Model: Mercedes 300 e turbodiesel
Årgang: 1991
Ccm : 3000
Hk:147 standart
Motornummer: 603
Turbofabrikat:KKK K24
Pressure valve: VDO 1.15+0.1 Bar
Dieselpumpe: Bosch inlines
Bosch nr:0 400 076 961
jeg prøver at finde ud af hvordan man hæver dieseltrykket ?
bag på pumpen, er der 3 muligheder.
1 : øverst sider der en stor umbraco 40/45
2 : midten
3 : nederst ude til højre set bagfra en lille fladkærv med en 10mm kontra møtrik (jeg mener det er den men er ikke sikker. der skete det at motoren har stortset ikke noget moment mellem 700 og 2500 omdregninger,
skruen er drejet 1/4 med uret .)ingen sort røg overhovdet heller ikke ved kikdown.
Men hvad jeg har læst er det ikke nok med bare at hæve diesel trykket man skal også dreje Smoke adjustment screw 2 omgange med uret ?
derefter skal man forøge det man kalder (Pressur valve) monteret på manifolden, det skulle give mere diesel.
wastgated er stillet 3 omgange med uret(ind)så der skulle vel være tryk nok på.
jeg er lidt usikker på hvordan og hvorledes så for jeg ikke skal ødelægge for meget håber jeg at i vil og kan hjælpe mig med at få det optimale ud af moteren.
jeg har læst at der skulle være en funktion men kalder l stop som har forbindelse til denne pressure valve der er monteret på manifolden.
jeg håber at der er nogle der har lyst til at deltage i mit lille procekt.
hilsen danny