Et lille spørgsmål ang. mc-kørekort
Fra : Lasse Laursen

Dato : 20-11-01 18:06

Dav.
Hvor meget koster sådan et? Og hvor lang tid tager det at
tage det?

MvH Lasse Laursen
lasse_laursen

Fra : Jens

Dato : 20-11-01 19:18

> Dav.
> Hvor meget koster sådan et? Og hvor lang tid tager det at
> tage det?

Jeg slap 8,5 kilo og det tog knap 2 måneder (weekendkursus, kan anbefales).
Det kunne være gjort på 6 uger, hvis ikke køreskolen havde klokket i min
tilmelding til køreprøve. Jeg tog det hos Wonsbek i Herlev, der såmænd er et
udmærket sted, hvis man tænder på at blive svinet til på det groveste over
radioen, når man har køretime...

God fornøjelse!

Jens

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 20-11-01 21:58

"Lasse Laursen" <lasse_laursen@mail.dk> wrote in message
> Dav.
> Hvor meget koster sådan et? Og hvor lang tid tager det at
> tage det?
>
> MvH Lasse Laursen
> lasse_laursen

jeg undersøgte det her i sommers og det koster omkring 8500 (det dyreste
sted ville de ha 11000!!!)
det tager omkring 1½ til 2 måneder så er den hjemme.
Dette er forudsat at du ikke har taget kørekort til bil indenfor de sidste
to år, hvis du har det, bliver det billigere, da man så mener at så kan du
jo teorien og så skal du ikke plages med det igen, så er der sparet omkring
1500 der...

med venlig hilsen
Claus
og hans mvx250f

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 20-11-01 22:13

..
> [...]
> to år, hvis du har det, bliver det billigere, da man så mener at så kan du
> jo teorien og så skal du ikke plages med det igen, så er der sparet

det er sgu snyd!!!!!!.....såfremt det er korrekt altså
Da jeg tog kort til bil og mc (samtidig) skulle jeg have teori til både mc
og bil, og kunne altså ikke slippe for den ene. Så det lyder underligt om
man kan det hvis man ikke tager det samtidigt...
Men dette er vel et spørgsmål for Lone eller andre kvalificerede.

--
Jacob

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-11-01 23:37

Jacob Stegelmann wrote:

> .
> omkring
>
> det er sgu snyd!!!!!!.....såfremt det er korrekt altså

Det er det heller ikke! Man _skal_ have teorien igen, men svjv. får man
teorien gratis 2. gang på de fleste køreskoler... Men det er nok kun hvis
det er samme sted, som hvor man tog bilpappet.

> Da jeg tog kort til bil og mc (samtidig) skulle jeg have teori til både mc
> og bil, og kunne altså ikke slippe for den ene. Så det lyder underligt om
> man kan det hvis man ikke tager det samtidigt...

Samme her

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Christian Stidsen

Dato : 21-11-01 01:49

> omkring
>
> det er sgu snyd!!!!!!.....såfremt det er korrekt altså

Det kan ikke rigtig stemme, at man sparer teorien. MC- og bilteori er jo
ikke lige just ens hele vejen igennem. Så den holder vist ikke helt i
byretten! Teoritimer igen...

M.v.h.

Christian

--
FZS600

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 21-11-01 11:08

> Det kan ikke rigtig stemme, at man sparer teorien. MC- og bilteori er jo
> ikke lige just ens hele vejen igennem. Så den holder vist ikke helt i
> byretten! Teoritimer igen...

Nu var det sådan da jeg tog kørekorten her i foråret 2001, der var vi et
hold på 15 personer hvoraf 6 af dem skulle have det lille kørekort (34hk og
sån) og der var en af makkerne som havde taget kørekortet for 1½ år siden,
og han skulle ikke møde til lige så mange timer som os andre formastelige
som ventede til vi var gamle nok til at tage det store kørekort...
Og det ER rigtigt, i følge bekendtgørelser fra trafikministeriet, som
kørelæren havde fået tilsendt om hvordan han skulle lave sin
undervisningsplan!!
det var ikke bare teori, men også køretimer....

Med Venlig Hilsen
Claus
Endnu kørende på en mvx250f

Fra : Jonas Holt

Dato : 21-11-01 18:01

> Det kan ikke rigtig stemme, at man sparer teorien. MC- og bilteori er jo
> ikke lige just ens hele vejen igennem. Så den holder vist ikke helt i
> byretten! Teoritimer igen...

Da jeg tog mc-pap, tog jeg det samtidig med bilpappet. Mc-teorien var et
supplement på nogle få timer (til en masse kroner!) til bilteorien.
Jeg går så ud fra, at har man inden for de sidste to år taget bil-teorien
(så har man det fælles teori i behold), skal man så kun tage
supplement-teorien - og vupti har man jo sparet alt det fælles-teori eller
ca. 1500 kr som der var en der skrev!

mvh
Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-11-01 00:41

Hejsa Lasse

> Hvor meget koster sådan et? Og hvor lang tid tager det at
> tage det?

Hvis du bor i Aalborg kan jeg varmt anbefale Langes køreskole. Da jeg tog
mit kort her i efteråret, gav jeg kun 5,5kkr (samme pris fremover). Hans
eneste krav til at man kan gennemføre undervisningen til den pæne sum er, at
man møder op HVER tirsdag til teori i godt og vel 2 mdr. Der ud over skal du
ud at køre hver uge inden næste teoriundervisning (lovkrav).

Han er kanon god til at undervise og der er ingen råben og skrigen under
kørslen.

Held og lykke med kortet....

Fornøjelige hilsner

Jesper (Der lige har solgt sin Citroén Xzara for at købe en GSX600F og en
ældre VOLVO)

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-11-01 14:20

"Jesper Nielsen" <jesper.n@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud at køre hver uge inden næste teoriundervisning (lovkrav).
>
> Han er kanon god til at undervise og der er ingen råben og skrigen under

Billigt nok ! Så ved vi jo det når vi starter her til April :) Men jeg vil
nu undersøge priser for både bil og MC på samme tid! Kan jo ske at man kan
spare.

/Thomas