Der er kommet nye regler for afgiftsberegning af importbiler her fra april i år.
Og der kan man glemme forhåndsvurderinger o.s.v. og kun betragte det som en meget løs rettesnor.
For det er blevet sådan, at bilerne individuelt vurderes i synshallen i forbindelse med toldsynet.
Og bilassistenten udfylder papirerne m.h.t bilens generelle stand og udstyrsstatus.
Afgiften beregnes efter hvad en bil at tilsvarende årgang koster på danske plader.
Nogen gange kan man spare noget, andre gange ikke, men slet slet ikke så meget som for bare 5 år siden..
Men man får så som regel en bedre bil, da de ikke har været udsat for de danske veje og salt.
Bortset lige fra nogen ting man skal være obs på:
Men det gør så også, at hvis man ikke er særligt påpasselig med en importbil, rustbehandling o.s.v. så angribes de bare, og det går stærkt.
En anden svaghed ved importbilerne er alt hvad der hedder aluminiumsdele, det irrer simpelthen i stykker, vinduesoprul, motordele af aluminium o.s.v.
Jeg har haft flere importbiler, har for øvrigt en lige nu.....hvor vinduesoprullen OGSÅ lige er røget en tur ...og vandpumpehuset gik i stykker (også alu)
mvh dova