|
| Citroën C5 affjedring Fra : BertelBrander | Vist : 2515 gange 200 point Dato : 01-05-06 00:27 |
| | |
| Kommentar Fra : Nallatruk |
Dato : 01-05-06 01:15 |
|
På spørgsmålet om ESP, må jeg være dig svar skyldig. Jeg tror det, men er ikke sikker.
Nallatruk
| |
|
Tak, så langt.
Jeg har ladet mig fortælle at de har forbedret affjedringen i nyere C5, så de ikke er så sidevindsfølsomme.
Ved du (eller nogen anden) hvornår det er sket?
Jeg har også fået fortalt at Sport knappen kan gøre bilen mindre sidevindsfølsom, ved høj fart på god vej.
I de nye C5 hedder affjedringen "hydraktiv 3", hvornår begyndte de at kalde den version 3?
| |
| Kommentar Fra : Nallatruk |
Dato : 01-05-06 01:21 |
|
Det kom sammen med modelændringen i efteråret 2004
Nallatruk
| |
|
Så dette, fra citroëns hjemmeside:
Citat C5’s intelligente undervogn – Hydraktiv 3 – tilpasser sig automatisk til vejens beskaffenhed og køresituationen. Ved motorvejskørsel sænker C5 sig automatisk for at styrke vejgrebet og mindske vindmodstanden. Omvendt vil den automatisk hæve sig på ujævn vej. Det avancerede affjedringssystem gør ikke alene C5 til en suveræn rejsevogn – det er også vedligeholdelsesfrit de første 5 år/200.000 km. |
Gælder det kun de nye modeller med den nye front?
| |
| Kommentar Fra : Nallatruk |
Dato : 01-05-06 01:33 |
|
Ja det gør det, idet der er udviklet ny censorer og elektronik til denne model, og der kan forventes mere comfortforbedrende udstyr i de kommende årgange. Me-e-en C5 eren er ikke mere sidevindsfølsom i den gamle version. End den er meget nem at styre og behagelig at køre i.
Nallatruk
| |
|
Du lader til at vide alt om Citroën, så du får lige et par ekstra spørgsmål inden jeg accepterer dine svar.
Er 2.0 motoren bedre end 1,8 versionen? Med bedre mener jeg, færre fejl, holder længere osv.
Har de fået lavet en bedre bagrude løsning i de nye C5, en der ikke går så meget i stykker?
| |
| Kommentar Fra : Nallatruk |
Dato : 01-05-06 01:53 |
|
Både 1,8 og 2,0 motorerne er efter hånden ganske velafprøvede, med meget få fejl. De stammer egentlig fra Peugeot 1,8 motor fra tilbage i 90 erne. Jeg finder dem lige driftsikre med en fælles sårbarhed, når tandremmen bliver over 100 000 km gammel., hvor den så bør udskiftes. Du skal nok vurdere dit kraftbehov når du vælger motortype hvor 2,0 har små 30 hk mere at trække med, hvis du har meget kørsel med tung vogn eller med påhæng. Ellers er 1,8 en lidt mere økonomisk løsning.
Med hensyn til bagruden, har jeg ikke hørt om nogen, som har problemer med den ny model. Men den har jo også kun kørt i godt et år
Nallatruk
| |
|
Tak for svaret Nallatruk.
| |
| Kommentar Fra : Nallatruk |
Dato : 02-05-06 00:44 |
|
Selv tak, og god vind med en C5,er.
Nallatruk
| |
|
Vi har nu købt og har fået vores C5'er, en fra 2002.
Jeg kan læse i instruktions bogen at den selv regulerer højde efter køre forhold, sænker hvis farten er over 110.
Der er så vidt jeg kan nogle fra denne årgang der er med "Hydraktiv affjedring III", hvordan ser jeg om det gælder vores?
| |
| Kommentar Fra : Nallatruk |
Dato : 31-05-06 19:19 |
|
Hej igen BertelBrander.
Tillykke med din C5er. Hydraktiv 3 har du når bilen højde og krængningsjusterer automatisk under kørselen i forhold til din hastighed, hvilket ikke var muligt med Hydraktiv 2 i Xandia og i de første 2 årgange af C5.
Hilsen
Nallatruk
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|