ikke noget til lidt
karburatorsprit engang imellem (brugte typisk delsyntetisk olie). Det skete
dog ikke så tit at den fik sprit, og den kørte da også uden problemer i både
is og sne uden karb. sprit i tanken. Det var mere af forebyggelseshensyn jeg
brugte det, og jeg er da heller ikke sikker på at det var nødvendigt.

Men jeg ville nok prøve at hælde lidt karb. sprit i tanken. Det kan være, at
der ikke skal ret meget til, før det hjælper mod at spjældet sætter sig.

Kom lige til at tænke på, at det var egentligt ret sjovt at fræse rundt i
sneen på den 4-gearede. Man følte at den havde så mange kræfter, når den
lavede hjulspin i alle gear.

signing off.. Martin Sørensen



Claus Ruglund Jakobs~ (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Ruglund Jakobs~


Dato : 28-11-01 11:57



>
> Kom lige til at tænke på, at det var egentligt ret sjovt at fræse rundt i
> sneen på den 4-gearede. Man følte at den havde så mange kræfter, når den
> lavede hjulspin i alle gear.
>


du skulle ha boet i nærheden af den flække jeg kommer fra, der var en sø som
frøs til og vi nollertbøller brugte den som speedwaybane :)
mvh Claus
kører MVx250f (han ku ik slippe totakterne)

> signing off.. Martin Sørensen
>
>



Claus Rittig (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 27-11-01 23:10

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:9JTM7.149$G53.12340@news.get2net.dk...
> Jeg har adskillige gange inden for de sidste par uger været udsat for at
> spjældet sætter sig fast i kaburatoren. Altid ved FULD gas :(
> Jeg går ud fra det er den kolde luft lige omkring 0 grader, med de mange
> iskrystaller, som gør at det sætter sig fast. Men er der ikke noget at
gøre?

Det TROR jeg ikke, jeg har kørt meget vinterkørsel på 2-taktere, men har
aldrig haft lige DET problem. Spjældet kan vel dårligt fryse fast? Som regel
dannes der karburato is i dyserne, som så får motoren til ikke at ville gå
ordentligt i tomgang, eller ved let gasgivning, og bliver det rigtig slemt,
så kan den også begynde at sætte ud ved fuld gas. Det afhjælper karburator
sprit, men det er ikke værst ved 0 grader, det er værst ved + 3 til 5
grader.

> Jeg har hørt fra flere at jeg skal undgå brugen af kaburatorvæske, da det
> efter sigende skulle skælde min fuldsyntetiske olie fra benzinen.

Det har jeg aldrig hørt om, men det er da ikke umuligt?

> Dette er
> ikke det mest hensigtsmæssige, da jeg ikke benytter mig af selvblanderen.
> (den giver 0,7 %, mod de 2% jeg behøver).

Hvorfor ikke bare justere oliepumpen op til den ønskede mængde?

> Der er "åbent" luftfilter på, altså noget i retning af det man kalder et
> "powerfilter".

Åbent? Lukker det så ikke skidt og små, fine sandkorn ind? Det er som regel
bitte små sandkorn der får at gasspjæld til at hænge.

> Det er ikke særlig sjovt at få godt fut i geden, og så ikke kunne stoppe
> igen ! Især ikke når man er ved at kysse røven af en bus !

Hvis DET er et problem, så er der vist en sektion om "afstand" i teoribogen
du trænger til at få repeteret!

Rittig



Martin Sørensen (27-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 27-11-01 23:19

> Åbent? Lukker det så ikke skidt og små, fine sandkorn ind? Det er som
regel
> bitte små sandkorn der får at gasspjæld til at hænge.
> > Det er ikke særlig sjovt at få godt fut i geden, og så ikke kunne stoppe
> > igen ! Især ikke når man er ved at kysse røven af en bus !
> Hvis DET er et problem, så er der vist en sektion om "afstand" i
teoribogen
> du trænger til at få repeteret!

Det er jo ikke sikkert, at der er en teoribog at repetere.. Der er ikke
meget teoribog at lære, for at måtte køre på 30'er knallert, hvilket det
sagtens kan være ud fra beskrivelsen.

signing off.. Martin Sørensen



RpR (28-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 28-11-01 00:42

> Det TROR jeg ikke, jeg har kørt meget vinterkørsel på 2-taktere, men har
> aldrig haft lige DET problem. Spjældet kan vel dårligt fryse fast? Som
regel
> dannes der karburato is i dyserne, som så får motoren til ikke at ville gå
> ordentligt i tomgang, eller ved let gasgivning, og bliver det rigtig
slemt,
> så kan den også begynde at sætte ud ved fuld gas. Det afhjælper karburator
> sprit, men det er ikke værst ved 0 grader, det er værst ved + 3 til 5
> grader.

Har prøvet præcis samme tur sidste vinter på min scooter. Karburator sprit
afhjalp problemet, motoren mistede dog en hel del effekt på det (self' kun
indtil det var varm nok til at jeg kunne køre uden det stads).
Men hellere miste lidt effekt og så køre end slet ikke at køre =) (dvs, man
kører jo netop, og jeg var da ret tæt på at torpedere en lastbil lige i
rumpen fordi jeg liiige skulle give lidt gas, og spjældet blev siddende :/ )

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Thomas Buus Andersen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 28-11-01 07:52


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3c040ea0$0$89834$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:9JTM7.149$G53.12340@news.get2net.dk...


> > Dette er
> > ikke det mest hensigtsmæssige, da jeg ikke benytter mig af
selvblanderen.
> > (den giver 0,7 %, mod de 2% jeg behøver).
>
> Hvorfor ikke bare justere oliepumpen op til den ønskede mængde?
>
> > Der er "åbent" luftfilter på, altså noget i retning af det man kalder et
> > "powerfilter".
>
> Åbent? Lukker det så ikke skidt og små, fine sandkorn ind? Det er som
regel
> bitte små sandkorn der får at gasspjæld til at hænge.
Det ville jeg også gerne , men det er desværre ikke muligt. Den er FAST fra
fabrikken!

>
> > Det er ikke særlig sjovt at få godt fut i geden, og så ikke kunne stoppe
> > igen ! Især ikke når man er ved at kysse røven af en bus !
>
> Hvis DET er et problem, så er der vist en sektion om "afstand" i
teoribogen
> du trænger til at få repeteret!

Tjah.. Ved nu godt at man skal holde afstand, men det bliver svært når
svinet bare bliver ved med at vil frem!
Prøv selv på den MC at vride øret ud af en bare lidt trafikeret vej, og så
hold afstand med fuld gas. Det er svært !

/Thomas
>
> Rittig
>
>



Jes Vestervang (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-11-01 22:56

Thomas Buus Andersen wrote:


> Tjah.. Ved nu godt at man skal holde afstand, men det bliver svært når
> svinet bare bliver ved med at vil frem!
> Prøv selv på den MC at vride øret ud af en bare lidt trafikeret vej, og så
> hold afstand med fuld gas. Det er svært !
>
Arh, mon ikke bagbremsen kan holde sådan en bette knallertmotor?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Søren L Hansen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 28-11-01 09:30

Thomas Buus Andersen <t-buus@get2net.dk> wrote in article
<9JTM7.149$G53.12340@news.get2net.dk>...

> Der er "åbent" luftfilter på, altså noget i retning af det man kalder et
> "powerfilter".
>
Jeg har flere gange haft hændelse som mistænkes at komme fra sprit i
benzinen, den ene gang gik motoren i stå et par kilometer efter jeg hældte
det i for at uddrive vandet af tank og svømmerhus under et ræs, og næste
gang satte motoren sig med 80km/h, også en skræmmende oplevelse. Jeg skal
gerne poste et billede af stemplet der er smeltet halvt igennem pga. for
mager blanding. Så begræns i hvert fald mængden af sprit!

Jeg mistænker også dit "manglende" luftfilter, der skal bare et enkelt
sandkorn til at sætte et spjæld fast. Det kan mange halvinvalide
crosskørere vist bekræfte.
Endvidere kan det jo gøre blandingen magere endnu.
--
Søren
lindholt@person.dk
http://motortosse.dk
"Because golf courses should be motocross tracks"


RpR (28-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 28-11-01 15:06

> Jeg mistænker også dit "manglende" luftfilter, der skal bare et enkelt
> sandkorn til at sætte et spjæld fast. Det kan mange halvinvalide
> crosskørere vist bekræfte.
> Endvidere kan det jo gøre blandingen magere endnu.

Selvfølgelig skal et andet luftfilter følges op af nogle skeptiske blikke på
tændrøret for at kontrollere at blandingen ikke er for mager.
Med henhold til filtervirkningen så har jeg brugt de filtre han nævner til
lidt af hvert efterhånden, og det er ganske vidst billige K&N kopier, men de
virker nu helt okay, har personligt ikke kunne se forskellen på de K&N
filtre jeg har studeret og så kopierne (jo, PRISEN!) (selvom der ikke er
meget power i et powerfilter når det er tåget og vandet hænger i luften)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Søren L Hansen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 28-11-01 21:28


"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3c04ef6b$0$25411$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Med henhold til filtervirkningen så har jeg brugt de filtre han nævner til
> lidt af hvert efterhånden, og det er ganske vidst billige K&N kopier, men
de
> virker nu helt okay, har personligt ikke kunne se forskellen på de K&N
> filtre jeg har studeret og så kopierne (jo, PRISEN!) (selvom der ikke er
> meget power i et powerfilter når det er tåget og vandet hænger i luften)
>
jojo det er da rigtigt, og passer i mange sammenhæpnge. Men nu f.eks. min
bror syntes at noget skumfidus han fandt i en pakkasse var perfekt til
luftfilter i hans XT350, i stedet for skumfilter med filterolie. Det kostede
så stempel, stempelringe, boring mv mv. plus det løse, tusindvis af kroner.
Men det så tæt ud.

S.



RpR (28-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 28-11-01 22:17

> jojo det er da rigtigt, og passer i mange sammenhæpnge. Men nu f.eks. min
> bror syntes at noget skumfidus han fandt i en pakkasse var perfekt til
> luftfilter i hans XT350, i stedet for skumfilter med filterolie. Det
kostede
> så stempel, stempelringe, boring mv mv. plus det løse, tusindvis af
kroner.
> Men det så tæt ud.

Sikker på at det skumfidus halløj ikke gav den for mager blanding?

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Søren L Hansen (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 29-11-01 00:18

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse > Sikker på at det
skumfidus halløj ikke gav den for mager blanding?
>
Du er så klog...




Morten Dahl (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 29-11-01 11:43


"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3c05545c$0$762$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > jojo det er da rigtigt, og passer i mange sammenhæpnge. Men nu f.eks.
min
> > bror syntes at noget skumfidus han fandt i en pakkasse var perfekt til
> > luftfilter i hans XT350, i stedet for skumfilter med filterolie. Det
> kostede
> > så stempel, stempelringe, boring mv mv. plus det løse, tusindvis af
> kroner.
> > Men det så tæt ud.
>
> Sikker på at det skumfidus halløj ikke gav den for mager blanding?
>
> --

ikke for at virke som det store geni, men er XT´n ikke 4takt, og så vidt jeg
ved futter de da ikke bare sådan lige af pga. lidt mager blanding.

Det er nu nok nærmere fordi det kun SÅ tæt ud, og nu er miljøet for såen en
ting jo ikke ligefrem støvtæt..

-
Morten Dahl
- der tror han har fat i noget af sandheden eller??



Søren L Hansen (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 29-11-01 13:40

> Morten Dahl
> - der tror han har fat i noget af sandheden eller??
>
SANDheden har du netop fat i, det er nemlig lige hvad der er tale om når
man holder sommerferie ved vesterhavet, og har legesagerne med
--
Søren
lindholt@person.dk
http://motortosse.dk
"Because golf courses should be motocross tracks"


Morten Dahl (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 29-11-01 14:23


"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3c05545c$0$762$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > jojo det er da rigtigt, og passer i mange sammenhæpnge. Men nu f.eks.
min
> > bror syntes at noget skumfidus han fandt i en pakkasse var perfekt til
> > luftfilter i hans XT350, i stedet for skumfilter med filterolie. Det
> kostede
> > så stempel, stempelringe, boring mv mv. plus det løse, tusindvis af
> kroner.
> > Men det så tæt ud.
>
> Sikker på at det skumfidus halløj ikke gav den for mager blanding?
>

Det kunne godt være du skulle prøve at udvide dine horisonter lidt. Jeg
tænkte såen noget med at købe en gl. MC uden plader og så skrue lidt i den,
så får du prøvet lidt andet end knallertmotorer. Og så har du en rellevant
grund til at blande dig i snakken, nu er alt jo ikke 50-70cc totakt herinde
(faktisk alt andet, for der findes nemerlig en gruppe til disse typer
motorer, gæt hvad den hedder)

-
Morten Dahl
- der selv bruger mere tid på at lytte, end at snakke herinde..



RpR (29-11-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 29-11-01 22:17

> Det kunne godt være du skulle prøve at udvide dine horisonter lidt. Jeg
> tænkte såen noget med at købe en gl. MC uden plader og så skrue lidt i
den,
> så får du prøvet lidt andet end knallertmotorer. Og så har du en rellevant
> grund til at blande dig i snakken, nu er alt jo ikke 50-70cc totakt
herinde
> (faktisk alt andet, for der findes nemerlig en gruppe til disse typer
> motorer, gæt hvad den hedder)

Jeg er ikke særligt meget inde i 4-taktere, så undskyld mange gange at jeg
tog fejl af en græsslåmaskine og en 2-takter, og dem vil jeg slet ikke
blande mig i.
Men en 2-takter er en 2-takter.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Claus Rittig (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-11-01 22:54

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3c06a5ea$0$25371$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Men en 2-takter er en 2-takter.

Det bliver vi nu nok aldrig helt enige om...

Rittig



Jes Vestervang (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-11-01 00:13

RpR wrote:

> Men en 2-takter er en 2-takter.
>
<oplæst af bonderøven fra blinkende lygter>
Naarh, de er nogle snu sataner de 2-taktere
</nemlig>
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Mads Lund (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 28-11-01 09:48

Hmm, umiddelbart vil jeg tro at det er et mekanisk problem, men det kan jo
selvfølgelig være is eller sand. Så jeg ville kigge kablet ret grundigt
efter, og sørge for at alt er smurt op.

Og så kender jeg godt fornemmelsen af gasspjæld der sætter sig fast i åben
position. Det kostede et syrt med omkring 150.

Mads Lund
Ninja9RT, der er genopbygget



Armand (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-12-01 06:39


Thomas Buus Andersen <t-buus@get2net.dk> skrev i en
news:9JTM7.149$G53.12340@news.get2net.dk...
> Jeg har adskillige gange inden for de sidste par uger været udsat for
> at spjældet sætter sig fast i kaburatoren. Altid ved FULD gas :(
> Der er "åbent" luftfilter på, altså noget i retning af det man kalder
> et "powerfilter".

Har du haft kigget ind til karburatorspjældet?
Måske det er noget mayonnaisse-snask som spjældet sidder i!
Olie i bensinen og et åbent luftfilter kan(!) medføre at en for ringe
olie vil mixe sig med tilstedeværende fugt i luften og give omtalte
snask

--
Armand.







RpR (02-12-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 02-12-01 13:06

> Har du haft kigget ind til karburatorspjældet?
> Måske det er noget mayonnaisse-snask som spjældet sidder i!
> Olie i bensinen og et åbent luftfilter kan(!) medføre at en for ringe
> olie vil mixe sig med tilstedeværende fugt i luften og give omtalte

Mener han kører med Castrol TTS

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Thomas Buus Andersen (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 02-12-01 19:41


"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3c0a1953$0$226$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Har du haft kigget ind til karburatorspjældet?
> > Måske det er noget mayonnaisse-snask som spjældet sidder i!
> > Olie i bensinen og et åbent luftfilter kan(!) medføre at en for ringe
> > olie vil mixe sig med tilstedeværende fugt i luften og give omtalte
>
> Mener han kører med Castrol TTS

Jeps ! Den skulle ikke være så ringe endda. Problemet opstår når den har
stået ude i et par timer. Så hakker og prutter den. og ved fuld gas sætter
håndtaget sig fast.
Der har ikke været problemer før vi gik ind i det kolde måneder her. Nu står
den i garagen hvor der er + 12 grader. Når jeg kommer ud kan den fint igen!
Der er vel ikke andet at gøre
end at smørre kablerne og se om det hjælper !


>
> --
>
> - RpR
> Moped Gallery.com - The World's biggest!
> http://www.mopedgallery.com

/Thomas
>
>



Claus Rittig (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 02-12-01 20:38

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:JyuO7.86$Dc2.3127@news.get2net.dk...

> > > Har du haft kigget ind til karburatorspjældet?
> > > Måske det er noget mayonnaisse-snask som spjældet sidder i!
> > > Olie i bensinen og et åbent luftfilter kan(!) medføre at en for ringe
> > > olie vil mixe sig med tilstedeværende fugt i luften og give omtalte

> Jeps ! Den skulle ikke være så ringe endda. Problemet opstår når den har
> stået ude i et par timer. Så hakker og prutter den. og ved fuld gas sætter
> håndtaget sig fast.

Du kører uden oliepumpe, ikke?
Visse olier (og det er egentlig ikke kun de ringe) kan finde på at skille
fra bensinen ved temperaturer under 2 grader, og enten give "snask" som
Armand udtrykker det, eller bare for ringe smøring. Det kunne måske give de
symptomer, det ved jeg ikke, men jeg ville nok ikke køre med et åbent
luftfilter på en 2-takter i det føre vi har nu.

Rittig



Thomas Buus Andersen (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 03-12-01 16:24


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3c0a822e$0$31343$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:JyuO7.86$Dc2.3127@news.get2net.dk...

> Du kører uden oliepumpe, ikke?
> Visse olier (og det er egentlig ikke kun de ringe) kan finde på at skille
> fra bensinen ved temperaturer under 2 grader, og enten give "snask" som
> Armand udtrykker det, eller bare for ringe smøring. Det kunne måske give
de
> symptomer, det ved jeg ikke, men jeg ville nok ikke køre med et åbent
> luftfilter på en 2-takter i det føre vi har nu.

Hvilke olier kan finde på det? Står det skrevet med nogle mærkelige
forkortninger på dunken?
Du forslår altså at jeg sætter orginalt filter i igen, og omdyser den så den
kan trille ?

/Thomas
>
> Rittig
>
>



Claus Rittig (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-12-01 16:56

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1MMO7.95$lK3.4254@news.get2net.dk...

> Hvilke olier kan finde på det? Står det skrevet med nogle mærkelige
> forkortninger på dunken?

Tjah, en af Castrol's bedre olier gør det, har jeg hørt, og den hundedyre
Maxima olie jeg kører på nu gør det også, men på Maxima'en har de dog været
så venlige at skrive en advarsel bag på dunken.

> Du forslår altså at jeg sætter orginalt filter i igen, og omdyser den så
den
> kan trille ?

Njah, jeg foreslår du gør som du synes er bedst, jeg siger nok bare at JEG
ville montere et skum-filter og dyse efter det.

Rittig



RpR (04-12-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 04-12-01 01:25

> Tjah, en af Castrol's bedre olier gør det, har jeg hørt, og den hundedyre
> Maxima olie jeg kører på nu gør det også, men på Maxima'en har de dog
været
> så venlige at skrive en advarsel bag på dunken.

Man kunne vel blande lidt benzin og olie og stille det i fryseren?

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste