|
| Den fordømte cylinder. Fra : pims | Vist : 707 gange 200 point Dato : 27-09-06 19:28 |
|
Så, nu skal i bare høre: Som en del af jer sikkert har læst, så har jeg haft lidt problemer med den ene cylinder på min Renault 19 '89 efter et tandremsbrud. Det viste sig at være en udstødnings ventil, som var blevet bukket. Den er nu udskiftet og de øvrige ventiler er blevet vaccumtestet og er fundet i orden. Derefter har jeg samlet motoren igen og startet den...
Cylinderen er stadig død, der er strøm på kablet og i tændrøret og benzin kommer der også til. Tændingen er osse i orden. Hvad f.... er problemet? Kan det være stempelringende? Og er der nogen smart måde at tjekke det på, når man ikke har en kompressionstester? Håber at nogen har et godt bud. Mvh. Pims
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 27-09-06 19:49 |
|
For at være sikker så ville jeg prøve at bytte tendkablen til den døde cylinder med en af de andre, Har set flere gange at det har vært overslag til stel.
alimak
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 27-09-06 19:51 |
|
Hvis du bor i Kbh. så kunne du låne en kompmåler af mig.
alimak
| |
| Kommentar Fra : geu |
Dato : 27-09-06 20:33 |
|
I århus område kan jeg hjælpe med en komp.måler.
Ellers kan det ikke være ret dyrt og få lavet på værksted.
Hvilken cyl. mangler?
Hvad er symtonet, ud over den ikke tænder på den?
Kan jo have trykket på toppen af stempen så stempel ringene er blevet klemt fast.
| |
| Kommentar Fra : pims |
Dato : 27-09-06 22:01 |
|
Jeg har prøvet at bytte rundt på kablerne og tændrørene uden resultat.
Jeg fik fræset ventilsædet på den pågældene cylinder og de andre blev vaccumtestet og lod til at være i orden. Stemplet så ud som de andre, jeg har prøvet at hælde lidt sprit i cylinderen og det sank ikke ned. Men om det frikender stempelringene, ved jeg ikke.
Pims
| |
| Kommentar Fra : e.c |
Dato : 27-09-06 22:28 |
|
Af med hætterne til tændrøret.
Så holder du en tommelfinger eller noget andet for tændrørshullet og får nogen til at tørne motoren med starteren
Det skulle gerne sige pfsit pfsit eller noget i den retning.
| |
| Kommentar Fra : pims |
Dato : 27-09-06 22:31 |
|
e.c det gør det osse, men der er stadig ingen effekt på den cylinder.
| |
| Kommentar Fra : pims |
Dato : 27-09-06 23:07 |
| | |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 28-09-06 00:03 |
|
Altså, såfremt du mener stemplet ser ok ud, at det som e.c. skriver, siger pfsit pfsit så der er kompression, spritten ikke render ned og du er sikker på, at begge ventiler til den cylle er ok, at de sidder rigtigt og er justeret korrekt , at knasten ikke fejler noget så ventilerne ikke lukker og åbner som de skal og at der er gnist på.......og den får benzin...ja så skulle det fungere.
Benzinbiler skal være endda i temmelig dårlig kompressionstilstand før de ikke går på en cylinder, hvis bare der er tænding til den og de får benzin.
Når du starter motoren, er der så nogen mislyde....altså bortset fra, at den ikke går på den ene cylinder......sådan i retning af hvæselyde eller banke/skraldelyde....og ryger den mere end normalt??
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : pims |
Dato : 28-09-06 21:36 |
|
Dova, der kommer en del røg og sod ud af udstødningen, men jeg ved ikke om det er som følge af den deffekte cylinder.
Pims
| |
| Godkendelse af svar Fra : pims |
Dato : 28-09-06 22:50 |
|
geu, du havde ret. Efter at jeg havde spændt ventil-vippearmene fast, havde jeg ikke været ordentligt opmærksom på spillerummet. Det skulle være 0,10mm på indsugning og 0,25mm på udstødning...den var 0mm. Dermed var indsugningsventilen konstant åben. Efter at have givet mig selv nogle ordentlige nakkedrag, har jeg nu justeret dem på plads. Og nu kører den bare perfekt. Tak for det geu og tak til alle jer andre for råd og vejledning.
Mvh. Pims
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|