At sætte et kryds
Fra : Tine Nørskov Sørense~

Dato : 14-11-01 09:50

Rart at se at Armand ikke er stået af endnu ;C)

Nå, men lad mig lige hoppe tilbage på banen og huske alle på, at der er valg
på tirsdag.
Følgende partier vil INTET gøre (tværtom) for motorcyklister - det være sig
angående afgifter - kørsel - sikkerhed eller hvad som helst:

Socialdemokratiet
Radikale
Enhedslisten
SF

De øvrige partier har faktisk sammen haft flere forsøg på at få afgiften ned
på bilniveau i det seneste par år - men der har ikke været stemmer nok... SF
har altså flere gange væltet forslag for Socialdemoktraterne bad dem om
det!!!

Kører selv på "knallert" der er betalt fuld afgift for - og synes det er
surt at se de næste købere få samme knallert 40.000 - 50.000 kroner
billigere med en retfærdig afgift - men hellere mukke et par dage end se
dovent på, mens afgifter og andre uretfærdigheder fortsætter.

Altså: Prøv at huske, hvem der allerede har arbejdet for en forbedring...
også når du står i boksen på tirsdag:

Nu er der ganske

Fra : Jakob Barfod

Dato : 14-11-01 10:10

"Tine Nørskov Sørensen" <tine-johnny@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
> Altså: Prøv at huske, hvem der allerede har arbejdet for en forbedring...
> også når du står i boksen på tirsdag:

1. Hvis man først tænker sig om, når man står i boksen, er det muligvis ikke
det bedste valg, man træffer!

2. Herfra synes det ualmindeligt enøjet udelukkende at sætte sit kryds efter
trafikpolitik. Man kunne fx godt forestille sig, at jeg gik ind for bedre
forhold for os tohjulede, men at jeg samtidig var rygende uenig med de
fleste partier, der havde det på deres valgprogram. Jeg tror, jeg vælger
dem, jeg er _mindst_ uenig med, når der nu ikke findes nogen, jeg kan give
min støtte 100%.

3. Må jeg gætte på, hvilken fløj, du tilhører?

Nå, det her kunne ende i en tråd, der retteligen(*) hører til i
dk.sniksnak.bavl.politik.trafik. Jeg skal nok passe på ikke at køre den for
langt ud!

(*): Hæj, så du det, Armand? Sejt ord, hva'!

--
Jakob

Fra : Tine Nørskov Sørense~

Dato : 14-11-01 10:38

1
Du ved udmærket hvad jeg mener ;C)

2
Stort set alle partier omkring midten er enige om det meste... altså er der
kun kardinalpunkter tilbage...

3
Ja, og jeg vil æde min hat på at du gætter forkert

4
Ja, den hører måske til i politik, men da også vi der kører mc er ramt af
politik og dens konsekvenser kan der sikkert afses plads til et relevant
emne på denne gruppe... eller misforstår jeg noget her?

Fra : Tine Nørskov Sørense~

Dato : 14-11-01 10:43

Lige nogle spørgsmål om "hvor man hører til":
- Er man tilhænger af Pia Kjærsgård, hvis man synes tyrker og pakistanere
bør indstille sig på at respektere den kultur de er en del af?
- Er man konservativ hvis man mener gamle dyder ikke bør foragtes?
- Er man fra Enhedslisten hvis man mener vi skal passe på gamle, syge og
svage?
- eller der det sådan at man kan have en mening uden af den grund at skulle
smides ind på en hylde?

SNIP:

Fra : Søren Jim

Dato : 14-11-01 10:57

"Tine Nørskov Sørensen" wrote in message
[...]

"Jakob Barfod" < skrev i en meddelelse
SNIP:
3. Må jeg gætte på, hvilken fløj, du tilhører?

Jeg syntes allerede at denne snak skulle foregå i et andet forum :o/
jeg vil læse om motorcykel problermer/oplevelser og forhåbentlig komme med
gode råd eller høste, hvis jeg vil høre om politik eller have gode råd om
hvad jeg skal stemme på går jeg til en NG om Politik

Søren Jim (som har stemt for 2 uger siden)

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 16-11-01 19:59

> [...]
> gode råd eller høste, hvis jeg vil høre om politik eller have gode råd om
> hvad jeg skal stemme på går jeg til en NG om Politik

Fint, men det udelukker jo snak om afgift - det er jo politik.
Hastighedsgrænser? - de er også politisk bestemt. Hvad med syn af cyklen???

Jeg kunne blive ved, men essensen er jo, som de fleste nok har regnet ud på
nuværende tidspunkt, at snakker man MC/trafik, så snakker man også politik!

Rasmus

Fra : Tommy Fer

Dato : 14-11-01 11:24

>SNIP<

Tjae.. ikke at jeg uenig i de ting der er skrevet, men det der kan pissse
mig lidt af er... at du ikke skriver i dette forum normalt, ego dette er med
et politisk motiv... eller er det bare mig?

ok du kan da være en af dem der normalt "smug" kigger...

Mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250 (der bestemmer meget men ikke min politiske holdning)

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 14-11-01 16:46

"Tommy Fer" <fer@cool.NOSPAm-at-all.dk> skrev i en meddelelse
news:9stgm2$1d04> Tjae.. ikke at jeg uenig i de ting der er skrevet, men det
der kan pissse
> mig lidt af er... at du ikke skriver i dette forum normalt, ego dette er
med
> et politisk motiv... eller er det bare mig?

Jeg tror det er dig . Alle kan vel skrive ind hvis de har noget på
hjerte, og spørgsmålet har vel været diskuteret et par gange, og er vel lige
nu ekstra aktuelt.
/Christian (der vel skriver ind i snit 2 gange i året i denne NG)

Fra : Tine Nørskov Sørense~

Dato : 14-11-01 18:52

Det er bare længe siden jeg har været her.... Jeg ser til min fornøjelse at
det er konens navn der optræder, men visse vil måske kunne huske en vis
Johnny Larsen ;C)
- og det er altså mig.... som atter er tilbage og blander lidt politik ind i
hverdagen ;C)))))

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-11-01 07:42

Tine Nørskov Sørensen <tine-johnny@orangenet.dk> wrote in article
<B8yI7.48$lQ2.84507852@news.orangenet.dk>...
> Det er bare længe siden jeg har været her.... Jeg ser til min fornøjelse
at
> det er konens navn der optræder, men visse vil måske kunne huske en vis
> Johnny Larsen ;C)

Aaaaah ja. Nu husker jeg

Det er da rart at se at der nu er blevet råd til en internetforbindelse

--
Mikkel

Fra : Tine Nørskov Sørense~

Dato : 15-11-01 18:15

Jeps, men kun fordi jeg låner konens ;C))))

er stadig konkurs og på spanden... men overlever tilsyneladende

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-11-01 08:01

Tine Nørskov Sørensen <tine-johnny@orangenet.dk> wrote in article
<pHSI7.114$SY2.235018293@news.orangenet.dk>...
> Jeps, men kun fordi jeg låner konens ;C))))
>

> er stadig konkurs og på spanden... men overlever tilsyneladende

Nåja, vi er vel mange der er de-facto konkurs

Men diskussionerne herinde koster ikke en øre og du må blande dig lige så
meget du har lyst Armand trænger også snart til noget kvalificeret
modspil

--
Mikkel

Fra : Armand

Dato : 17-11-01 17:30

Tine Nørskov Sørensen <tine-johnny@orangenet.dk> [aka: den gamle
redacteur] skrev i en news:B8yI7.48$lQ2.84507852@news.orangenet.dk...

> Det er bare længe siden jeg har været her.... Jeg ser til min
> fornøjelse at det er konens navn der optræder, men visse vil måske
> kunne huske en vis Johnny Larsen ;C)

Ku' du komme let over ved at huske at signere efter indlægget !

Det med konens navn, er vist noget du kommer til at vænne dig til, eller
hva'

--
Armand.
(der godtnok grublede for at erindre Tine's person)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-11-01 14:46

> 2. Herfra synes det ualmindeligt enøjet udelukkende at sætte sit kryds
efter
> trafikpolitik.
> Jakob

Hvor i Tines indlæg ser du at trafikpolitik er det eneste hun lægger vægt på
? Der blev diskuteret en masse mc trafik politik herinde i forbindelse med
de lovforslag der faldt sidste år. Jeg synes bestemt ikke det gør noget at
huske folk på hvem der stemte hvad ved den afstemning - og når det var
on-topic dengang er det vel stadig ok.

Selvfølgelig er (mc) trafikpolitik kun et lille område i forhold hvem man
ønsker på tinge, men det er da lige så relevant som så mange emner (som
f.eks flygtningepolitik der vist er det eneste der debateres i medierne)

Mvh
Anders Majland - Der stemmer hvad jeg plejer, da det er dem jeg er mest enig
med - såen overordnet set.

Fra : Armand

Dato : 17-11-01 16:22

> Nå, det her kunne ende i en tråd, der retteligen(*) hører til i
> (*): Hæj, så du det, Armand? Sejt ord, hva'!

Fedt!
Måske det ligefrem er blivet min bi-sag ved siden af hetz imod
oliekølede Suzuki'er og NGK'ere, at udbrede et rigere dansk sprogbrug?

--
Armand.
(der lige har været på Sjælland - Med DSB !)

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-11-01 17:58

> [...]

sig
> angående afgifter - kørsel - sikkerhed eller hvad som helst:

Se også:
http://www.geocities.com/aormck/Politik.html

Annoncen er fra Nordjyske, ganske vist ikke fra denne valgkamp, men fra
sidste amtsrådsvalg, men hans holdninger er ikke ændret og han sidder stadig
i amtsrådet. Kan vi dog ikke slippe af med det fjols...

Rittig

Fra : Jesper Buhl

Dato : 16-11-01 12:00

In <UbqI7.14$G73.45623404@news.orangenet.dk> "Tine Nørskov Sørensen" <tine-johnny@orangenet.dk> writes:

> [...]
>Følgende partier vil INTET gøre (tværtom) for motorcyklister - det være sig
>angående afgifter - kørsel - sikkerhed eller hvad som helst:

Lad mig i den forbindelse gøre opmærksom på at alle motorcyklister selvfølgelig
skal stemme på Venstre - de opstiller Anders Rasmussen som statsminister-
kandidat! Kommer nu til at savne hans entusiastiske artikler i TN....

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-11-01 16:09

Jesper Buhl wrote:

> [...]
> selvfølgelig skal stemme på Venstre - de opstiller Anders Rasmussen som
> statsminister- kandidat! Kommer nu til at savne hans entusiastiske

Hov, hvad, hva'? Er Mr. Fogh mc'ist?
--
mvh Jes Vestervang - som stemmer på Fogh & Co.
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk