|
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 16-11-06 10:45 |
| | |
|
jo men er det ikke generelt med alle lidt ældre biler at der skal holdes øje med rust
| |
| Kommentar Fra : frueyde |
Dato : 16-11-06 11:54 |
|
vær opmærksom på at den er dyr i forsikring, vi har haft 2 alfa´er og nogen selskaber ville ikke tage den da den betagnes som en hurtig bil, de kan have problemer med gear og motor, vi brændte motor af på begge og fik den gang af vide at det var et generalt problem
hilsen frueyde
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 16-11-06 12:03 |
|
Citat jo men er det ikke generelt med alle lidt ældre biler at der skal holdes øje med rust |
Jo, men nogen meget mere end andre,
Jeg ville ikke have en Alfa.....min nabo købte for 10-12 år siden en splinterny. Inden den var 2 år gammel, blev hele bilen lakeret om, fordi den rustede de mest mærkelige steder., og den holdt mere på værksted end hjemme hos dem selv. Motoren stod også af i den. Efter få år opgav de bilen, var heldige at komme af med den (dog med stort tab) i bytte med en anden bil.
Hvis man skal have Alfa, skal man være ekstremfanatiker og ha' penge nok
mvh dova
| |
|
Det er nemlig fordi jeg er blevet tilbudt den i bytte på min mc, som har en værdi af ca. 18-20.000.
Så det vil være en nem måde at få en bil, uden at skulle have penge op af lommen.
| |
| Kommentar Fra : trimare46 |
Dato : 16-11-06 18:22 |
|
hvis du tør købe en 12 år gammel alfa, er du godt nok modig. har selv haft en der ikke kunne klare syn da den var 8 år gammel, og det kunne ikke betale sig at lave den.
du skal få den op på en lift og prikke godt i bunden af den. specielt pladesamlingerne er meget dårligt rustbeskyttede. bank på paneler og vanger også. de er heller ikke kendt for at kunne holde
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 16-11-06 18:57 |
|
Njaeeee.........
Rustika, det kommer svært an på mange ting. Alfaerne er ikke just berømte for at være solide og langtidsholbare. Men medgivet, det er en fed bil. De tre stykker jeg kender, der har sådan nogle, er temmelig begejstrede. Men som du kan se er der også masser af negativt. Har selv haft en Fiat Croma, og det krævede da også en del skrueri, men når det eller kører, er der intet som italienske biler.
I den der klasse, ville jeg nu nok lede efter en tysker, f. eks. Golf. Eller måske en Peugeot 205. De er nemme at skrue i, og der findes bunker af stumper uorginalt, så man ikke bliver ruineret, når noget går galt. Og med en bil i den prisklasse skal man ikke forvente den vilde levetid.
| |
| Accepteret svar Fra : dova | Modtaget 300 point Dato : 16-11-06 20:57 |
|
Nej, nu har jeg kigget dit link, og den har kørt 280000km, det er godt nok meget til en 1,4.
Umiddelbart ser den da pæn ud på billederne, men det er også alt det du ikke kan se der er det værste.
Og med så mange kilometer til sådan en lille bil, kan du også regne med, at alt hvad der hedder mekaniske dele i undervogn, ophæng, styretøj m.m. er endda meget godt brugt.
mvh dova
| |
|
ja det er temmelig meget
jeg må prøve at få at vide lidt mere om hvad der er skiftet på bilen, og noget om undervognsbehandling... :)
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 16-11-06 22:03 |
|
Med mindre du er glødende "Alfanatiker" ville jeg spekulere i noget andet (siger een der selv kunne finde på at købe en gammel afrakket Croma ie Turbo, bare for at prøve at eje en)!
Undtagelsesvis bøjer jeg mig i støvet, og giver Dova ret i at sådan en, som den du kigger på simpelthen er for "farlig".
Ellers send en privat besked til Gambrinus, han har selv sådan en gammel børge der.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Rustica.dk |
Dato : 29-01-07 10:50 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|