/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Den fordømte cylinder.
Fra : pims
Vist : 707 gange
200 point
Dato : 27-09-06 19:28

Så, nu skal i bare høre: Som en del af jer sikkert har læst, så har jeg haft lidt problemer med den ene cylinder på min Renault 19 '89 efter et tandremsbrud. Det viste sig at være en udstødnings ventil, som var blevet bukket. Den er nu udskiftet og de øvrige ventiler er blevet vaccumtestet og er fundet i orden. Derefter har jeg samlet motoren igen og startet den...
Cylinderen er stadig død, der er strøm på kablet og i tændrøret og benzin kommer der også til. Tændingen er osse i orden. Hvad f.... er problemet? Kan det være stempelringende? Og er der nogen smart måde at tjekke det på, når man ikke har en kompressionstester? Håber at nogen har et godt bud. Mvh. Pims

 
 
Kommentar
Fra : alimak


Dato : 27-09-06 19:49

For at være sikker så ville jeg prøve at bytte tendkablen til den døde cylinder med en af de andre, Har set flere gange at det har vært overslag til stel.
alimak

Kommentar
Fra : alimak


Dato : 27-09-06 19:51

Hvis du bor i Kbh. så kunne du låne en kompmåler af mig.
alimak

Kommentar
Fra : e.c


Dato : 27-09-06 20:02

Du har jo haft topstykket af...................hvordan så stemplet ud.

Kommentar
Fra : geu


Dato : 27-09-06 20:33

I århus område kan jeg hjælpe med en komp.måler.
Ellers kan det ikke være ret dyrt og få lavet på værksted.

Hvilken cyl. mangler?
Hvad er symtonet, ud over den ikke tænder på den?
Kan jo have trykket på toppen af stempen så stempel ringene er blevet klemt fast.


Kommentar
Fra : lejski


Dato : 27-09-06 21:14

en komp.test fortæller jo kun at der er et problem,som du allerede er klar over.du tager et gammelt tændrør slår porselenen itu borer det op svejser en studs på så du kan skrue en luftslange på tænrøret ,ok så drejer du stemplet i top der vil begge ventiler være lukket,så hulder du motoren låst på remskiven med en nøgle så sættes der tryk på når tændrøret er skruet fast i cylenderen.denne form for test hedder en tæthedstest er det en ventil suser det i kaburatoren ell. udstødningsrøret,er det stempelringene der er røget skyder den som regl olie pinden op.

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 27-09-06 21:56

Du skal simpelthen lave en komp.test så må du se hvor du kan låne / leje en Tester Hvad med indsugningsventilen på samme cyl er den i orden ?? nå det finder du ud af når du tryktester den .
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pims


Dato : 27-09-06 22:01

Jeg har prøvet at bytte rundt på kablerne og tændrørene uden resultat.
Jeg fik fræset ventilsædet på den pågældene cylinder og de andre blev vaccumtestet og lod til at være i orden. Stemplet så ud som de andre, jeg har prøvet at hælde lidt sprit i cylinderen og det sank ikke ned. Men om det frikender stempelringene, ved jeg ikke.
Pims

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 200 point
Dato : 27-09-06 22:22

Nu er du vel ikke kommet til og stramme ventilen for hårdt, så den ikke lukker helt


Kommentar
Fra : e.c


Dato : 27-09-06 22:28

Af med hætterne til tændrøret.
Så holder du en tommelfinger eller noget andet for tændrørshullet og får nogen til at tørne motoren med starteren
Det skulle gerne sige pfsit pfsit eller noget i den retning.


Kommentar
Fra : pims


Dato : 27-09-06 22:31

e.c det gør det osse, men der er stadig ingen effekt på den cylinder.


Kommentar
Fra : geu


Dato : 27-09-06 22:33

Og du er sikker på der er gnist på den cyl. ??


Kommentar
Fra : pims


Dato : 27-09-06 23:07

Ja

Kommentar
Fra : dova


Dato : 28-09-06 00:03

Altså, såfremt du mener stemplet ser ok ud, at det som e.c. skriver, siger pfsit pfsit så der er kompression, spritten ikke render ned og du er sikker på, at begge ventiler til den cylle er ok, at de sidder rigtigt og er justeret korrekt , at knasten ikke fejler noget så ventilerne ikke lukker og åbner som de skal og at der er gnist på.......og den får benzin...ja så skulle det fungere.

Benzinbiler skal være endda i temmelig dårlig kompressionstilstand før de ikke går på en cylinder, hvis bare der er tænding til den og de får benzin.


Når du starter motoren, er der så nogen mislyde....altså bortset fra, at den ikke går på den ene cylinder......sådan i retning af hvæselyde eller banke/skraldelyde....og ryger den mere end normalt??



mvh dova





Kommentar
Fra : pims


Dato : 28-09-06 21:36

Dova, der kommer en del røg og sod ud af udstødningen, men jeg ved ikke om det er som følge af den deffekte cylinder.
Pims

Godkendelse af svar
Fra : pims


Dato : 28-09-06 22:50

geu, du havde ret. Efter at jeg havde spændt ventil-vippearmene fast, havde jeg ikke været ordentligt opmærksom på spillerummet. Det skulle være 0,10mm på indsugning og 0,25mm på udstødning...den var 0mm. Dermed var indsugningsventilen konstant åben. Efter at have givet mig selv nogle ordentlige nakkedrag, har jeg nu justeret dem på plads. Og nu kører den bare perfekt. Tak for det geu og tak til alle jer andre for råd og vejledning.
Mvh. Pims

Kommentar
Fra : alimak


Dato : 28-09-06 23:04

Man lærer så længe man lever.

alimak

Kommentar
Fra : geu


Dato : 29-09-06 16:43

Godt man kan hjælpe.. Det er jo grunden til man er her.

Muligvis også for og få rette sine egne Fejl 40

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste