|
| Accepteret svar Fra : pallenoc | Modtaget 110 point Dato : 21-09-05 10:34 |
|
Turboen virker "optimal" ved bilens højeste drejningsmoment (fra den grønne lampe tænder til den røde lampe tænder).
Bilen har 90 Hk
Mvh
Palle Jensen
| |
| Godkendelse af svar Fra : Bragesvej |
Dato : 21-09-05 14:14 |
| | |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 21-09-05 14:44 |
|
Det gør du jo også indirekte: jo højere omdr. jo mere brændstof vil den ha'. ( og jo større er risikoen for motorhavari = dårlig (total)økonomi )
På benzinbiler som har en tilsvarende grøn og rød lampe, er det rigtigt at den virker som en "økonomimåler". Den virker ved at "måle" på det vakum der er i indsugningsmanifolden: jo større vakum, jo større er suget fra motoren = mere benzinforbrug.
Tak for din accept!
| |
| Kommentar Fra : Bragesvej |
Dato : 23-09-05 18:53 |
|
Jeg syntes bare det er underligt jeg skal skifte fra 3 til 4 gear ved 3000 omdr, det betyder jeg skal skifte ved 60 km i timen eller´s lyser den rødelampe..
og ved 3000omdr lyder motoren slet ikke som om den bliver presset.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|