KÆRE DFM
Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-11-01 21:51

Idag skete det så. Jeg fik mit kørekort i første hug. Imorgen henter jeg en
gul SV650S og jeg er klar til en vintersæson (kun i godt vejr).
Men tak for alle de svar/kommentare jeg har fået på alle mine 150.000
forskellige spørgsmål, det har virkelig været en hjælp mht til valg af mc,
og har hjulpet meget på min forståelse for mc i det hele taget.

Jeg vender tilbage med 150.000 nye spørgsmål, men nu skal jeg ud og cruise
:))

Mvh Thomas Hjort

Fra : boe

Dato : 14-11-01 22:02

Thomas Hjort <hjort@anarki.dk> wrote in message

> Jeg vender tilbage med 150.000 nye spørgsmål, men nu skal jeg ud og cruise

Jamen så god tur da - og kør forsigtigt

Bo, VF1000F

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 14-11-01 22:08

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse
> Thomas Hjort <hjort@anarki.dk> wrote in message

> Jamen så god tur da - og kør forsigtigt

Ja, lige mine ord + held og lykke med kort og cykel.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Søren Jim

Dato : 14-11-01 22:07

> Jamen så god tur da - og kør forsigtigt
>
> Bo, VF1000F

Ha´et rigtig fedt cruise vær forsigtig da bedst som man tror man har styr på
det har man lort på styret

Søren Jim (Honda CBR1000F + Regn i Belfast = hånd i gips) :o}

Fra : Allan Bojesen

Dato : 14-11-01 22:07

> [...]
> og har hjulpet meget på min forståelse for mc i det hele taget.
>
> Jeg vender tilbage med 150.000 nye spørgsmål, men nu skal jeg ud og cruise

Stort tillykke herfra.
Og som du er inde på kan man sagtens køre hele vinteren i godt vejr - men
også i dårligt vejr hvis man har en ældre cykel uden for meget krom og alu

Allan Bojesen (der begynder at fornemme vintertemperaturer om morgenen)

Fra : Armand

Dato : 17-11-01 17:34

Allan Bojesen <allan@bojesen.com> skrev i en

> Stort tillykke herfra.
> Og som du er inde på kan man sagtens køre hele vinteren i godt vejr -
> men også i dårligt vejr hvis man har en ældre cykel uden for meget
> krom og alu

Jup!

Men vinterkørsel er transport med stort T,og ikke til sports-kørsel,
derved at dækkene aldrig kan regnes for at blive lørt tilstrækkeligt
varme til hidsige nedlægninger

--
Armand.

Fra : Anneli

Dato : 14-11-01 22:48

"Thomas Hjort" <hjort@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> Idag skete det så. Jeg fik mit kørekort i første hug. Imorgen henter jeg
en
> gul SV650S og jeg er klar til en vintersæson (kun i godt vejr).

Stort tillykke med både kort og cykel!! :0) Kør nu forsigtigt - og vær
opmærksom på, at der kan ligge salt selvom det er godt vejr! Du kan tjekke
det ved at "smage" på vejen om morgenen, hvis du synes det er en tand for
ulækkert kan du sutte lidt på din cykel, når du kommer hjem - smager den
salt, så er det bare i gang med vandslangen!

Stor hilsen Anneli og Savage - på vejen endnu :0)
www.anneli.subnet.dk

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 15-11-01 03:12

Kør for guds skyld forsigtigt. Det kan blive temmelig dyrt at finde ud af at
vejen er glat. Husk også at dit fordæk er helt nyt (antagelse) og at brug af
forbremsen derfor godt kan lægge din nye mc ned før du opdager hvad der er
sket.

Dvs. - hvis det er glat, så brug bagbremsen. Det vil med stor sandsynlighed
være dumt at prøve at finde dine og mc¨ens grænser om vinteren.

Nå men - held og lykke

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 15-11-01 08:37

"Henrik Steen Larsen" <hsl@adslhome.dk> wrote:

>Det vil med stor sandsynlighed
>være dumt at prøve at finde dine og mc¨ens grænser om vinteren.
Til gengæld vil jeg varmt anbefale DMCs bronzekursus. Jeg fik i hvert
fald prøvet nogle ting, som jeg ikke troede min mc eller jeg kunne.

Kort sagt, er det en kraftig udvidet version af den køreteknik du
prøvede, da du fik kortet. Meget lærerigt.

>Nå men - held og lykke
også herfra.

--
..: Kåre Nejmann :.
Suzuki GSX250 '81

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 15-11-01 06:22

> [...]
> og har hjulpet meget på min forståelse for mc i det hele taget.
>
> Jeg vender tilbage med 150.000 nye spørgsmål, men nu skal jeg ud og cruise

Tillykke med pappet......

Spørgsmålene dem kommer du bare med...

Thore Jensen

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 15-11-01 08:28

Tillykke med kortet....

pas nu på !!!

og kør forsigtigt...specielt tjærelapper er stenhårde ligesom dine dæk her i
kulden.....jeg havde en mega forhjuls udskridning på motorvejen her forleden
lige uden for lyngby hvor jeg i et blidt sving rammer en sådan klat....og
vupti forhjulet gav slip ojeblikkeligt..og smutter ca 30 cm ud til
siden....gav lidt rystelser i bagenden...og en forskrækkelse...hvis det
havde sket for 4 år siden da jeg fik pappet var jeg drønet lige i
autoværnet.....

fugtige veje kan også være glatte, og med lidt skygge og minus grader kan
der ligge is som du knabt kan se...ja og så lige blade og andet vejsmat som
er som brun sæbe at køre på.

men tilykke....også med cyklen er den ny ?

Lasse
CBR1000f (som næsten er solgt)

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-11-01 12:16

Tak for alle lykønskningerne.
Og advarslerne, mht til salt (jeg arbejder i søværnet så jeg er vandt til at
der skal ferskes af efter en tur på havet:)) og glatføre.

> men tilykke....også med cyklen er den ny ?

Mc'en er ca. 1 år gammel, så der er stadig garanti i den (ASO).

Men jeg må smutte, jeg tager ud og henter den nu (skal lige i banken først).

m:)h Thomas Hjort

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 15-11-01 15:29

> Tak for alle lykønskningerne.
> ..........(jeg arbejder i søværnet så jeg er vandt til at der skal ferskes
af efter en tur >på havet:))

Din stakkel, var der ansættelsesstop i hæren ?

Thore Jensen
- arbejder i hæren

Fra : Adam Christensen

Dato : 15-11-01 15:52

"SmaRTrxxv" <smartrxxv@hotmail.com> wrote in message

> "Thomas Hjort" <hjort@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> af efter en tur >på havet:))
>
> Din stakkel, var der ansættelsesstop i hæren ?
>
> Thore Jensen
> - arbejder i hæren

Din stakkel, var der optaget ude i den virkelige verden?

)

--
Adam (_har_ arbejdet i hæren)

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-11-01 17:42

> Din stakkel, var der ansættelsesstop i hæren ?
>
> Thore Jensen
> - arbejder i hæren

Jep! alle hullerne var gravet!

M:)h Thomas

Fra : Christian Stidsen

Dato : 15-11-01 20:38

> Thore Jensen
> - arbejder i hæren

_Arbejder_ i hæren....

Du laver sjov med os Thore!

Christian

--
FZS600

Fra : Anders Vinther

Dato : 16-11-01 20:59

"Christian Stidsen" <christian@stidsen.net> wrote in message

> _Arbejder_ i hæren....
>
> Du laver sjov med os Thore!
>
> Christian

Jep. Der er sgu' ingen i hæren, der arbejder

Anders V.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 17-11-01 12:16

"Anders Vinther" <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> "Christian Stidsen" <christian@stidsen.net> wrote in message

> Jep. Der er sgu' ingen i hæren, der arbejder
>
> Anders V.

Nuvel, jeg skulle måske have skrevet at jeg spiser min madpakke på en
kaserne

Thore

Fra : Bo Thomsen

Dato : 16-11-01 16:03

> af efter en tur >på havet:))

hvor?
bo thomsen
www.vfr.dk

Fra : Thomas Hjort

Dato : 16-11-01 19:40

> hvor?

I søværnet ?

Fra : Bo Thomsen

Dato : 17-11-01 05:18

> I søværnet ?
ja, men hvor i søværnet?
bo

Fra : Thomas Hjort

Dato : 17-11-01 15:11

> ja, men hvor i søværnet?

Jeg startede i 5 eskadre og sejlede ubåde i 4 år som konstabel. Derefter kom
jeg på sergentskole og blev derefter delingsinstruktør ved Auderød kaserne.
Bagefter var jeg ved farvandsovervågningen i KGM, og nu går jeg ude på
Søværnets officersskole på andet år.

Mvh Thomas Hjort

Fra : Bo Thomsen

Dato : 17-11-01 15:31

> [...]
kaserne.
> Bagefter var jeg ved farvandsovervågningen i KGM, og nu går jeg ude på
aha der kan man bare se, endnu en ubåds sejler.
jeg spurgte til det fordi jeg selv forvilede mig der ind, men kun et par år,
så havde jeg fundet ud af at det var sku ik mig.
men det gav sku nogle gode klejner som jeg nu savner.
mvh
bo th

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 15-11-01 16:21