Mudder og skovræs, ikke for sarte sjæle
Fra : Mads Lund

Dato : 19-11-01 08:57

Med en ganske nysynet offroader, så kan man jo ikke undlade og skulle teste
den. Så Motortosserne har været i mudderet i weekenden.

Det startede egentlig lørdag eftermiddag i TossePerP's garage (som altid)
hvor KTM'en blev bygget tilbage til normal tilstand, Kawaen blev trimmet til
søndagens udfoldelser og der blev lavet div. andre småting. Ved 22 tiden var
KTM'en køreklar, og derfra var der ikke langt til vi blev enige om at smutte
den til TosseFarTorben og få en kop aftenskaffe. Turen byder i lige linie på
15 km gennem roldskov, som blev kombineret med lidt markveje og grusveje i
begge ender. Og lad det være sagt med det samme, 60 kmt gennem en skov midt
om natten, det er andrealin sus af højeste karat. (at vi så tog en enkelt
strækning med op til 90 kmt skyldes kun at TossePerP har lastbil projektører
på hans GS færge.)

Søndag, skulle der køres en kombineret mark og grusgravs ræs. Og
TosseFarTorben var lige sluppet af med nogle logerende heste, så der var 10
Ha til fri afbenyttelse. At vi så absolut skulle lægge banen gennem en 1/2 m
dyb mosesø forekommer måske lidt mærkeligt, men det er vist bare sådan noget
der sker.

Der ligger en lille collage på dk.binaer.moter.

Dernæst gik turen til en nærliggende grusgrav, så med nattens regn var
blevet meget smattet, men det gør absulut ikke banen mindre sjov, og så
forhøjer det sikkerheden markant (Man tør absolut ikke køre ret hurtigt på
våd ler). Det eneste minus var at KTM'en nær var blevet fast inventtar i
grusgraven, fordi jeg absolut skulle følgemed TosseClausR hen over noget
sumpet ler, så der blev KTM'en gravet ca 1/2 meter ned i noget sumpet
ler/sand = meget svær at få op igen.

Men nu er jeg blevet vasket ren igen, er der nogen der kan give en
forklaring på hvordan man får mudder inden for underbukserne ?

Mads Lund
KTM300, dirty style

Fra : Kasper

Dato : 19-11-01 09:28

"Mads Lund" skrev d. 19-11-01 08:57 dette indlæg :

*snip*

> Men nu er jeg blevet vasket ren igen, er der nogen der kan give en
> forklaring på hvordan man får mudder inden for underbukserne ?
>
> Mads Lund
> KTM300, dirty style

Er du sikker på, at der er *mudder*, der er i dine underbukser...

God historie...desværre kan jeg ikke se billederne, kan nogen lægge dem
på en hjemmeside (har kun adgang til internet fra arbejde)...

Kasper
Super Blackbird

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Lund

Dato : 19-11-01 09:42

> Er du sikker på, at der er *mudder*, der er i dine underbukser...

Jeg turde ikke lugte efter, så de røg direkte i vaskemaskinen

> God historie...desværre kan jeg ikke se billederne, kan nogen lægge dem
> på en hjemmeside (har kun adgang til internet fra arbejde)...

http://www.xtremebikes.dk/offroad.htm

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Kasper

Dato : 19-11-01 09:56

"Mads Lund" skrev d. 19-11-01 09:42 dette indlæg :

> Jeg turde ikke lugte efter, så de røg direkte i vaskemaskinen

Tak for billederne - det ser sjovt ud.....

Mvh,

Kasper
Super Blackbird

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Lund

Dato : 19-11-01 10:15

> Tak for billederne - det ser sjovt ud.....

Jepper, og så er det et tydeligt bevis på, at bare fordi vi er midt i
november så kan man sagtens køre mc. Og selv 2 timer i vådt tøj bekymre man
sig ikke om.

Mads Lund
KTM300

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-11-01 17:49

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse

> Det eneste minus var at KTM'en nær var blevet fast inventtar i
> grusgraven, fordi jeg absolut skulle følgemed TosseClausR hen over noget
> sumpet ler

Jeg er ikke tosset!
Og hvem var det lige der sagde "der er godtnok nogen jorddynger man lige
skal igennem, men hvis du lige kører et spor, så...."
Da jeg var kommet igennem tænkte jeg: "Det gjorde han med vilje, gjorde han"
så jeg holdt lige på den anden side og tjekkede om du selv ville køre
igennem. Det gjorde du. Og DET var tosset.

Men tak for lån af Kawasaki-dinosauren, den var ganske god underholdning
selvom den kører som en selvdød ko.
Min egen hyperpotente KX250 slog sin godnatskid efter en halv omgang på
marken, så der skal skrues lidt de næste aftner. Jeg tror den kold-satte
sig.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 19-11-01 22:21

"Mads Lund" wrote ...

>Men nu er jeg blevet vasket ren igen, er der nogen der kan give en
>forklaring på hvordan man får mudder inden for underbukserne ?

Jamen det kan jeg da nemt forklare.
Når man kører offroad kommer der mudder overalt! Dermed også i
underbukserne. Hvor svært kan det være?

/Pein
DT125R (enduro style)
TransAlp (der har gennemført 60 omgange i træk på Svenstrup Knallertbane)