Der er virus i omløb
Fra : Allan Bojesen

Dato : 25-11-01 19:37

Pas på med at åbne vedhæftede filer på modtaget post. Det er en virus der
sender videre ud til navnene i adresselisten.

Allan Bojesen (Der lige har modtaget 8 inficerede mails - but they are dead
now)

Fra : Robert

Dato : 25-11-01 19:59

"Allan Bojesen" <allan@bojesen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sender videre ud til navnene i adresselisten.
>
> Allan Bojesen (Der lige har modtaget 8 inficerede mails - but they are

Har du hørt om virusscanner ??
- jeg har hørt det findes...

koster dog mere end 50 øre

Robert

Fra : RpR

Dato : 25-11-01 20:53

> koster dog mere end 50 øre

Ikke nødvendigvis:

http://housecall.antivirus.com

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Allan Bojesen

Dato : 25-11-01 23:35

> Har du hørt om virusscanner ??
> - jeg har hørt det findes...

Har Norton Antivirus 2001 kørende med daglig opdatering.

> koster dog mere end 50 øre

ja - kr. 589,- for 1 år siden

> Robert

Et simpel spørgsmål. Er der noget galt i at advare andre?

Allan Bojesen

Fra : Anders Vinther

Dato : 25-11-01 23:58

"Allan Bojesen" <allan@bojesen.com> wrote in message

> Har Norton Antivirus 2001 kørende med daglig opdatering.

> ja - kr. 589,- for 1 år siden

> Et simpel spørgsmål. Er der noget galt i at advare andre?

Nej. Der er ikke noget galt i at advare andre.

Problemet er at der altid er virus i omløb. Dvs. din advarsel svarer til at
advare folk om at politiet fører hastighedskontrol (uden at specificere mere
end det).

Hvis du havde nævnt en specifik virus som er specielt aktiv lige nu ville
indholdsværdien af din advarsel have været ulige meget højere... Men skulle
vi alle advare alle andre om de vira, som er i omløb lige nu, så ville dette
forum ikke bestå af andet end advarsler...

Så selvom du gør det i den bedste mening er effekten nok snarere modsat

Mvh.

Anders V.
- Der har brugt det meste af eftermiddagen på at få has på en virus på en
vens pc -

Fra : Robert

Dato : 26-11-01 00:26

"Anders Vinther" <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Anders V.
> - Der har brugt det meste af eftermiddagen på at få has på en virus på en

Nå.. tak, ca. det samme jeg ville svare.. bortset fra den med 50 øre var en
kommentar til en anden tråd her... noget med benzinpriser og een der
ikke gad bukke sig efter en 50 øre..... etc.

Mvh
Robert

Fra : Anders Vinther

Dato : 26-11-01 00:29

"Robert" <mitrigtigenavn@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kommentar til en anden tråd her... noget med benzinpriser og een der
> ikke gad bukke sig efter en 50 øre..... etc.

He, he, man skulle jo nødigt få ondt i ryggen før tid

Mvh.

Anders V.
- Der gerne(?) arbejder gratis for sine venner, men måske skulle tage 50 øre
i betaling -

Fra : Bo Thomsen

Dato : 26-11-01 14:32

> He, he, man skulle jo nødigt få ondt i ryggen før tid

slet dog alt det som ikke vedrører det i svarer på.
det er noget skidt med en kilometer lang besked kun for at
læse de to linier i bunden.
mvh
bo thomsen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 26-11-01 07:52

> [...]
at
> advare folk om at politiet fører hastighedskontrol (uden at specificere

Ja det kan jeg godt se - her bagefter

> [...]
dette
> forum ikke bestå af andet end advarsler...

Der kom 8 mails fra den samme afsender men hed alle noget forskelligt med
nogle lange sætninger. Det var derfor jeg skrev det med videresendelse via
adresselisten.

> Så selvom du gør det i den bedste mening er effekten nok snarere modsat

Man lærer jo lidt hver dag

Allan Bojesen

Fra : m.grewy

Dato : 25-11-01 20:36

Allan Bojesen <allan@bojesen.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c013ac1$0$89827$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> sender videre ud til navnene i adresselisten.
>
> Allan Bojesen (Der lige har modtaget 8 inficerede mails - but they are

Bare brug Norton Antivirus 2002 .
Den tjekker E-mail på serveren du henter fra, altså før du får den ud på din
pc.
Og hvis den finder virus så spørger den om du stadig vil hente den ned
eller om den bare skal slette dem. (Det virker)

Michael

Fra : Allan Bojesen

Dato : 25-11-01 23:39

> [...]
> Og hvis den finder virus så spørger den om du stadig vil hente den ned
> eller om den bare skal slette dem. (Det virker)

Har NA2001 kørende. Fik også alle de advarsler jeg skulle have

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 26-11-01 01:32

m.grewy <m.grewy@mc-chaufforerne.dk> skrev i en

> Bare brug Norton Antivirus 2002 .
> Den tjekker E-mail på serveren du henter fra, altså før du får den ud
> på din pc. (Det virker)

Cybercity har en multi-opdateret firewall og virusscan, som fri
kundeservice,
under navnet "Hacker Smacker"!

--
Armand.
(der ellers også finder at det havde været mere relevant at advare imod

Fra : Allan Bojesen

Dato : 26-11-01 02:36

> Cybercity har en multi-opdateret firewall og virusscan, som fri
> kundeservice,
> under navnet "Hacker Smacker"!

Jeg er på kabelmodem, og leverandøren har også firewall og virusscanner. Men
det er åbenbart ikke altid nok.

> --
> Armand.
> (der ellers også finder at det havde været mere relevant at advare imod
> virus med navns nævnelse)

Jeg modtog (fik melding om) 8 mails fra én afsender, men de hed alle noget
forskelligt
Men du har ret i at jeg nok burde have beskrevet det nøjere.

Allan Bojesen